Floor Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 mijn idee (voor aankopen op korte termijn): CD 17, upgraden zoals Jitze al aangeeft en zodra helemaal duidelijk is wat de nieuwe 'standaard' gaat worden, kijken naar een speler van deze standaard. Iemand 100% zeker wat de standaard gaat worden? SACD of DVD-A? cheers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arieson Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Geplaatst door Floor:mijn idee (voor aankopen op korte termijn): CD 17, upgraden zoals Jitze al aangeeft en zodra helemaal duidelijk is wat de nieuwe 'standaard' gaat worden, kijken naar een speler van deze standaard. Iemand 100% zeker wat de standaard gaat worden? SACD of DVD-A? cheers! Met zo'n behouden instelling zul je nooit weten wat echt mogelijk is op het gebied van de digitale bron en blijft het aanmodderen met die verfoeide achterhaalde 16 schamele bitjes. Zie nu toch eens een paar dagen een goede SACD speler ergens te lenen, en ga rustig thuis eens luisteren. Dan gaat je huidige mening 180 graden om. En als er zo nodig gemodificeerd moet worden? Dat kan met een SACD speler net als met iedere cd speler. Dat hoeft geen belemmering te zijn. SACD heeft nu al een breed draagvlak, er komen wekelijks nieuwe titels bij, gebracht door steeds meer platenfirma's. Vandaag, 20 augustus, zijn er 22 Stones albums uitgebracht. Begin september begint platenreus Universal met het leveren van 14 SACD titels. DVD-A lijkt alleen nog echt door Warner te worden ondersteund met schaars uitgebrachte software. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Floor Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 correct wat je zegt, misschien toch te behouden + ik heb SACD getest (Sony SCD-1) en was er weg van. Kon de gehele opstelling van de band blindelings neerzetten in de kamer. Oftewel, ik ben om! Maar VOOR MIJ qua budget zou mijn eerdere rectie (voor de korte termijn!) nog steeds gelden + ik zou wachten tot er nog wat meer keuze in spelers zou bestaan en meerdere producenten SACD tot hun standaard maken. Waarom? prijzen zullen zeker nog zakken binnen 6-12 mnd + standaard techniek zal nog verbeterd worden. Zo beter geformuleerd?!? Ik hoop't Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvW Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 hi Arieson Op welk niveau speelt een XA-777ES volgens jouw met CD als medium? en wat kost die precies? Ik heb 2 echt serieuze vergelijkingen gehoord: ten eerste een SCD-777ES met SACD en CD software, ten tweede een DCS systeem waarbij gupsampled CD vergeleken werd met SACD. In beide gevallen kon SACD me niet overtuigen. Het zou kunnen dat mijn verwachtingen te hoog waren. Volgens mij zal ten alle tijde een dedicated CD speler meer kwaliteit bieden met CD software dan een SACD- of ook DVD speler. En volgens mij heeft dit te maken met de verschillende golflengtes van lasers. Groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 20 augustus 2002 Author Report Share Posted 20 augustus 2002 Dat er iemand met sacd en dvd-a kwam liet zich al wel denken, en natuurlijk niet vreemd. Maar ik schat dat er pas over 1 tot 2 jaar voldoende titels zijn, en dat er dan pas een winnaar is in de sacd vs dvd-a strijd, ik wacht die tijd lekker af met een "gewone" speler, maar dat moet dan toch wel een zeer goede zijn. Dat de sony scd 777 es goed normale cd's afspeelt verbaast me niet, maar het aparaat is ook 2x mijn budget. Evengoed mooi dat er nog zoveel reacties zijn, maar een sacd of dvd-a speler waag ik me nog niet aan. Over de huidige speler thuis kan ik alleen maar tevreden zijn, de cd 6000 verliest op alle fronten, en nog steeds merk ik nieuwe dingen als ik weer een cd opzet die ik alleen op de cd 6000 ken, mooi, en niet vreemd omdat de cd 17 mk2 toch al gauw 3x zo duur is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robb Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 hoi skiffer ik heb zelf de marantz cd14 ,ik speel zelf over xlr. maar als je alleen over cinch speelt zou ik voor de cd17ki gaan.deze klinkt niet minder als de cd14 ,en ook de arcam 23t speelt niet echt beter.als je de cd17ki mkII voor een goede prijs kan kopen ,doen.het wordt waarschijnlijk je laatste conventionele cd speler, waar je veel plezier aan zult beleven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arieson Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Geplaatst door VvW:hi Arieson Op welk niveau speelt een XA-777ES volgens jouw met CD als medium? en wat kost die precies? Ik heb 2 echt serieuze vergelijkingen gehoord: ten eerste een SCD-777ES met SACD en CD software, ten tweede een DCS systeem waarbij gupsampled CD vergeleken werd met SACD. In beide gevallen kon SACD me niet overtuigen. Het zou kunnen dat mijn verwachtingen te hoog waren. Volgens mij zal ten alle tijde een dedicated CD speler meer kwaliteit bieden met CD software dan een SACD- of ook DVD speler. En volgens mij heeft dit te maken met de verschillende golflengtes van lasers. Groeten Vincent Hallo Vincent, Als het verschil niet overtuigend is zegt dan meer over de demo dan over het medium. Probeer thuis een speler met wat SACD plaatjes uit. Dat verteld je meer dan een demo op een installatie waar alles anders is dan je eigen spul. Waar luister je immers naar? Demo's bij mijn vrienden en kennissen scoren 10 op 10. Ofwel iedereen verteld dat ze niet verwacht hadden dat SACD zo goed zou zijn. Het aantal SACD spelers binnen de familie en vriendenkring is verbazingwekkend snel gestegen. Ik sleep me soms de p met die spelers en software, maar het is een dankbare bezigheid. Geloof me, als de SACD muziek niet overtuigend is, is er wat anders niet in orde. In een beetje installatie valt je mond open. Nooit eerder heb je de atmosfeer in de opnameruimte zo kunnen ervaren. Het ademen van de muziek die ik slechts kende van de betere vinylproducties komt nu eindelijk uit een digitaal medium. Hoogst verslavend, reken daar ook op. Ik weet zo niet wat de XA-777ES momenteel kost. Ik wilde hem niet meer kwijt nadat ik hem een tijdje thuis had geprobeerd, een half jaar terug. Ik heb alle mogelijke middelen bij elkaar geschraapt, een tijd zuinig geleefd, op water en brood, ahum, en het ding gekocht. Tot op de dag van vandaag vind ik dat de beste zet van dit jaar. Gewone CD's worden door de enorm goede dac van het apparaat ook erg goed weergegeven. Moet ook wel, ik heb een hele kast met cd muziek. Maar ik koop geen gewone cd's meer. Alleen nog SACD's en vinyl. Niet zo moeilijk met al die goede nieuwe titels die momenteel verschijnen. Voor prijzen die maar een paar euro boven de gewone cd liggen. De muzikale meerwaarde is een veelvoud daarvan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Voor mij zijn er nog veel meer punten wat goed moet zijn voordat ik naar SACD stap. Zo is de software op SACD nog minimaal en de muziekgroepen waar ik naar luister zijn al helemaal niet op SACD te verkrijgen. En nog maar over de prijs van een schijfje te zwijgen. Groeten, Jasper (die de kat uit de boom kijkt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Geplaatst door Arieson: Met zo'n behouden instelling zul je nooit weten wat echt mogelijk is op het gebied van de digitale bron en blijft het aanmodderen met die verfoeide achterhaalde 16 schamele bitjes. Hoi, Hoe zou het toch komen dat a.s. september JK acoustics het aandurft zijn eigen CD-loopwerk-DAC combinatie naast een SACD te zetten en te laten horen dat er met die 16 bitjes helemaal niets mis is...? Misschien zijn die 16 bitjes zo slecht nog niet. Het komt er kennelijk op aan wat daarmee wordt gedaan. vr gr, Picoso Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Maar, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 augustus 2002 Report Share Posted 20 augustus 2002 Geplaatst door FrankD:Maar, Ja? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VvW Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Hi Arieson, Inderdaad heb ik een en ander nog niet thuis kunnen evalueren, hoewel ik dat in het algemeen niet zo belangrijk vind. Toch zou een test in het huissysteem natuurlijk het meest doorslaggevende oordeel moeten geven, daar dit systeem en de omgeving het bekendst is. Overigens waren de systemen die tijdens de luistersessies werden zeker geen onbekenden voor mij. Groeten Vincent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arieson Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door picoso: Hoi, Hoe zou het toch komen dat a.s. september JK acoustics het aandurft zijn eigen CD-loopwerk-DAC combinatie naast een SACD te zetten en te laten horen dat er met die 16 bitjes helemaal niets mis is...? Misschien zijn die 16 bitjes zo slecht nog niet. Het komt er kennelijk op aan wat daarmee wordt gedaan. vr gr, Picoso Ja P, Juist van een innovator (in ieder geval 20 jaar geleden)als Johan Ketelaar had ik verwacht dat hij zou juichen bij deze nieuwe ontwikkelingen en er zijn eigen inbreng er in zou werpen. Maar, helaas, ook JK is blijkbaar zijn drive kwijtgeraakt in de tijd en probeert (uit eigen commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door Arieson: Ja P, Juist van een innovator (in ieder geval 20 jaar geleden)als Johan Ketelaar had ik verwacht dat hij zou juichen bij deze nieuwe ontwikkelingen en er zijn eigen inbreng er in zou werpen. Maar, helaas, ook JK is blijkbaar zijn drive kwijtgeraakt in de tijd en probeert (uit eigen commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door Audiopaul: Ja? Je moet wel even verder lezen: Maar,-------------------- Alle bitjes helpen! Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Zit wat in John. Ik zou zelf m'n eigen 16-bittertje niet willen ruilen voor een Sony SACD-speler! Heb vorig jaar een keer de dure (duurste?) Sony SACD-speler mogen beluisteren. op een Marantz PM14 versterker (als ik me niet vergis) en een setje Tannoy D700's. Was niet onder de indruk! Ok, toegegeven, 't was in een winkel en met andere compenenten dan ik zelf heb,dus is 't welllicht geen eerlijk vergelijk. Ook heb ik dit jaar op een HiFi-show in Groningen een peperdure Classe set met SACD-speler mogen beluisteren op de eveneens onbetaalbare (doch schitterende!) B&W Nautilus 800's. Dat was absoluut al een stuk indrukwekkender, maar toch heb ik ook bescheidener sets gehoord zonder SACD die meer indruk achter lieten op mij. En tja, er mogen dan wel wekelijks nieuwe titels op SACD bijkomen, 't blijft (voorlopig) een druppel op 'n gloeiende plaat. ps: 't viel me onlangs op dat wanneer ik een HDCD CD kopieer via m'n PC-brander, dat de copy na afloop ook weer als HDCD wordt herkend! Groeten, Alco (aaah heerlijk, eindelijk weer normale,lekkere temperaturen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Jij hebt ook geen normale CD speler Alco. Al die (discussie over) nieuwe systemen hebben er bij mij toe geleid dat ik mijn geld liever aan vinyl besteed. Kan ik me ook veroorloven want ik ben niet zo op veel moderne muziek. Die fabrikanten zijn gewoon stom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouter Verkuijl Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door Skiffer:Dat er iemand met sacd en dvd-a kwam liet zich al wel denken, en natuurlijk niet vreemd. Maar ik schat dat er pas over 1 tot 2 jaar voldoende titels zijn, en dat er dan pas een winnaar is in de sacd vs dvd-a strijd, ik wacht die tijd lekker af met een "gewone" speler, maar dat moet dan toch wel een zeer goede zijn. Dat de sony scd 777 es goed normale cd's afspeelt verbaast me niet, maar het aparaat is ook 2x mijn budget. Over de huidige speler thuis kan ik alleen maar tevreden zijn, de cd 6000 verliest op alle fronten, en nog steeds merk ik nieuwe dingen als ik weer een cd opzet die ik alleen op de cd 6000 ken, mooi, en niet vreemd omdat de cd 17 mk2 toch al gauw 3x zo duur is. En zo vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Die upgrade van je 6000 van € 350 is dan toch een schitterende en goedkope manier (heb je over twee jaar geld voor een SACD of DVD-A) om die 1 tot 2 jaar uit te zitten??? Groeten, Wouter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Al die (discussie over) nieuwe systemen hebben er bij mij toe geleid dat ik mijn geld liever aan vinyl besteed. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen Carl. Ik denk dat je nog makkelijker (en vaak goedkoper) aan vinyl kunt komen dan aan SACD's. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Ja P, Juist van een innovator (in ieder geval 20 jaar geleden)als Johan Ketelaar had ik verwacht dat hij zou juichen bij deze nieuwe ontwikkelingen en er zijn eigen inbreng er in zou werpen. Maar, helaas, ook JK is blijkbaar zijn drive kwijtgeraakt in de tijd en probeert (uit eigen commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Goh, ik lees net op internet een verslag van een High-end show, waarbij o.a. werd gedemonstreerd met de bekende en prijzige Sony SCD-1 Opvallend vond ik dat van 7 luisteraars die bij een demo aabwezig waren, 5 van de 7 luisteraars koos voor gewone CD weergave t.o.v SACD! A blind test was taking place each hour with random listeners, between SACD and normal CD, using the Sony SACD player SCD-1.It is interesting to note that: 5 out of 7 listeners during a session when the President and the Secretary of the Club were present, preferred the normal CD sound! hmmm Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 CD is ook veel mooier, goedkoper en veel meer muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
markos Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Jongens toch, Geloof toch niet alles als je er zelf niet aanwezig bent geweest. Ik heb zelf sinds kort een SCD 555 ES (voorheen een Duson CD 100) en kan jullie verzekeren dat deze speler een hoop conventionele 16 bit cd spelers achter zich laat. En dat is ook in gewone cd weergave. En dan die SACD kwaliteit, tja... Bedenk dat deze speler nu aangeboden wordt voor ong. 650 euro, dan praat je toch niet meer over een nieuwe 16 bit speler. Zorg dat je een 555 ES thuis krijgt en vel dan je oordeel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arieson Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Geplaatst door JSA:CD is ook veel mooier, goedkoper en veel meer muziek Tja, aan dit soort one-liners van een "el cheapo" met blijkbaar ook nog een gehoorprobleem, hebben veel hobbyisten echt wat aan. Om droef van te worden. Nog veel mp3's gedownload de laatste tijd JSA? Das pas goedkooop, en het verschil is bijna niet hoorbaar. Gelukkig zie ik hierboven ook iemand die wel van zijn eigen oren uitgaat, Sapperdeflap, een dikke 5 sterren van mij voor Flapperdap! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2002 Report Share Posted 21 augustus 2002 Nog veel mp3's gedownload de laatste tijd JSA? Das pas goedkooop, en het verschil is bijna niet hoorbaar. IK wel. Maar ik ben ook niet anders gewend. Als ik iets beslist wil hebben, koop ik het wel, anders niet. Maakt op dit moment ook niet zoveel uit, want een fatsoenlijke cd-speler heb ik niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts