toontjehifi Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 hallo ik kan een musical fidelity x10 d kopen ,deze moet je cd speler op waarderen. je schakelt hem tussen je cd speler, en je versterker. ik kan deze gebruikt kopen. maar moet dan wel weer extra interlink er bij kopen. ik heb een marantz pm7300, met musical fidelity a3 versterker quad 11l en quake sub. qed kabels,en div. het geluidsbeeld is zeer fraai om naar te luisteren. mijn vraag is dan ook wat doet deze,x10d dan precies. en is het de moeite waard. graag reactie hierop groet toontje hifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 30 mei 2005 Report Share Posted 30 mei 2005 Een apparaat dat een buizensausje over een digitaal geluid giet? Zou goed kunnen klinken door een gebrek te maskeren. Maar als je al een uitgewogen combinatie hebt zie ik de toegevoegde waarde niet zo in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Theo H. Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Heb een X10D gehad, bij wisselende cd-spelers. Met een Marantz CD 67 SE: veel verbetering, met een wat oudere Marantz CD 72 SE: enige verbetering, met een Marantz CD 63 KI: een verslechtering. Het hangt duidelijk van de kwaliteit van de CD speler af. De Marantz die jij hebt ken ik niet; ik zie wel lovende recensies op de site Kieskeurig. De prijs ligt dichter bij de 67SE dan bij de 63KI. (Hoewel prijs geen maatstaf is; de 2.000 gulden kostende 72SE was toch wel iets minder dan de 63KI van 1.400 gld.) De X10D zou een verbetering kunnen zijn. Ik zou zeker even luisteren. P/s. In mijn zucht naar nuancering heb ik dit bericht een keer of 10 bewerkt. Zoals het nu is moet het maar.. Groet, Theo H. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 hallo ik kan een musical fidelity x10 d kopen.ik heb een marantz pm7300, met musical fidelity a3 versterker quad 11l en quake sub. qed kabels,en div. het geluidsbeeld is zeer fraai om naar te luisteren. Beste Toontje Hifi, Eigelijk kun je hier zelf ook het antwoord op bedenken. Het muzieksignaal wordt met die extra X10 door nog eens een paar interlinks en door vele tientalle condensatortjes, weerstandjes, potjes en draadjes geperst... Het is onmogelijk dat de kwaliteit van het muzieksignaal daarvan verbeterd! Als je cd-speler zo beroerd is, dat die X10 er zoveel troep moet uit filteren, dat alleen nog een acceptabel audiosignaal overblijft... Dan ben je in principe al fout begonnen. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
toontjehifi Posted 31 mei 2005 Author Report Share Posted 31 mei 2005 oeps inderdaad ik heb een marantz cd 7300. maar ik weet genoeg denk niet dat ik dit doe. bedankt voor de tips gr toontje hifi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts