Members Arden Posted 8 juni 2005 Members Report Share Posted 8 juni 2005 Nou heren , de verbouwing zit erop , en ik heb 2 dagen geleden de set weer aan gesloten. Wat de ervaring tijdens de shootout was , is bij mij thuis ook gebleken. De AcouStech heeft inderdaad gewoon 2 dagen nodig om een beetje op 'klank'' te komen. Het is nu nog niet helemaal wat het was , maar het is weer krachtig , schoon , en 3 dimensionaal. De Lukaschek is in mijn opzet toch gewoon de mindere. Die klinkt alleen na een half uur al optimaal. Ook wel praktisch. Heb ik nog een vraagje aan Sodejuu , waar valt volgens jou een verbeterde voeding voor de Lukaschek te krijgen , of komt dat neer op DIY... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 De pre van Ruud was ook best een mooi ding alleen jammer dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 Heb ik nog een vraagje aan Sodejuu , waar valt volgens jou een verbeterde voeding voor de Lukaschek te krijgen , of komt dat neer op DIY... Groet De Lukacheck sluit hoogomig af. Een Ortofon heeft een lage afsluitimpedantie nodig. Je hoort het terug door het aangehefte hoog dat in sommige gevallen scherp kan klinken. Die afsluiting wordt meestal; gedaan door een weerstand. Je zou de afsluitweerstand op de print moeten vervangen, of er een laagohmige van 100Ω aan parallel moeten zetten. De voeding zou je zelf moeten bouwen. Kijk ff wat op de adapter staat (spanning en stroom). Je mag niet onder de stroomwaarde gaan en niet van de spanningswaarde afwijken. Meestal haal je meer winst door een betere buffering en een ruisarmer ontwerp. Als er alleen een trafo in zit, dan zul je de gelijkrichting/buffering in de Lukacheck zelf aan moeten pakken als je dat zou willen. Ik denk alleen dat ie daarna niet meer in de originele behuizing past Het wordt dus knutsel-time Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 Het wordt dus knutsel-time Bob de Bouwer, kunnen we het maken? Succes Enno , die zelf minimaal 2 linkerhandjes heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 juni 2005 Members Report Share Posted 8 juni 2005 Ik heb er bij kans drie... Gelukkig is het niet voor mijzelf. In ieder geval , Sodejuu dank voor je uitleg. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 juni 2005 Report Share Posted 8 juni 2005 De pre van Ruud was ook best een mooi ding alleen jammer dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 Doordat je een veel lager niveau in je voorversterker krijgt heb je de neiging om met het volume toch wat voorzichter te zijn. Dat klopt. Maar het kan ook tussen de oren zitten... Na enige gewenning (b)lijken er slechts minimale verschillen te zijn. Mooi toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 De laatste tijd weer in de weer met phono pre's Ook de Array erbij betrokken , deze phono pre is beslist net zo goed als een Holfi en komt ook in karakter overeen met een Holfi Ellipse accu gevoede pre. Natuurlijk waren er div andere pre's bij betrokken en niet te vergeten elementen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 De laatste tijd weer in de weer met phono pre's Ook de Array erbij betrokken , deze phono pre is beslist net zo goed als een Holfi en komt ook in karakter overeen met een Holfi Ellipse accu gevoede pre. Natuurlijk waren er div andere pre's bij betrokken en niet te vergeten elementen. MvG, Haudio Het lijkt me nou net iets voor jouw om als verkooppunt van de Array's (vooral de phono) in het noorden te gaan fungeren.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 De laatste tijd weer in de weer met phono pre's Ook de Array erbij betrokken , deze phono pre is beslist net zo goed als een Holfi en komt ook in karakter overeen met een Holfi Ellipse accu gevoede pre. Natuurlijk waren er div andere pre's bij betrokken en niet te vergeten elementen. MvG, Haudio Oooh, vertel,vertel. Wil wel wat feiten lezen m.b.t. pre`s en elementen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 (...) Het lijkt me nou net iets voor jouw om als verkooppunt van de Array's (vooral de phono) in het noorden te gaan fungeren.... O, o, o,o , o.... wat vinden we het toch vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 De laatste tijd weer in de weer met phono pre's Ook de Array erbij betrokken , deze phono pre is beslist net zo goed als een Holfi en komt ook in karakter overeen met een Holfi Ellipse accu gevoede pre. Natuurlijk waren er div andere pre's bij betrokken en niet te vergeten elementen. MvG, Haudio ... en vergeleken met de Roksan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 (...) Het lijkt me nou net iets voor jouw om als verkooppunt van de Array's (vooral de phono) in het noorden te gaan fungeren.... O, o, o,o , o.... wat vinden we het toch vr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 De laatste tijd weer in de weer met phono pre's Ook de Array erbij betrokken , deze phono pre is beslist net zo goed als een Holfi en komt ook in karakter overeen met een Holfi Ellipse accu gevoede pre. Natuurlijk waren er div andere pre's bij betrokken en niet te vergeten elementen. MvG, Haudio Jitze en ik hebben de Array ook eens vergeleken met die Holfi. Zeker geen slechte pre die Holfi, maar "net zo goed" en "overeenkomend karakter", daar ben ik (en Jitze toen ook) het niet mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 s v p niet in elk topic diezelfde toestand beginnen, beste spido. Het valt me trouwens wel op dat je maandenlang lang de achtervolging hebt ingezet over mijn draaitafel met allerlei opmerkingen van verkeerd, te duur, fout van opzet, paard achter de wagen, verblind, overgeleverd aan enz. enz. en dat nu, wanneer blijkt dat het toch niet helemaal mislukt is, je enige commentaar in dit topic bestaat uit het berijden van een ongewenst stokpaard. Was de gelegenheid geweest om te laten zien dat je ook..... weet je wel? Je had daar trouwens ook best je (ware) gezicht kunnen laten zien. Beste Kraus, Van harte gefeliciteerd met alle complimenten en bewonderende commentaren van je draaitafelvrienden! Ik ben er oprecht blij om, dat je er uiteindelijk in bent geslaagd een combinatie samen te stellen die klinkt zoals het hoort. Kosten, noch moeiten, noch lezers heb je er immers voor gespaard. Nu m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Ik bedoel... sommige mensen zouden al veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 (...) Al die vragen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 En dan nog de sociale aspecten: Kraus heeft er geen idee van hoe ik met hem heb mee-gel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Wel een sterke vergelijking van Kraus. Ik heb een familielid die sportwagens verzamelt maar met een Focusje kom je ook in overal NL. Wel heeft hij een paar honderd miljoen meer verdiend dan ik. Ik bedoel maar als ik het geld niet had gehad was ik nu misschien nog tevreden geweest met mijn Quad 34/306 en een paar Elipsons Orphees. Niet al onze aankopen zijn alleen maar rationeel. Op zich is daar niets mis mee. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Platenspelers zijn net als luidsprekers: er zijn goede, en er zijn slechte.Maar zelfs de beste zijn nog rotdingen. Kortom het maakt geen zak uit als je maar lol hebt en Spido blijft de horlepiep maar dansen voor ons. Tjonge wat een lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 (...) Maar weet je nog van die prinses op de erwt?Die kon echt niet slapen, hoor! Kijk, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 Dat jij jouw klanten elke illusie hebt ontnomen, dat geloof ik graag. En zijn ze daar nu dan gelukkiger mee geworden, denk je? Het geloof in sprookjes, zijn we daar niet allemaal jaloers op? Ach , vandaag de dag koop je voor zo`n anderhalf duizend euri een looiige hoeveelheid ILLUSIE . En ongetwijfeld van een kwaliteit ............. PUUR NATUUR.......... al dan niet voorzien van ECO Logo. Wil je meer besteden ................ dan verval je al snel in ................... ja ...........het tegenovergestelde ............juist ........... lichtgewicht vetertjes verpakt in een met natuurzijde beklede kartonnendoosje . Geluk dus uit een kleindoosje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 Ook hier..... Ik vind wel Kraus , dat je beter vijf SS30's had kunnen kopen en daar een "prachtige" HT set van kunnen bouwen. Je had dan "meer waar" voor je geld geld gehad. Jammer genoeg kon je dan nog steeds geen platen draaien, en zeker niet met deze kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 En dan nog de sociale aspecten: Kraus heeft er geen idee van hoe ik met hem heb mee-gel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 Ook hier..... Ik vind wel Kraus , dat je beter vijf SS30's had kunnen kopen en daar een "prachtige" HT set van kunnen bouwen. Je had dan "meer waar" voor je geld geld gehad. Jammer genoeg kon je dan nog steeds geen platen draaien, en zeker niet met deze kwaliteit. Hans , reken eens na hoeveel PEK & VEREN je voor dat budget kan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts