Phelsuma Posted 31 mei 2005 Report Share Posted 31 mei 2005 Beste forumleden, Na een aantal jaren met plezier te hebben geluisterd naar mijn Sphinx Project 8 eindversterker wordt het tijd voor een upgrade. Een van de mogelijkheden is een Audio Research VT200MkII. (Inderdaad hij wordt op hear aangeboden en hij staat bij Callas Audio). Ik geb nog aan het uitzoeken wat de staat is van de buizen. (serienummer checken bij de importeur Acson). Wie van jullie heeft ervaringen met Audio Research in het algemeen en met de VT200MKII in het bijzonder? De voorversterker de Sphinx Project 8 wil ik voorlopig nog niet vervangen dus daar zal ik het mee moeten doen. Graag jullie berichten, Groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 persoonlijk vind audio research een van de beste versterker merken en als het jouw smaak is zal je er aan verslaafd raken en met de vt200 heb je meteen ongeveer de beste eindversterker uit de vt serie te pakken en heb je een buizen versterker die echt alle speakers kan aansturen enige nadeel hij is enorm groot , gebruikt veel stroom en je wilt meteen ook een super voorversterker hebben om alles uit je vt200 te halen ik heb zelf ls25 met vt100 combinatie en kijk nooit meer naar andere versterkers met andere woorden ben zeer tevreden Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 levendig?? ik denk het wel, klink erg lekker en je wilt verdurend de muziek harder zetten totdat de buurman weer eens op de muur beukt. dus ik denk levendig genoeg audio research en avelon bekabelt met MIT klinkt naar mijn mening super en ja ik zou graag de vt200 willen hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Ik had een 100% andere ervaring met mijn A.R. set en de Avalon Avatar, eerst in combinatie met een MIT 750 Tube versie en later mat de Siltech LS180 werd het wat beter maar nog steeds niet bevredigend........een beetje duf/zielloos/traag Jij hebt eeecht goed geluisterd, Ruud. Alhoewel .............., suf blijft suf. Maar is dat nu de AR. of de Avalon ? Jij mag het zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 maar welke audio research had jij dan???? vind deze combinatie niet duf of traag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 Ik had een 100% andere ervaring met mijn A.R. set en de Avalon Avatar, eerst in combinatie met een MIT 750 Tube versie en later mat de Siltech LS180 werd het wat beter maar nog steeds niet bevredigend........een beetje duf/zielloos/traag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 Ruud ben van mening dat een luidspreker een veel meer sound bepalende factor is als een versterker. ( met de bron natuurlijk) Ben geen fan van Avalon ,vandaar mijn reactie. Heb die AR-Avalon match gehoord en kon er niet verrukt van geraken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 gelukkig heeft iedereen andere smaak anders zou het wel erg saai worden en om even terug te komen op de orginele vraag ik denk dat je met een vt200 mk II een top versterker, een van de beste hebt , maar je moet hem natuurlijk wel eerst luisteren voor dat je koopt of het je smaak is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts