mischa Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Wie heeft ervaring met een Quad 405 eindversterker en wat zijn de ervaringen? Ik kan zo'n ding van iemand overnemen, maar ken alleen de goede naam van Quad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Mag je hem niet even luisteren bij jezelf? Of bedoel je qua constructie of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Beste Mischa, Jammer dat ik het zeggen moet maar vind dat werkelijk de slechtst klinkende Quad ooit gemaakt. Zou daar geen cent voor over hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Nou nou nou, In ieder geval klinkt zo`n 405-1 of 405-2 nog altijd beter dan 9 van de tien toppers van de bij mediamarkt verkrijgbare versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 Ja klopt en het tegendeel is soms ook waar. Daarentegen is de 405 wel een degelijk ding en best aardig voor erbij maar ik kan hem niet echt meer horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 27 mei 2005 Report Share Posted 27 mei 2005 de 405 (2) is na wat kleine aanpassingen gewoon een 909 of waar zitten ze momenteel bij Quad, speelt hele maal niet verkeerd,ik heb meer slechtere versterkers gehoord dan betere. P.s. een knappe 405 (1) mag ongeveer 100 tot 175 euro kosten,ongemod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 28 mei 2005 Report Share Posted 28 mei 2005 Met alle respect voor Quad, ik zou zo'n 405-1 nog niet voor niks willen hebben, moet je hem belasten met een transmissionline.......kun je lachen Ik zou bij voorkeur voor de 405-2 gaan. De MK1 is een typische 8 ohm versterker. Zodra het onder die belasting komt gaat de vermogensafgifte schrikbarend omlaag. Aansluiten van een 4-ohms speaker of een speaker die veel onder de 8 ohm duikt raad ik dan ook beslist af. De 405 is zeker geen verkeerde versterker, maar klankmatig vind ik de 606 / 707 en 909 fraaier (rustiger, opener). Ook heel mooi is de 520, relatief onbekend omdat hij eigenlijk is ontworpen voor de professionele markt. Met een beetje zoeken lukt het er een voor ca 350-400 euro te pakken te krijgen. Geproduceerd ongeveer tegelijk met de 606 MK1 maar met als grote voordeel een ringkerntrafo. Heel veel info vind je op deze Duitse (!) site: KLIK Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 mei 2005 Report Share Posted 28 mei 2005 Ik heb zo'n 18 jaar met de 405 gedraaid. (Op een transmissionline van Solosound). In het geheel was ik er heel tevreden over, naast de transparantie van de electrostaten diende de 405 voor het aansturen van de losse bas transmissionline. Zie ook Set van Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 28 mei 2005 Report Share Posted 28 mei 2005 Het ontwerp van de 405 was nieuw, volgens mij was destijds dit de eerste versterker met een current dumping ontwerp. De 306, 606 enz kwamen daarna. Mocht iemand een 405 voor niets kwijt willen houd ik mij zeer warm aanbevolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischa Posted 28 mei 2005 Author Report Share Posted 28 mei 2005 Jongens, BEDANKT. Ik weet voldoende en laat het ding gewoon staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 " Jammer dat ik het zeggen moet maar vind dat werkelijk de slechtst klinkende Quad ooit gemaakt. Zou daar geen cent voor over hebben." waarschijnlijk waren slechte speakers . groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 waarschijnlijk waren slechte speakers . groeten Het waren Quad ESL63's Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 1 juni 2005 Report Share Posted 1 juni 2005 waarschijnlijk waren slechte speakers . groeten Het waren Quad ESL63's au, goed punt pjotr. Je zou zeggen dat de 405 en een esl-63 perfect met elkaar samengaan omdat die 405 bijna ingebouw was om een actieve esl-63 te maken. Dit ging niet door omdat het te duur product zou worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 juni 2005 Report Share Posted 1 juni 2005 Beste, Heb destijds een tijdje de 405's (uit de eerste serie) op de ESL63's gehad. Het beviel niet zonder dat ik er direct er een vinger achter kon krijgen. Het leefde niet, en gaf nogal snel luistermoeheid. Een nogal "hard" (als steen zeg maar) midden en hoog. De oude 303 er weer opgezet en er was muziek! De 405's hebben nog een lang leven gehad als PA zangversterker. Want slecht waren ze zeker niet, maar niet bij mij in de huiskamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts