mischa Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Ik ben eigenlijk mijn vintage Philips voorversterker beu. Ik stuur hiermee een set MFB speakers aan. Deze staan op mijn lijst om te gaan vervangen. Eerst wil ik echter een andere voorversterker gaan bouwen, want wat 25 jaar geleden hi-end was, hoeft dat nu echt niet meer te zijn. Wie heeft er tips met betrekking tot eigen ervaring voor wat betreft een goed klinkende voorversterker. De maximium uitgangsspanning is minder belangrijk, want ik kan de ingangsgevoeligheid op mijn MFB's instellen. Ik ben op zoek naar een discrete oplossing, dus niet 1 ic waarmee ik de hele meuk kan regelen. Een goeie OpAmp versterker of transistorversterker zoek ik dus. Buizen gaat al heel snel in de hoge bedragen lopen als je hier iets goeds wil, dus daar zie ik even van af. Bij voorbaat dank voor de info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 mei 2005 Report Share Posted 26 mei 2005 Hoi Mischa, Je zou al eens kunnen beginnen met een project van Rod Elliot. Daar staat een High Quality preamp bij die de moeite waard is. Hij is niet exceptionaal duur en simpel te maken. Je zou eventueel kunnen keizen voor een andere opamp, maar de OPA2134 is al heel erg goed en is niet belachelijk duur. Let wel op de kwaliteit van de volumepotmeter. Dit moet een goeie zijn. Vergeet de BALANS regelaar als het ff kan. Die verziekt normaal heel veel. Kies een goeie selector schakelaar, want ook hier gaat het hele signaal door. Er staat geen voeding bij. Deze is wel belangrijk. Hij hoeft geen stroom te kunnen leveren, maar zal ruisvrij moeten zijn (voor zover dat mogelijk is). Natuurlijk zijn er meer mogelijkheden, maar dit is een simpele om te beginnen en hij kost niet gelijk de wereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 26 mei 2005 Author Report Share Posted 26 mei 2005 Zijn deze projecten beter dan die van Nelson Pass of eenvoudiger en daardoor wat vriendelijker voor mijn financiele middelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts