Jump to content

Ervaringen Quad ????

mischa
 Share

Recommended Posts

Wie heeft ervaring met een Quad 405 eindversterker en wat zijn de ervaringen?

Ik kan zo'n ding van iemand overnemen, maar ken alleen de goede naam van Quad.

de 405 (2) is na wat kleine aanpassingen gewoon een 909 of waar zitten ze momenteel bij Quad,

speelt hele maal niet verkeerd,ik heb meer slechtere versterkers gehoord dan betere.

P.s. een knappe 405 (1) mag ongeveer 100 tot 175 euro kosten,ongemod.

Met alle respect voor Quad, ik zou zo'n 405-1 nog niet voor niks willen hebben, moet je hem belasten met een transmissionline.......kun je lachen :(

Ik zou bij voorkeur voor de 405-2 gaan. De MK1 is een typische 8 ohm versterker. Zodra het onder die belasting komt gaat de vermogensafgifte schrikbarend omlaag. Aansluiten van een 4-ohms speaker of een speaker die veel onder de 8 ohm duikt raad ik dan ook beslist af.

De 405 is zeker geen verkeerde versterker, maar klankmatig vind ik de 606 / 707 en 909 fraaier (rustiger, opener).

Ook heel mooi is de 520, relatief onbekend omdat hij eigenlijk is ontworpen voor de professionele markt. Met een beetje zoeken lukt het er een voor ca 350-400 euro te pakken te krijgen. Geproduceerd ongeveer tegelijk met de 606 MK1 maar met als grote voordeel een ringkerntrafo.

Heel veel info vind je op deze Duitse (!) site:

KLIK

Ik heb zo'n 18 jaar met de 405 gedraaid. (Op een transmissionline van Solosound). In het geheel was ik er heel tevreden over, naast de transparantie van de electrostaten diende de 405 voor het aansturen van de losse bas transmissionline.

Zie ook Set van Ren

Het ontwerp van de 405 was nieuw, volgens mij was destijds dit de eerste versterker met een current dumping ontwerp. De 306, 606 enz kwamen daarna.

Mocht iemand een 405 voor niets kwijt willen houd ik mij zeer warm aanbevolen ;)

Jongens, BEDANKT. Ik weet voldoende en laat het ding gewoon staan.

waarschijnlijk waren slechte speakers .

groeten

Het waren Quad ESL63's :D

;)

au, goed punt pjotr.

Je zou zeggen dat de 405 en een esl-63 perfect met elkaar samengaan omdat die 405 bijna ingebouw was om een actieve esl-63 te maken. Dit ging niet door omdat het te duur product zou worden.

Beste,

Heb destijds een tijdje de 405's (uit de eerste serie) op de ESL63's gehad. Het beviel niet zonder dat ik er direct er een vinger achter kon krijgen. Het leefde niet, en gaf nogal snel luistermoeheid. Een nogal "hard" (als steen zeg maar) midden en hoog. De oude 303 er weer opgezet en er was muziek! De 405's hebben nog een lang leven gehad als PA zangversterker. Want slecht waren ze zeker niet, maar niet bij mij in de huiskamer.

;)