Jump to content

Nieuwe cd speler!

Skiffer
 Share

Recommended Posts

En helaas moet ik zeggen dat de meeste (pop) cd's tegenwoordig een dermate slechte geluidskwaliteit hebben dat die mp'3's inderdaad niet eens slechter klinken.

Vooral de overmatige compressie met bijkomende vervorming doet mij pijn aan de oren en veroorzaakt luistermoeheid.

Paul.

En helaas moet ik zeggen dat de meeste (pop) cd's tegenwoordig een dermate slechte geluidskwaliteit hebben dat die mp'3's inderdaad niet eens slechter klinken.

Maar ik luister gelukkig alleen goeie muziek ;)

Tja, je hoort het wel, maar als je geen geld hebt voor een goede cd-speler en ook niet al je muziek op cd hebt, moet je wel wat he...

Jongens toch,

Geloof toch niet alles als je er zelf niet aanwezig bent geweest

Hoho! Don't get me wrong, ik oordeelde nergesn over. Ik gaf alleen iets aan wat mij verbaasde, dat dus 5 van die 7 luisteraars kozen voor gewone CD weergave op een SACD speler. That's all.

Dit had ik gewoon niet verwacht,maar ik kan inderdaad niet zelf erover oordelen, omdat ik niet bij die demo was..

MP3 klinkt inderdaad bagger, maar als je MP3 muziek vindt die je graag wilt hebben en op niet of nauwelijk op CD te vinden is, dan is 't een uitkomst. Dan is de opnamekwaliteit even minder belangrijk.

Zo heb ik inmiddels een CD vol met live nummers van een Engelse bluesband die ik tig keer live heb gezien en backstage heb gesproken, en dan is 't wel leuk als je via internet voor nop een leuk 'aandenken' kunt downloaden die ik geen enkele winkel te koop is!

Ik ga zelf weleens snuffelen op www.songsearch.net Daar typ je vervolgens een naam in (artiest of titel) en kun je vaak van alle nummers van de gekozen CD de eerste 30sec horen, om een indruk te krijgen.

Groeten,

Alco :)

Ik ga zelf weleens snuffelen op www.songsearch.net Daar typ je vervolgens een naam in (artiest of titel) en kun je vaak van alle nummers van de gekozen CD de eerste 30sec horen, om een indruk te krijgen.

Ik woon in Enschede op de campus van de UT. Daar hebben ze eens een netwerk neergelegd en kun je via dat netwerk met je computer op 'gesharede delen' van andere computers komen. Is hier veel muziek op mp3 te vinden. En dan niet alleen de eerste 30 sec... ;)

Geplaatst door Alco:

Hoho! Don't get me wrong, ik oordeelde nergesn over. Ik gaf alleen iets aan wat mij verbaasde, dat dus 5 van die 7 luisteraars kozen voor gewone CD weergave op een SACD speler. That's all.

Dit had ik gewoon niet verwacht,maar ik kan inderdaad niet zelf erover oordelen, omdat ik niet bij die demo was..

Groeten,

Alco :)

Het eerste wat bij mij opkomt als ik dat lees is dat die demo in de kantine van "Deaf People Society" moet zijn geweest.

Of in de plaatselijk disco waar juist DeeJee Jurgen ofzo zijn 140 dB luide tapijtje 180 beats/min een paar uur overheen gerost heeft.

En na afloop nog even een audio demo wordt gegeven. tuuttuut.

:P

Geplaatst door Arieson:

Het eerste wat bij mij opkomt als ik dat lees is dat die demo in de kantine van "Deaf People Society" moet zijn geweest.

:P

kan ook goed een demo geweest zijn met dee eerste - geremasterde - heruitgaven van Sony op SACD, zat niet al te veel tussen dat de mogelijkheden van het nieuwe medium wist bloot te leggen.....................

Groet Jitze confused.gif

Ik heb de meridian 506.24 nu thuis staat voor 1 week, de eerste indruk is al positiever dan met de marantz, wat kunnen spelers anders klinken, de merdidian is meer laid back qua geluid, maar ook hoor ik meer detail, alles lijkt meer samenhang te hebben, ik ben weer een weekje van de straat! :)

• 2 weeks later...

Nou, ik heb eerst nog een zet gemaakt waardoor ik overnieuw kan beginnen met luisteren, ik wou al een hele tijd de tannoy definition 500 hebben, maar ze waren me te duur en in duitsland kopen wou ik niet.

Maar laatst zag ik een mooi paar staan, 3 jaar oud in het zwart, nou het is/was liefde op het eerste gehoor (had ze al vaak gehoord) de inruil was goed, dus ik ben nu in het bezit van deze schoonheden. Het is wel een heel andere speaker dan de magnetostaat. Vanwaar de overstap zullen sommigen zeggen, sinds ik de turnberry van ze thuis had heb ik met elke speaker "moeite" gehad, ondanks de nadelen van dual concentric woofers vind ik ze echt vreselijk mooi klinken. En is de hotspot met de magnetostaat zeer beperkt, de tannoy doet dat niet zo sterk, en de dynamiek is ook zeer goed van de tannoy, vooral bij prachtige dynamische stukken als de gazza ladra van rossini.

De meridian staat nu te spelen op de tannoys, ook heel erg mooi maar toch ga ik nog eens de marantz hierheen halen en de t+A 1230r, dan zien we wel verder....

Kermit, veel plezier met je aankoop, altijd prachtig nieuwe spullen thuis :)