Jump to content

Prima Luna Prologue One en Two

nico
 Share

Recommended Posts

Prima Luna is ondertussen wel bekend, overal lovende kritieken gekregen, je

kan je afvragen of het niet erover is.

Wat mij aanspreekt is dat ik een goede buizenversterker kan kopen met een

relatief bescheiden prijskaartje, er zal wel beter zijn maar tegen welke prijs?

Zijn er mensen die de twee (Prologue One en Two) al vergeleken hebben ?

De One heeft EL34 buisjes, de Two KT 88's maar dat zegt mij als leek niets.

Buizenliefhebbers laat iets horen.

Prima Luna is ondertussen wel bekend, overal lovende kritieken gekregen, je

kan je afvragen of het niet erover is.

Wat mij aanspreekt is dat ik een goede buizenversterker kan kopen met een

relatief bescheiden prijskaartje, er zal wel beter zijn maar tegen welke prijs?

Zijn er mensen die de twee (Prologue One en Two) al vergeleken hebben ?

De One heeft EL34 buisjes, de Two KT 88's maar dat zegt mij als leek niets.

Buizenliefhebbers laat iets horen.

Ga zelf eens luisteren.

Daar schiet je meer mee op dan het antwoord wat je hier kan krijgen. ;)

Te vriendelijk en te verbloemend naar mijn smaak. Maar veel mensen zullen het prachtig vinden, zeker als de rest van je keten ietwat aggresief is..

Ik heb zelf sinds 10 maanden de Prologue Two, en kan het met de quote hierboven niet echt eens zijn... De Two klinkt absloluut niet scherp, maar te vriendelijk en verbloemend :confused::confused::o

Ik heb de One overigens nog niet gehoord...

Ja, sorry, maar ik kreeg geen bericht dat er reactie was gekomen op dit topic...

Ik ben inderdaad tevreden met deze versterker, Carl. Ik ben de laatste weken wat aan het experimenteren gegaan met andere merken buizen, en er blijkt toch nog wel een pak winst te halen met andere (lees helaas ook : duurdere) buizen.

Ik heb nu als eindbuizen de KT88's van JJ, en "vooraan" NOS-buisjes van Sylvania en Philips. De PL gaat er een stuk vloeiender en wat ruimtelijker door klinken. Aangezien het hier bij de buizenwissel gaat om nieuwe buizen, en de nieuwe amper 25 uur op de teller hebben, is er te verwachten dat dit de komende weken n

Hai Fons,

Ik dacht iets negatiefs te beluisteren inzake je opmerking "te vriendelijk en verbloemend" maar kennelijk ben je toch wel tevreden. Ik ben altijd een bangje om met buzien te spelen die 6922 en 6550 zijn knap duur om een miskoop te doen.

Carl

De eindbuizen zijn meer dan waarschijnlijk van Chinese makelij, maar heb ik ook eens vergeleken met een setje "goedkope Chinezen" van Shuguang, en deze laatsten werden gewoon weggespeeld.

Hmm, interessant - ik had namelijk de indruk dat de fabrieksbuizen van Shuguang afkomstig waren. Als dat niet zo is, weet jij dan waar ze wel vandaan komen? Kevin Deal van Upscale Audio (zie link) heeft het over "the current production copy of the legendary Genalex KT88", en ik vind de fabrieksbuizen zelf eigenlijk beter dan de Electro Harmonix die ik er nu voor de lol een tijdje in heb gezet. Kun je me eventueel ook zeggen waar je jouw setje JJ's hebt gekocht?

Eerst en vooral even een rechtzetting : ik heb er mijn 1ste posting eens op nagelezen, en had blijkbaar mijn huiswerk niet goed gedaan : ik wou eigenlijk zeggen : NIET te vriendelijk of verbloemend. De PL Two heeft dus geen romantische, softe buizensound, maar is erg dynamisch. Sorry voor de verwarring.

Wat de origine is van de originele KT88's : wie het weet, mag het me zeggen :D

Ik kocht mijn KT88's van JJ bij TubeProfi (Robert Losconi) uit Oostenrijk, via eBay Duitsland . Transactie zonder problemen!

Vooraf testte ik ook de KT88's van Svetlana, en deze waren ook h

Guest UKSub

Hoi,

ze hebben geen tape-out indien je dit belangrijk zou vinden...

Give it a try, mss ga ik binnenkort ook eens nr de PL two luisteren

Gr

Stef