Jump to content

vele vragen

Geert
 Share

Recommended Posts

Graag zou ik wat advies over de verbeterpunten van mijn huidige configuratie.

Receiver: Marantz SR7400

DVD-speler: Marantz DV4400 (gebruik ik ook als cd speler)

Luidsprekerkabels: Kimber Cable PR8

Luidspreker voor: Infinity Alpha 50

Luidspreker achter: Infinity Alpha 20

Luidspreker center voor: Infinity Alpha center

Subwoofer: Yamaha YST-SW320

Afstandsbediening: Marantz RC1400

De reciever en dvd speler heb ik net. Ik ben van plan een sacd speler te kopen.

Wat kan ik nog verbeteren? speakers?

Tja het is ook niet makkelijk als je er wel wat van weet maar nog lang niet genoeg. Ik zat te denken om mijn dvd speler in te ruilen voor een marantz dv6400 omdat deze ook sacd weergeeft en heb begrepen dat ze een stuk beter klinken als de dv4400.

Is er nou echt zoveel verschil met een eindv. en vv.?

Heb de Polk monitor speakers in Groningen gehoord en heb hiervan genoten, klonk erg goed. Maar ja heb nog lang niet alles gehoord.

Ik moet me er maar eens wat meer in verdiepen zodat ik de juiste keuzes kan maken, heb nog te vaak dat ik achteraf denk dat ik misschien toch beter iets anders had kunnen kopen en daar baal ik van.

Ik begrijp je wel ja, dat je voor je gevoel de verkeerde keuzes maakt\1 :( Komt ook dat er ook zo ontzettend veel en verschillende mogelijkheden zijn in audio/ht land. Een receiver moet het meestal wel afleggen tegen een goede stereo setup (vv eindv), of natuurlijk een goede integrated, betere scheiding van stereo enz. Het is maar wat je het belangrijkst vindt STEREO of MEERKANAALS.

Als ik naar je setup kijk dan is dat meerkanaals, en zou je kunnen kijken naar een sacd -cdspeler, eventueel naar een combispeler zoals een Marantz 6500. Geluidskwaliteit heeft zo zijn prijs dus als je het meteen goed wil doen zou je toch moeten sparen.

:unsure: Maar dan heb je misschien wel een beter gevoel over je aankoop. Als films belangrijk zijn en zo ook het geluid dan moet je toch waarschijnlijk dieper in de buidel tasten, en dan kom je toch gauw uit bij Rotel bv...

Groet

Overgaan naar de DV6400 of DV6500 is een hele goeie optie heb daar zelf ook sterk aan gedacht. Maar zit ook sterk te denken aan andere speakers.

Is het een goeie optie om over te stappen op de Polk monitor 60 + monitor 40 + center cs2. Kijk ik heb ze gehoord en ze klonken best goed, was trouwens ook op een marantz reciever. Het probleem is dat ik ze niet zo goed ken en dus ook niet weet wat de kwaliteit is van dit merk. En zijn ze zoveel beter als mijn huidige speakers?

En dan nog een vraag: Ik woon in het noorden des lands en zie dat alles v.w.b. hifi hier veel duurder is als elders in het land, waarom is dat? Ik heb in 2001 een onkyo tx-ds777 gekocht in amsterdam deze was toen Fl. 800,- goedkoper als in groningen.