Jump to content

Flash stick....wie gebruikt 'm ?

Recommended Posts

Geachte leden,

Tja.....de leek is op weg naar de aanschaf van zo'n flash-stick maar weet natuurlijk weer noppes van het hele gebeuren m.b.t kwaliteit/prijs verhouding.

Als ik opzoek ga krijg ik zoveel info dat ik gewoon afhaak..... :(

Wie gebruikt zo'n ding,en wat mag zoiets dan kosten?

Alvast hartelijk dank voor de info....Hans.

Bedoel je een memorypen, ofwel een usb apparaatje die je in de computer kan stoppen en waar je bestanden vanuit je computer op kan zetten?

Ik heb zo'n usb pen van 128 mb en dat werkt er lekker tussen mijn laptop en desktop als backup en transport medium.

Mijn pen komt van de Aldi (Medion) en koste iets van 30 euro maar hij is al ruim een jaar of 2 oud en de verhouding geheugen/prijs ligt nu heel anders

Duidelijk? of heb ik het niet goed begrepen?

Beste Hans,

Ik gebruik een Kingston Elite van 256 Mb. Die dingen zijn gewoon ideaal (niet zozeer de Kingston, meer in algemeen).

Gezien de prijzen van dat spul in Nederland (geen idee over Israel, daar zit je toch nog?) zou ik minimaal voor een 256 Mb gaan.

Er zijn speciale uitvoeringen die extra stevig zouden moeten zijn, is volgens mij (en een groot computerblad, weet niet meer welke) een wassen neus. Ze zijn eigenlijk allemaal degelijk.

Ik vind de mijn retesnel, weet niet hoe snel andere sticks zijn.

Enno :)

Kijk eerst eens wat je wilt doen met zo'n ding en of je pc geschikt is, ik heb geen idee wat je hebt staan :unsure:

Flash sticks kunnen ook met oudere windows als 98 overweg, maar dan heb je wel een usb-driver nodig (meegeleverd op cdrom).

Het ding gedraagt zich als een extra harddisk in je pc en je kunt gewoon met explorer bestanden van- en naar de flash stick kopi

Ik heb gemerkt dat een pc niet altijd wil opstarten als je een flash (disk) aan je PC hebt hangen.

Verder is het ideaal!

Ik heb een 1Gig MP3 speler en een 128mb kale stick en werken naar verwachting.

Gewoon kopen!

Bedoel je een memorypen, ofwel een usb apparaatje die je in de computer kan stoppen en waar je bestanden vanuit je computer op kan zetten?

Ik heb zo'n usb pen van 128 mb en dat werkt er lekker tussen mijn laptop en desktop als backup en transport medium.

Mijn pen komt van de Aldi (Medion) en koste iets van 30 euro maar hij is al ruim een jaar of 2 oud en de verhouding geheugen/prijs ligt nu heel anders

Duidelijk? of heb ik het niet goed begrepen?

Yep.... ;)

--Hans.

misschien wel handig om op te letten dat als je een pc hebt die USB2 ondersteunt.

dat je als je dat wilt ook een stick neemt die USB2 ondersteunt, USB2 is sneller dan "gewoon" USB.

Dat heb ik nagekeken en dat is geen probleem......zelfs 4 uitgangen :blink:;)

Tot zover allen bedankt voor de reacties.....ben weer wat wijzer.

--Hans.

Een uitermate handige tool zo zou ik het willen omschrijven.

Heb ik op het werk wat staan op de pc wat ik mee wil nemen even de USB stick er in gegevensopslag komt vanzelf tevoorschijn en laden maar en thuis in omgekeerde volgorde.

Gezien de huidige opslagcapaciteit van de stick,s ben ik nog maar aan het tobben met 128 mb maar goed voor geen zeer grote bestanden voldoet deze uitstekend.

Een Front Bay is zeker geen overbodige luxe.

Waarom heb ik een usb2 poort erin gezet?......deze pc,een krijgertje,had geen poort die had de vorige eigenaar verwijderd :( .....maar m'n dochter heeft een printer nodig voor school-projecten en dus moest er een usb in.

Met de instal cd was dat een fluitje van 'n half euro'tje....zelfs voor 'n superleek als ik :blink: ......de printer werkt naar behoren en m'n dochter is weer [ voorlopig ] tevreden.

Nu dan nog de usb flash en we zijn weer onder de pannen voor een lange tijd,want zoveel nieuwe dingen ineens is wel erg veel voor de grijze massa :lol:;)

En ik denk dan ook dat de usb2 geen problemen zal hebben met de stick mbt het herkennen....hoop ik dan maar :unsure:...verder zag ik dat sommige uitvoeringen een dokking-station hebben en een instal cd......zal wel een van de duurdere uitvoeringen zijn.....dan praat je geloof ik al over gigabites ?

--Hans.

Heb je het nu over zo'n ding als het plaatje hier boven, of over iets anders :unsure:

Er zijn nl. ook 'doosjes' vekrijgbaar die bedoeld zijn om mp3's af te spelen en daar zit dan een display op.

Als er een echte harde schijf in zit, dan zijn ze van het formaat pakje sigaretten en dan noem je het geen 'stick' meer :rolleyes:

De prijs is dan ook flink hoger dan enkele

Een mens kan tegenwoordig toch niet meer zonder minimaal 8 USB 2.0 poorten op zijn PC ;)

Op de mijne zijn aangesloten

- muis

- toetsenbord

- scanner

- diascanner

- digicam

- stikkie

- geluidskaart (eigenlijk voor een usb hub met 2 extra poorten))

- headset (Skype)

- ADSL modem (tja, moet eens vervangen worden)

Een FD heb ik al jaren niet meer.

PS ik zou minimaal een 256 mb stick kopen, liever meer.

USB 2 is natuurlijk wel lekker als je PC het ondersteund. Denk dat de meeste nieuwe stick dat wel aankunnen nu.

Ik denk dat je even moet kijken hoe je hem gaat gebruiken. Als je hem veel mee sjort, zou ik naar een wat degelijker (metalen) behuizing kijken.

Hier staan er een paar

http://www.sallandautomatisering.nl/conten...ewcat=0&wizard=

Ik heb een stick van Kingston (1GB), en daar zit aardige management software bij, waarbij je o.a. een pincode op de gegevens van die stick kan zetten. Het kan vervelend zijn als je persoonlijke data op zo'n ding zet en hem dan verliest..

Een andere stick heb ik bootable gemaakt, met allerlei utilities erop. Kan ook heel handig zijn.

Ik heb een stick van Kingston (1GB), en daar zit aardige management software bij, waarbij je o.a. een pincode op de gegevens van die stick kan zetten. Het kan vervelend zijn als je persoonlijke data op zo'n ding zet en hem dan verliest..

Een andere stick heb ik bootable gemaakt, met allerlei utilities erop. Kan ook heel handig zijn.

Ik heb vanmiddag mijn memory stick op gezogen.

Die dingen zijn veel te klein! <_<

Ik heb 'm gelukkig weten redden uit de stofzuigerzak.

:rolleyes:

Ik heb vanmiddag mijn memory stick op gezogen.

Die dingen zijn veel te klein! <_<

Ik heb 'm gelukkig weten redden uit de stofzuigerzak.

:rolleyes:

:o:o

Enuuh,de stick heeft 't overleefd?

--Hans.