Guest muziekfreak Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Vandaag rond kwart over een in de middag ging de deurbel. Daar was ie dan Steks met de beruchte T-amp in een rugzak, Na een inrtoductie en handshake hebben we eerst na mijn huidige setup geluisterd. En toen gebeurde het de tas ging open. Lachwekkend en verbaast De tas ging open en daar kwam de eerste t-amp uit de tas. Ik kon het niet laten even te lachen om het uiterlijk van dit "IC MONSTER" Zo ontzettend klein het past inpricipe in de palm van mijn hand Ik pakte het op en bekeek het ding met uitermate grote vraagtekens "Mmmm Muziekfreak is dit het ding waar het allemaal om draait dit stukje plastic?" We hebben 2 T-amps gebruikt gehad een voor het linkerkanaal en de ander voor het rechter hoe kan het ook anders. De voedig was het grootste en lompste van het hele t-amp gebeuren. Nouja aangesloten en wel ik geef toe met een grote glimlach sloot ik ze aan woorden als zinloos spookte even door mijn hoofd. We zette de eerste cd aan....ik moet toegeven het lachen verging mij steeds meer. Ook de woorden zinloos verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik was onder de indruk..en nu nog over de prestatie van dit ultralicht,ultrakleine ampje. Dat beviel uitstekend Norah jones zong perfect, eveneens als andreas volleweider de plaatsing was gewoonweg perfect. Ik genoot er echt van wat ik dus totaal niet verwachtte! T-amp door de mand Na enige cds te hebben geluisterd kan ik wel stellen dat de t-amp instaat is laag-gevoelige speakers aan testuren zonder problemen. Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 83db daar scheen de t-amp geen enkele moeite mee tehebben. Er zijn echter wel een paar puntjes waar het beter kan. De minpunten van deze amps komen pas tevoorschijn als je op een stevig volume gaat draaien ze verliezen. Hoorbaar: Controle over het hoog, Ik merkte dat het hoog wat begon te slissen en iets te aanwezig was Controle over het laag gek genoeg zelfs op hoog volume heeft de t-amp daar geen enkele moeite mee hij klinkt wat vlak de t-amp ivm de vincents. Maar dat is geen vergelijk eigenlijk gezien die enorme prijverschillen. Controle over het midden is gewoon goed niets op aan temerken. Het hoog hoor je aan dat hij gepushed gaat worden,het gaat niet vervormen ofzo maar het slist een beetje en zelfs ietsiepietsie schel. Op een laag aangenaam luistervolume kan ik niets anders dan goede dingen zeggen over deze t-amp. Ik ben ervan overtuigd als je een 60watter t-amp beproefd dat het probleem is opgelost en zlefs op hoge volumes lekker speelt! Conclusie De T-amp heeft mij i.i.g. aangenaam verast echt ongeloflijk wat een ic kan. Ik weet zelfs zeker dat op lage volumes ik in een blinde test mijn eigen Vincent sp991 erniet zal uitpikken en dat wil wel wat zeggen. Op hoge volumes mist hij enige wattjes, Verder de controle van de t-amps is echt wonderbaarlijk, het laag blijft strak,het midden blijft mooi,en het hoog ook en klinkt gewoon erg aangenaam in de oortjes. Er zijn meerdere amps zoals de 47labs,gainclones enz...ik zeg je dit T-amp overwint ze allen alleen al om de ZEER GOEDE prijs kwaliteitsverhoudingen. Voor dat geld beste mensen kan ik het nog niet geloven zonder gein. Helaas voor steks waren de boschebollen op dus een frietje heeft zijn maag hopelijk pleziert hij is om half 7 vertrokken vanaf 1uur in de middag dusja erg gezellig ook zoals altijd in huize MF ;D Verder laat ik het over aan steks eventueel. MVG Michel FOTOS Een klein wonder, dit soort aps zie ik iig de toekomst wel in. En eerlijkheid gebied mij tezeggen ik verwelkom ze met open armen :idol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Leuk verhaal muziekfreak Maar je mag natuurlijk niet vergeten dat ie maximaal maar een wattje of 8 kan uitpoepen. En dat op speakers van 83 dB Op stevig volume gaat ie dus steevast in de clipping, dat ie daarmee niet volledig over de rooie gaat zegt ook wel wat. Eigenlijk geef je hem dus nog meer complimenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Idd hij raak niet over de rooie. Ik blijf het verwonderlijk vinden voor zulke kleine dingen. Ik bedoel we praten over een gewicht van pak hem beet 500gram per amp [zonder batterijen] en de kosten zijn nouja laag dat hoef ik niemand te vertellen. Ik denk zelf dat er nu toch wel bewezen is dat wattjes niet alles zeggend is,we konden redelijk goed draaien zonder dat het echt hoorbaar slechter werd. En laten we eerlijk zijn hoeveel watt gebruiken we nu werkelijk...precies een paar maar Bizarre ervaring i.i.g. Ik denk persoonlijk dat een 60watter t-amp vele mensen zal verbazen qua prestige Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 T-amp door de mandNa enige cds te hebben geluisterd kan ik wel stellen dat de t-amp instaat is laag-gevoelige speakers aan testuren zonder problemen. Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 83db daar scheen de t-amp geen enkele moeite mee tehebben. Wel een erg snelle conclusie. De 802 zijn niet extreem moeilijk aan te sturen. Er zitten geen dippen in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 Het ging over de gevoeligheid wijx Dippen is niet aan de orde dat klopt maar jij vergeet dat je,je v.v. op vrijwel half moet zetten wat eventueel ruis met zich mee kan brengen endus de kwaliteit van de amps kan beinvloeden. Dat is tenminste wat ze mij altijd wijsmaakte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 29 mei 2005 Report Share Posted 29 mei 2005 dan vertellen ze je best aparte dingen . Je VV wat verder opendraaien is juist goed omdat veel potmeters ongelijk gaan bij lagere volumes. Ruis heeft er eigenlijk geen zak mee te maken. Je versterkt het signaal van de cdspeler totdat je die kunt horen. Hoever je VV dan versterkt maakt eigenlijk weinig uit. De verhouding signaal - ruis blijft gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Dan ssnap ik niet dat er merken v.v. zijn waar ze weerstanden oid bij leveren om hem aantepassen i.v.m. de ruis die dan dan hoorbaar wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 1 t-amp per speaker? Je bedoeld dat je gebiamped hebt, want bruggen kan je die dingen toch niet? Leuk om te horen dat die dingen op verschillende systemen en oren best goed bevallen. Ook ik ben wel benieuwd naar een t-amp met meer vermogen. Al zou die best wel minder kunnen klinken, soms is eenvoud troef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Vandaag rond kwart over een in de middag ging de deurbel. Daar was ie dan Steks met de beruchte T-amp in een rugzak, Na een inrtoductie en handshake hebben we eerst na mijn huidige setup geluisterd. En toen gebeurde het de tas ging open. Lachwekkend en verbaast De tas ging open en daar kwam de eerste t-amp uit de tas. Ik kon het niet laten even te lachen om het uiterlijk van dit "IC MONSTER" Zo ontzettend klein het past inpricipe in de palm van mijn hand Ik pakte het op en bekeek het ding met uitermate grote vraagtekens "Mmmm Muziekfreak is dit het ding waar het allemaal om draait dit stukje plastic?" We hebben 2 T-amps gebruikt gehad een voor het linkerkanaal en de ander voor het rechter hoe kan het ook anders. De voedig was het grootste en lompste van het hele t-amp gebeuren. Nouja aangesloten en wel ik geef toe met een grote glimlach sloot ik ze aan woorden als zinloos spookte even door mijn hoofd. We zette de eerste cd aan....ik moet toegeven het lachen verging mij steeds meer. Ook de woorden zinloos verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik was onder de indruk..en nu nog over de prestatie van dit ultralicht,ultrakleine ampje. Dat beviel uitstekend Norah jones zong perfect, eveneens als andreas volleweider de plaatsing was gewoonweg perfect. Ik genoot er echt van wat ik dus totaal niet verwachtte! T-amp door de mand Na enige cds te hebben geluisterd kan ik wel stellen dat de t-amp instaat is laag-gevoelige speakers aan testuren zonder problemen. Mijn speakers hebben een gevoeligheid van 83db daar scheen de t-amp geen enkele moeite mee tehebben. Er zijn echter wel een paar puntjes waar het beter kan. De minpunten van deze amps komen pas tevoorschijn als je op een stevig volume gaat draaien ze verliezen. Hoorbaar: Controle over het hoog, Ik merkte dat het hoog wat begon te slissen en iets te aanwezig was Controle over het laag gek genoeg zelfs op hoog volume heeft de t-amp daar geen enkele moeite mee hij klinkt wat vlak de t-amp ivm de vincents. Maar dat is geen vergelijk eigenlijk gezien die enorme prijverschillen. Controle over het midden is gewoon goed niets op aan temerken. Het hoog hoor je aan dat hij gepushed gaat worden,het gaat niet vervormen ofzo maar het slist een beetje en zelfs ietsiepietsie schel. Op een laag aangenaam luistervolume kan ik niets anders dan goede dingen zeggen over deze t-amp. Ik ben ervan overtuigd als je een 60watter t-amp beproefd dat het probleem is opgelost en zlefs op hoge volumes lekker speelt! Conclusie De T-amp heeft mij i.i.g. aangenaam verast echt ongeloflijk wat een ic kan. Ik weet zelfs zeker dat op lage volumes ik in een blinde test mijn eigen Vincent sp991 erniet zal uitpikken en dat wil wel wat zeggen. Op hoge volumes mist hij enige wattjes, Verder de controle van de t-amps is echt wonderbaarlijk, het laag blijft strak,het midden blijft mooi,en het hoog ook en klinkt gewoon erg aangenaam in de oortjes. Er zijn meerdere amps zoals de 47labs,gainclones enz...ik zeg je dit T-amp overwint ze allen alleen al om de ZEER GOEDE prijs kwaliteitsverhoudingen. Voor dat geld beste mensen kan ik het nog niet geloven zonder gein. Helaas voor steks waren de boschebollen op dus een frietje heeft zijn maag hopelijk pleziert hij is om half 7 vertrokken vanaf 1uur in de middag dusja erg gezellig ook zoals altijd in huize MF ;D Verder laat ik het over aan steks eventueel. MVG Michel FOTOS Een klein wonder, dit soort aps zie ik iig de toekomst wel in. En eerlijkheid gebied mij tezeggen ik verwelkom ze met open armen :idol: Leuke test, Ik ben zelf al een tijdje bijzonder gecharmeerd van deze apparaten. Ik gebruik nu zelf de TA-2020-chip van Tripath (ipv de TA2024 die in de T-Amp zit) in een evaluation board. Die levert 2 x 20 watt op 4 Ohm (ik speel op Magnepans). Daarvoor zet ik dan nog m'n Duson voorversterker. Op die manier heb ik genoeg vermogen en de controle blijft dan op hogere volumes. Verder dezelfde eigenschappen als jij opnoemt: hij klinkt helder en gedetailleerd. helderder en gedetaillerder dan mijn Audio Analogue Donizetti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Dan ssnap ik niet dat er merken v.v. zijn waar ze weerstanden oid bij leveren om hem aantepassen i.v.m. de ruis die dan dan hoorbaar wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Leuke test, Ik ben zelf al een tijdje bijzonder gecharmeerd van deze apparaten. Ik gebruik nu zelf de TA-2020-chip van Tripath (ipv de TA2024 die in de T-Amp zit) in een evaluation board. Die levert 2 x 20 watt op 4 Ohm (ik speel op Magnepans). Daarvoor zet ik dan nog m'n Duson voorversterker. Op die manier heb ik genoeg vermogen en de controle blijft dan op hogere volumes. Verder dezelfde eigenschappen als jij opnoemt: hij klinkt helder en gedetailleerd. helderder en gedetaillerder dan mijn Audio Analogue Donizetti. T-Amp ????? En daar komt geluid uit?? Als bezitter van een AA Donisetti (EV) kan ik dat niet geloven eerlijk gezegd. Het roept alleen maar meer vragen op !! Tsja, schaf er eentje aan en luister zelf. Voor het geld (enekele tientjes hoef je het niet te laten). Vind je het niks dan heb je een versterkertje voor elders in het huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Leuke test, Ik ben zelf al een tijdje bijzonder gecharmeerd van deze apparaten. Ik gebruik nu zelf de TA-2020-chip van Tripath (ipv de TA2024 die in de T-Amp zit) in een evaluation board. Die levert 2 x 20 watt op 4 Ohm (ik speel op Magnepans). Daarvoor zet ik dan nog m'n Duson voorversterker. Op die manier heb ik genoeg vermogen en de controle blijft dan op hogere volumes. Verder dezelfde eigenschappen als jij opnoemt: hij klinkt helder en gedetailleerd. helderder en gedetaillerder dan mijn Audio Analogue Donizetti. T-Amp ????? En daar komt geluid uit?? Als bezitter van een AA Donisetti (EV) kan ik dat niet geloven eerlijk gezegd. Het roept alleen maar meer vragen op !! Dat is het mooie van mensen...ze veroordelen een amp puur op uiterlijk [had ik ook] en geen een ging van de andere forummers ging op het voorstel van Steks in...maarwel vooroordelen daar zijn ze goed in [niet verkeerd opakken hoor is geen aanval] vanwaar dan die angst? Bang dat hij daadwerkelijk beter zal klinken of is het een trots kwestie van de meeste? Echt de moeite waard ze teproberen voor het GELD een zeer GOEDE prestatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Leuke test, Ik ben zelf al een tijdje bijzonder gecharmeerd van deze apparaten. Ik gebruik nu zelf de TA-2020-chip van Tripath (ipv de TA2024 die in de T-Amp zit) in een evaluation board. Die levert 2 x 20 watt op 4 Ohm (ik speel op Magnepans). Daarvoor zet ik dan nog m'n Duson voorversterker. Op die manier heb ik genoeg vermogen en de controle blijft dan op hogere volumes. Verder dezelfde eigenschappen als jij opnoemt: hij klinkt helder en gedetailleerd. helderder en gedetaillerder dan mijn Audio Analogue Donizetti. T-Amp ????? En daar komt geluid uit?? Als bezitter van een AA Donisetti (EV) kan ik dat niet geloven eerlijk gezegd. Het roept alleen maar meer vragen op !! Dat is het mooie van mensen...ze veroordelen een amp puur op uiterlijk [had ik ook] en geen een ging van de andere forummers ging op het voorstel van Steks in...maarwel vooroordelen daar zijn ze goed in [niet verkeerd opakken hoor is geen aanval] vanwaar dan die angst? Bang dat hij daadwerkelijk beter zal klinken of is het een trots kwestie van de meeste? Echt de moeite waard ze teproberen voor het GELD een zeer GOEDE prestatie. En ik durf zelfs te zegen dat ze sowieso een goede prestatie neerzetten, als je het bekijkt t.o.v. de kosten dan is het gewoon absurd. We hebben ze niet gebiamped, bij MF, maar het was makkelijker om er even 2 tegebruiken. Als je dan bedenkt dat je voor nog geen 50 euro een T-amp en een voeding kan kopen, dan voel je je toch in je zak getast als je vele duizenden euro's uitgeeft aan een versterker. Ik wil ook dolgraag zeggen dat mijn Le Classe A beter klinkt dan de T-amp, dat doet hij ook totdat ik ga bi-ampen met 2 T-amps. Ik heb nu alleen een beetje spijt van hoe we het hebben aangesloten MF, eigenlijk hadden we je Arcam DAC direct in de T-amp moet pluggen. Ik durf te wedden dat het dan net zo goed zou hebben geklonken. Dan hadden we dus 1 T-amp vergeleken met 2 Vincent's en je Sphinx pre, bereken dan maar eens hoe duurder de nieuw prijs van jou versterker combi is. Ik denk zo'n 200 keer en dat hoor je er niet van af Niet lullig bedoelt hoor, want je weet dat ik jou set erg goed vind klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Dus heb je gewoon 1 kanaal van de t-amp per kanaal gebruikt, dus minder belasting voor 1 t-amp is dan het idee erachter, waarom trouwens niet gebiamped? Ik moet ook zeggen ik ben dik tevreden met mijn t-ampje hij doet nu eigenlijk dienst al standaard versterker (op batterijen) ipv de denon. Nu met goede interlink, maakt toch wel verschil klinkt iets zuiverde. Ik heb nu frankie goes to hollywood op staan en het klinkt erg lekker, wat mij het meeste opvalt is de helderheid, zonder scherp te zijn hoor je alles lekker goed doorkomen. Ik dacht eigenlijk dat mijn b&ws een beetje dof klonken maar die versterker brengt ze echt tot leven. Ik ben zeer benieuwd naar de grotere versies van de t-amp Mijn biamp plannen moet ik nog even uitstellen want bij poging een iets grotere elco erin te zetten is een spoortje beschradigd, dus 1 kanaal is weg. Dus mijn 2e t-amp is even buiten dienst nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Dus heb je gewoon 1 kanaal van de t-amp per kanaal gebruikt, dus minder belasting voor 1 t-amp is dan het idee erachter, waarom trouwens niet gebiamped? Ik moet ook zeggen ik ben dik tevreden met mijn t-ampje hij doet nu eigenlijk dienst al standaard versterker (op batterijen) ipv de denon. Nu met goede interlink, maakt toch wel verschil klinkt iets zuiverde. Ik heb nu frankie goes to hollywood op staan en het klinkt erg lekker, wat mij het meeste opvalt is de helderheid, zonder scherp te zijn hoor je alles lekker goed doorkomen. Ik dacht eigenlijk dat mijn b&ws een beetje dof klonken maar die versterker brengt ze echt tot leven. Ik ben zeer benieuwd naar de grotere versies van de t-amp Mijn biamp plannen moet ik nog even uitstellen want bij poging een iets grotere elco erin te zetten is een spoortje beschradigd, dus 1 kanaal is weg. Dus mijn 2e t-amp is even buiten dienst nog. Mijn speakers zijn singelwire b&w 802s80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Ik heb nu alleen een beetje spijt van hoe we het hebben aangesloten MF, eigenlijk hadden we je Arcam DAC direct in de T-amp moet pluggen. Ik durf te wedden dat het dan net zo goed zou hebben geklonken. Dan hadden we dus 1 T-amp vergeleken met 2 Vincent's en je Sphinx pre, bereken dan maar eens hoe duurder de nieuw prijs van jou versterker combi is. Ik denk zo'n 200 keer en dat hoor je er niet van af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Dus heb je gewoon 1 kanaal van de t-amp per kanaal gebruikt, dus minder belasting voor 1 t-amp is dan het idee erachter, waarom trouwens niet gebiamped? Ik moet ook zeggen ik ben dik tevreden met mijn t-ampje hij doet nu eigenlijk dienst al standaard versterker (op batterijen) ipv de denon. Nu met goede interlink, maakt toch wel verschil klinkt iets zuiverde. Ik heb nu frankie goes to hollywood op staan en het klinkt erg lekker, wat mij het meeste opvalt is de helderheid, zonder scherp te zijn hoor je alles lekker goed doorkomen. Ik dacht eigenlijk dat mijn b&ws een beetje dof klonken maar die versterker brengt ze echt tot leven. Ik ben zeer benieuwd naar de grotere versies van de t-amp Mijn biamp plannen moet ik nog even uitstellen want bij poging een iets grotere elco erin te zetten is een spoortje beschradigd, dus 1 kanaal is weg. Dus mijn 2e t-amp is even buiten dienst nog. Mijn speakers zijn singelwire b&w 802s80 Inderdaad lastig biampen Leuk dat 'zelfs' op de 802-80 die t-amp beviel, gezien dat deze toch niet de makelijkste zijn om aan te sturen, en dat je geen gebrek in het laag hoorde. Nu ga ik me toch afvragen waarom mij b&w's p6en zo moeilijk zijn in het laag. Ik wacht ook op de wat sterkere versie, al overweeg ik ook zelfbouw met een 5 kanaals versterker, al weet ik niet ofdat die er ook in hogere vermogens is. Trouwens het valt op dat die 5W vaak ruim voldoende is om op normaal niveau te spelen. Zo zie je het is niet het vermogen alleen maar ook hoe je het gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Ik heb nu alleen een beetje spijt van hoe we het hebben aangesloten MF, eigenlijk hadden we je Arcam DAC direct in de T-amp moet pluggen. Ik durf te wedden dat het dan net zo goed zou hebben geklonken. Dan hadden we dus 1 T-amp vergeleken met 2 Vincent's en je Sphinx pre, bereken dan maar eens hoe duurder de nieuw prijs van jou versterker combi is. Ik denk zo'n 200 keer en dat hoor je er niet van af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Ik heb nu alleen een beetje spijt van hoe we het hebben aangesloten MF, eigenlijk hadden we je Arcam DAC direct in de T-amp moet pluggen. Ik durf te wedden dat het dan net zo goed zou hebben geklonken. Dan hadden we dus 1 T-amp vergeleken met 2 Vincent's en je Sphinx pre, bereken dan maar eens hoe duurder de nieuw prijs van jou versterker combi is. Ik denk zo'n 200 keer en dat hoor je er niet van af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts