Jump to content

Symphonic Line

Renaat Mattheus
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Is er iemand die luisterervaring heeft met de SL type RG10mk4 of Kraftquelle 1/2 ? Zijn het echt transistoren die klinken als buizen (wat van zo veel merken wordt gezegd..)?

Indien zo, graag je bevindingen. Ik speel momenteel met een Plinius SA201 eindtrap en heb de gelegenheid om ten huize een Kraftquelle 2 te proeven.

Groet,

Renaat

• Members

Geen ervaring met de versterkers , echter wel met de luidsprekers , nl deze

he_03_legato.jpg

Gebouwd met de mooiste laag/midden units die er zijn , Podzus Gorlich.

Ze komen echter pas echt tot leven met een buis , maar daar komt het probleem om de hoek kijken , ze hebben ook nog eens veel stroom nodig om klapperende woofers te voorkomen. Gezien deze gegevens kan ik me dus heel goed voorstellen , dat de Symphonic Line versterkers een buizen karakter hebben , gepaard met de kracht van een transistor Als je de optie hebt , zou ik ze gewoon proberen , dan weet je het snel genoeg.

Ik hoor trouwens ook vaak dat Plinius deze karaktertrek heeft , maar aangezien je deze zelf hebt zal dat wel naar het land der fabelen verwezen kunnen worden.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt , maar in ieder geval succes ermee.

Groet

Guest Kraus vonBentinck

Misschien kun je nog even toelichten wat je precies verstaat onder "klinken" als buizen"?

PS Hoe is het eigenlijk afgelopen met die Transrotor Leonardo?

ad Plinius: ik ben eigenlijk zeer tevreden van de Plinius SA201. Dit is een nieuw type, afgeleid van de grotere Odeon multikanaalsversterker. Ik zit echter in mijn set (zie My Webpage )vrijwel meteen met een druk op de oren, die ik maar niet weggewerkt krijg. Vandaar dat ik eens een andere versterker wens te testen;

ad Leonardo: het Leonardo verhaal is falikant afgelopen vanwege onbetrouwbare (schijn?)leverancier (als je de naam wenst, geen probleem: hifi-exchange in Duitsland). Het is uiteindelijk een Amazon 1 geworden met Moerch UP 4 arm en ZYX Fuji element: speelt heerlijk.

ad recensie RG10MK4: mocht je me dat in PDF bestand kunnen mailen, graag.

ad buizengeluid: 'smooth' maar detailrijk en transparant, geen 'harshness'.

• 2 weeks later...

Dag

Heb de SL nu een week op proef en ik denk dat ik 'm ga houden. Niet dat de Plinius 'slecht' is, maar het geluid dat de SL in mijn set levert staat me meer aan: voller, ronder, ruimtelijker, noem het meer autoriteit.

Er staat dus een Plinius te koop :-)

Renaat