frank2 Posted 28 mei 2005 Report Share Posted 28 mei 2005 Lees ik in de nieuwe audio een klein verhaaltje over mijn zeer gewaardeerde versterker. En aangezien ik nog steeds zeer tevereden ben moet ik wel toegeven dat het verschil tussen mijn onkyo 701 en de e 206 niet hemelsbreed groot is. Dus qua betrouwbaarheid zal de accuphase wel winnen, nog steeds geen kraakje of wat dan ook. Maar nu de vraag: Een echte upgrade van deze versterker. vlgs de puntentelling van audio zou in aanmerking kunnen komen: vincent SV 238 en marantz PM 17 mkII ki of de nieuwe pm 15. deze versterkers zijn nog betaalbaar. de versterker stuurt de speakers T+A tal 140 aan de bron is de marantz cd 17 mkII. v.d. hul interlink, audioquest bedrock speakerkabels mijn huidige geluid zou ik als enigzinds warm maar wel helder omschrijven. Ik houd van detaillering, maar het moet niet kil, klinisch worden suggesties?? graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 28 mei 2005 Report Share Posted 28 mei 2005 Waarom zou je hem willen verangen als ie goed bevalt? En laat die puntentelling van Audio alsjeblieft niet je leidraad worden; die zegt niets over jouw combinatie (ik vind die sowieso nietszeggend maar goed..) maar luister gewoon!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Lees ik in de nieuwe audio een klein verhaaltje over mijn zeer gewaardeerde versterker. En aangezien ik nog steeds zeer tevereden ben moet ik wel toegeven dat het verschil tussen mijn onkyo 701 en de e 206 niet hemelsbreed groot is. Dus qua betrouwbaarheid zal de accuphase wel winnen, nog steeds geen kraakje of wat dan ook. Maar nu de vraag:Een echte upgrade van deze versterker. vlgs de puntentelling van audio zou in aanmerking kunnen komen: vincent SV 238 en marantz PM 17 mkII ki of de nieuwe pm 15. deze versterkers zijn nog betaalbaar. de versterker stuurt de speakers T+A tal 140 aan de bron is de marantz cd 17 mkII. v.d. hul interlink, audioquest bedrock speakerkabels mijn huidige geluid zou ik als enigzinds warm maar wel helder omschrijven. Ik houd van detaillering, maar het moet niet kil, klinisch worden suggesties?? graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Dat een versterker moet passen bij de aangesloten speakers, dat een element moet passen bij de gebruikte toonarm, dat een PU element moet passen bij de gebruikte phono trap... lijkt me plausibel en logisch. Maar zomaar stellen dat een Marantz met een Marantz past en niets anders vind ik wat tever gaan. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 ik zou toch geen marantz pm-17 mk2 kopen als je van detaillering houdt. Het is een hele nette versterker die alles goed weergeeft maar niet meer dan dat. De detaillering in hoog en laag is niet extreem goed, niet extreem muziekaal, niet extreem open, gewoon goed. Een versterker waar je jaren plezier van kunt hebben als je van muziek wilt genieten en niet de nadruk op de minpunten gaat leggen. Ik heb m zelf gehad in combie met Sony XA-50es, TEAC VRDS 10, B&W 802 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 de 206 van accuphase was met mijn luidsprekers geen goede combinatie te weinig vermogen om het laag goed weer te geven en te vel in het hoog. reeds 2 jaar een marantz pm-16 en deze doet het op alle fronten een stuk beter dan de 206 van accuphase. oke een test in een audioblad hoef niet de doorslag te geven voor het kopen van een versterker maar eerder een advies. accuphase zijn topklasse versterkers maar dan wel in de duurdere prijsklasse de oudere en goedkopere modellen [ 205 206 207 ] zijn goed versterkers maar zijn niet beter dan bv een marantz pm-8000 of 8200 alleen de prijs is een stuk hoger. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
musfed Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 oke een test in een audioblad hoef niet de doorslag te geven voor het kopen van een versterker maar eerder een advies. Over audiobladen is ongetwijfeld ook hier veel geschreven maar ik noem het toch maar weer even: de meesten zijn niet betrouwbaar. Als je schrijft over een bepaalde versterker waarvan de fabrikant een substantieel aandeel levert in dat nummer via advertenties dan kan de journalist niet ongebonden zijn of haar mening verkondigen. Daarbij gaan die artikelen (stoort me vooral in bijvoorbeeld de HVT) voor 80% over het uiterlijk/innerlijke en nauwelijks over het geluid. (Hifi+ is m.i. de enige positieve uitzondering). Dus over een advies kan ik nou ook niet echt spreken. Van een jounalist die de besproken platenspeler kado krijgt hoef ik geen advies. Zo, de maandagmorgen ziet er al weer bijna op . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Dat een versterker moet passen bij de aangesloten speakers, dat een element moet passen bij de gebruikte toonarm, dat een PU element moet passen bij de gebruikte phono trap... lijkt me plausibel en logisch. Maar zomaar stellen dat een Marantz met een Marantz past en niets anders vind ik wat tever gaan. Henri Ja, dat vind ik ook wat te ver gaan. Dat staat er dan ook niet. Groet, Theo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Dat een versterker moet passen bij de aangesloten speakers, dat een element moet passen bij de gebruikte toonarm, dat een PU element moet passen bij de gebruikte phono trap... lijkt me plausibel en logisch. Maar zomaar stellen dat een Marantz met een Marantz past en niets anders vind ik wat tever gaan. Henri Ja, dat vind ik ook wat te ver gaan. Dat staat er dan ook niet. Groet, Theo. Zo zie je maar weer dat goed lezen een must blijft. Alleen al daardoor zijn er hear al diverse felle en onterechte discussies gevoerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Dat een versterker moet passen bij de aangesloten speakers, dat een element moet passen bij de gebruikte toonarm, dat een PU element moet passen bij de gebruikte phono trap... lijkt me plausibel en logisch. Maar zomaar stellen dat een Marantz met een Marantz past en niets anders vind ik wat tever gaan. Henri Ja, dat vind ik ook wat te ver gaan. Dat staat er dan ook niet. Groet, Theo. Zo zie je maar weer dat goed lezen een must blijft. Alleen al daardoor zijn er hear al diverse felle en onterechte discussies gevoerd. Het staat er inderdaad niet. En ik ben ook echt niet uit op een discussie, alleen als die wat oplevert. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 30 mei 2005 Author Report Share Posted 30 mei 2005 Jammer dat mijn vraag weer verzandt in audiobladen wel niet geloven. Ik heb er niet voor niets bijgezet: een leidraad. Dat doe ik niet zomaar. Ten eerste acht ik het duitse audioblad als zeer hoog, goed. Enkele nl bladen zijn inderdaad beduidend minder. Het duitse audio heeft al vaker dingen geschreven welke als je die natrekt volkomen terecht zijn beschreven, ik heb dit proefondervindelijk vast mogen stellen. Als voorbeeld: enkele jaren geleden heb ik de luidsprekerkabel teatrack gekocht, was er zeer tevereden over. Nu heb ik sinds kort de audioquest bedrock. Vlgs audio een duidelijk betere kabel, gestest in de praktijk en het klopt. Bij apparaten staat de accuphase e 206 bestempelt als 80 punten, de onkyo 701E als 70 punten bij stereo bedrijf. Toen ik de onkyo had gekocht is een kennis komen luisteren en die gaf aan dat er weinig verschil zat/hoorde bij de 2 versterkers, en inderdaad er zit wel verschil in maar neer op nuances dan dat het echt scheelt, de ls kabels deden meer in dit opzicht dan de 2 verschillende versterkers. Het blad audio geeft dit dus duidelijk weer. Vandaar dat ik nu stel dat 10 punten verschil een beetje verschil is maar 25 punten dan praat je toch zeker over een duidelijk verschil, een vincent 238 geeft dat verschil, dus als leidraad, je moet toch ergens beginnen, heb ik deze versterker genoemd. Een dealer gaf mij net aan dat deze versterker krachtiger is, en opener, maar minder warm. Ik weet (staat ook in audio) dat de huidige versterkers van rond de 1400, euro net zo goed presteren als mijn oude accuphase, maar ook weer vlgs audio zijn de meetwaarden van de accuphase nog net zo goed als toen die nieuw was. Dus qua kwaliteit heb ik niets te klagen. Maar nu het volgende: welke versterkers buiten de bovengenoemde dien ik zeker te beluisteren, ervanuitgaande dat ik van detaillering houdt, dynamiek, maar het moet vooral zuiver en mooi klinken. Niet rauw of bonkerig. Een viool moet echt een viool zijn. En nu niet ageren: maar ik heb pas een dure dali luidspreker op een mederian beluisterd; dat is dus precies het geluid wat ik echt WALGELIJK vind. Het klonk alsof het op het zwembad opgenomen was. Ik wil graag een viool of drum horen alsof ie bij mij thuis zit te spelen. (ieder zijn eigen meug) Op dit ogenblik mis ik eigenlijk nog een beetje dynamiek, de vioolspeler zit nog half in de speaker, meer ruimtelijkheid. Dus vandaar mijn vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Marantz pm-16 gebruikt voor ongeveer 650 of een pm-14 voor 1000 euro. Of natuurlijk weer een accuphase. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Een Chord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Niets Engels bij een Marantz, denk ik. Ik heb nu mijn Arcam versterker aangesloten op een Marantz CD72 SE wegens reparatie van m'n eigen CD speler. Geen goeie match. Suggestie: Harman Kardon. Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kevin Posted 1 juni 2005 Report Share Posted 1 juni 2005 Hoi Frank, Ik ben benieuwd naar je eventuele luisterervaring met de nieuwe Marantz PM-15S1. Ik heb hem gehoord in combinatie met de 'bijbehorende' SA-15S1 speler. Op Kef, Dali, Jm-Lab, niet dat ik gecharmeerd was van deze luidsprekers maar ook met de Quad 21 en 22 L. Om niemand voor de schenen te schoppen, het kon mij werkelijk niet boeien. Niet muzikaal, laid back, niet dynamisch genoeg. Na afloop van mijn luistersessie vertelde ik mijn mening tegen de verkoper. Zijn antwoord was: ja hij is inderdaad vrij rustig, weer een echt oud Marantz produkt van weleer........ Dus waarschijnlijk toch liefhebbers genoeg. Wat ik dan alleen niet begrijp is dat mijn cira 14 jaar oude Denon PMA 860 een stuk muzikaler en dynamischer klinkt. Waarop de verkoper eerlijk zei: Denon was wel erg goed in die tijd. Nou ja, weer een ervaring rijker. Succes ! Kevin Link to comment Share on other sites More sharing options...
frank2 Posted 3 juni 2005 Author Report Share Posted 3 juni 2005 Ik heb nog geen luistersessie gehad met de marantz. Na mijn vakantie krijg ik een week de primaluna prologue 2 op proef. Vlgs paar mensen een verbetering tov mijn accuphase in samenhang met mijn speakers. Zeer lovende kritieken, maar eerst luisteren. Ik zal het hier vermelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts