Jump to content

Op bezoek bij RobX

René N.
 Share

Recommended Posts

zoals ik zei, ik ben de messias niet, en vraag dus ook niet om geloof. probeer het eens op een goed getunede installatie, en oordeel zelf.

en ja, ook die -20 geeft hoorbare veranderingen waarvan ik geloof dat ik het verbeteringen vind. dat laatste kan subjectief zijn. net als dat een CD speler een heel eind beter kan worden door 'm te dempen en goed op te stellen. kan ook best verbeelding zijn, maar wel een hele fijne illusie.

groet

Met alle respect Robx maar ik heb het geprobeerd het invriezen van CD`s en Kabels in de vriezer maar hoorde totaal geen effect :( en ga nou niet de standaard regel roepen ,,Je set zal wel niet hoogwaardig genoeg zijn" <_<

De artikelen die ik heb nagelezen over Cryogene behandelingen gaven allemaal aan dat om spanning in het materiaal iets te verminderen je het moet af koelen tot meer als -250graden Celsius, dit wordt onderandere toegepast bij de productie van blaas instrumenten om de klank van het instrument te veranderen.

Een echte cryogene behandeling zal misschien best iets doen maar -20 is (sorry dat ik het zeg :D ) GELUL. Als je een verandering horen WIL hoor je het ook wel ;)

Marcel

Guest muziekfreak

Ik heb inmiddels de test ook gedaan met een oude cd uiteraard. Ik moet eerlijk zeggen het is idd een lulverhaal van jewelste. Als je natuurlijk het verschil wilt horen zul je het wel horen...maar echt hoe graag ik ook wil ik hoor het niet ;)

eens. ik zie de omtrekkende en ontkennende bewegingen al weer opduiken. maar dat is voor een ander forum :lol:

even minder lachen: ik lees in een review op hifi.nl dat de EU de productie van klasse A versterkers gaat tegenhouden. vreet teveel stroom. mogen we nog een keer stemmen alsublieft ....

eens. ik zie de omtrekkende en ontkennende bewegingen al weer opduiken. maar dat is voor een ander forum :lol:

even minder lachen: ik lees in een review op hifi.nl dat de EU de productie van klasse A versterkers gaat tegenhouden. vreet teveel stroom. mogen we nog een keer stemmen alsublieft ....

Weten die mutsen wel wat klasse 'A' is dan :unsure:

Guest muziekfreak
eens. ik zie de omtrekkende en ontkennende bewegingen al weer opduiken. maar dat is voor een ander forum  :lol:

Weten die mutsen wel wat klasse 'A' is dan :unsure:

Dan zouden ze ook waterkokers en boilers moeten afschaffen wat die wel niet trekken. Typerend Nedeerland domme dingen waar ze zichzelf mee bezig houden :)

even minder lachen: ik lees in een review op hifi.nl dat de EU de productie van klasse A versterkers gaat tegenhouden. vreet teveel stroom. mogen we nog een keer stemmen alsublieft ...

Dat zat eraan te komen. Dat onderwerp over het grote stroomverbuik van Klasse A versterkers speelt al een paar jaar. En zoveel ophef is eigenlijk niet meer nodig, want de Klasse A versterker is nagenoeg uitgestorven.

En anders gebruiken ze toch het Dynamische Klasse A principe. Dus de ruststroom varierend op het muzieksignaal, net zoas ML en Krell doen. Dit principe kun je zo afgregelen, dat het in rust nauwelijks meer stroom verbruikt. Ook niet op een laag muziekniveau.

Zoals je ziet, Brussel begrijpt er weer helemaal niets van. Ze lopen weer achter de feiten aan, de stelletje Neanderthalers. :D

Edwin

En anders gebruiken ze toch het Dynamische Klasse A principe. Dus de ruststroom varierend op het muzieksignaal, net zoas ML en Krell doen. Dit principe kun je zo afgregelen, dat het in rust nauwelijks meer stroom verbruikt. Ook niet op een laag muziekniveau.

Zoals je ziet, Brussel begrijpt er weer helemaal niets van. Ze lopen weer achter de feiten aan, de stelletje Neanderthalers. :D

Edwin

Precies, die doos van mij verbruikt standby 250 Watt en iddle 350 Watt. Wie let daar nou op, zelfs de krultang van m'n vrouw verbruikt meer. :D

Edwin

Precies, die doos van mij verbruikt standby 250 Watt en iddle 350 Watt. Wie let daar nou op, zelfs de krultang van m'n vrouw verbruikt meer. :D

Inderdaad, Paul, laten ze zich maar druk maken over de krultang van je vrouw. :D

Die 'doos' van jou {de mooiste doos van de wereld} :D staat in principe nog vrij hoog afgesteld in Klasse A in rust, zodat hij niet meteen hoeft te schakelen de eerste 2x30 Watt. Tot ongeveer 30 Watt heb jij een statische Klasse A versterker die daarna doorgaat als een Dynamische Klasse A versterker. Dat verklaart ook de ruststroom van 350 Watt Idle. Ik vind het een heel mooi principe.

Wees maar zuinig op je mooie versteker. Als Europa straks echt in gaat grijpen, dan heb je straks zo'n vervormende Klasse AB doos, die in rust 50 Watt verbruikt. Dan kun je de hobby audio wel opdoeken. :D

Groeten

Edwin

Guest muziekfreak

Das niet veel... :huh: ik trek wel wat meer als de ml :blink: praten we over KW ipv watt. Verdomme wazige shit allemaal <_< Leuke opmerking trouwens klasse A is uitgestorven. Ik weet niet beter of je ziet ze steeds meer bij mensen binnen staan :rolleyes:

Das niet veel...  :huh: ik trek wel wat meer als de ml  :blink: praten we over KW ipv watt. Verdomme wazige shit allemaal  <_<  Leuke opmerking trouwens klasse A is uitgestorven. Ik weet niet beter of je ziet ze steeds meer bij mensen binnen staan  :rolleyes:

Maar dat komt waarschijnlijk, omdat je ziet staan bij een selectief groepje audiofielen.

Maar ze zijn toch echt behoorlijk uitgestorven. Yamaha maakt geen Klasse A meer. Musical Fidelity helaas ook niet meer. Marantz heeft alleen nog maar de PM7000 en z'n opvolger.. De meeste merken zijn overgestapt op Klasse AB versterkers. Behalve Krell en ML. Alhoewel je beide merken ook steeds meer over ziet gaan op Klasse AB. Vooral met Multichannel versterkers. Maar dat is op zich wel begrijpelijk.

Leuke opmerking trouwens klasse A is uitgestorven.

Ik heb voor 4 jaar geleden nog een topic geopend op hifi.nl, met de titel: "Het uitsterven van transistor Klasse A versterkers".

Dat was op het netsnoeren topic van Andr

[

Maar ze zijn toch echt behoorlijk uitgestorven. Yamaha maakt geen Klasse A meer. Musical Fidelity helaas ook niet meer. Marantz heeft alleen nog maar de PM7000 en z'n opvolger.. De meeste merken zijn overgestapt op Klasse AB versterkers. Behalve Krell en ML. Alhoewel je beide merken ook steeds meer over ziet gaan op Klasse AB. Vooral met Multichannel versterkers. Maar dat is op zich wel begrijpelijk.

Ik heb voor 4 jaar geleden nog een topic geopend op hifi.nl, met de titel: "Het uitsterven van transistor Klasse A versterkers".

Dat was op het netsnoeren topic van Andr

Geen wonder dat ik NEE heb gestemd afgelopen woensdag.  :lol:  :lol:  :lol:

Heel goed, ik heb ook 'nee' gestemd. :D

Ik kon op vier mogelijkheden stemmen. Namelijk:

1 U stemt tegen de grondwet vanwege het kabinet?

2 U stemt tegen de grondwet vanwege de Europese bemoeienis?

3 U stemt tegen de grondwet vanwege de nieuwe 'Klasse' A regels.

4 U stemt tegen de grondwet vanwege de dure Euro.

Je snapt wel, dat ik voor optie '3' heb gekozen. :D

Edwin

(...) Heel jammer, want Musical Fidelity was toch wel het grootste en bekendste merk op Klasse A gebied (...)

Kun je nagaan hoe klein het klasse A gebeuren was/is. Want afgezien van wat audiofielen is er echt geen hond die ooit van het merk Musical Fidelity heeft gehoord... Minstens 90% van de mensen komt niet veel verder dan Philips, Sony, JVC en Akai...

(...) Heel jammer, want Musical Fidelity was toch wel  het grootste en bekendste merk op Klasse A gebied (...)

Kun je nagaan hoe klein het klasse A gebeuren was/is. Want afgezien van wat audiofielen is er echt geen hond die ooit van het merk Musical Fidelity heeft gehoord... Minstens 90% van de mensen komt niet veel verder dan Philips, Sony, JVC en Akai...

Jawel, maar Klasse A is dan ook een typisch audiofiel gebeuren. Jan met de Pet, die hoort het verschil niet eens tussen 2 verschillende versterkers. Laat staan dat ze het effect van Klasse A horen.

Voor Jan met de Pet hebben ze de Technics met Super stable Classe AA uitgevonden.

Heeft niets met Klasse A vandoen, maar het staat wel stoer. :D

Edwin

• 2 weeks later...
Drukt de plaat zeer goed op het plateau. Ondanks het R.V.S. "geluid" blijf ik de voorkeur geven aan draaien met de ring.

RVS-geluid???? Thorens moet dan wel haast een zink-geluid geven en de Fat Bob een aluminium-geluid enz.

Afijn als het maar niet "roestig" klinkt toch? :lol:

;)