robx Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 kan een audiofiel nog enthousiast worden over de EU .... ik lees net dat de EU klasse A versterkers gaat verbieden (zie op hifi.nl de column 'hot' van vandaag) wat een bemoeizucht .... allemaal nee gestemd hoop ik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Ik kan er niet wakker van liggen dat klasse A versterkers verboden (of anders duurder gemaakt) worden. Ik kan het eigenlijk wel begrijpen. Koelkasten worden ook in verschillende klassen ingedeeld, waarbij de hoogste klasse het minste verbruik heeft en waar je dan (iig een tijdje geleden nog wel) korting (subsidie) op kreeg. Met auto's is het al net zo. Die moeten steeds schonere uitlaatgassen produceren en voor sommige krijg je ook subsidie. Dus waarom zouden klasse versterkers niet zwaarder belast worden? Verbieden vind ik wat overdreven, vooral ook omdat slechts een enkele audiofiel een klasse A versterker in huis heeft. Dus het haalt waarschijnlijk ook niet veel uit. Maar opzich snap ik de gedachte wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 <quote> ............... nu ineens van doen met Europa? Dat zal ik u uitleggen. De Europarlementari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Gelukkig kan je dingen het beste zelf maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Ofdat we al niet genoeg belast worden met de dure stroom is gewoon dubbel geld beuren voor de overheid. Dubbel genaait worden, gewoon een ordinaire dp'tje door de overheid!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Ofdat we al niet genoeg belast worden met de dure stroom is gewoon dubbel geld beuren voor de overheid. Dubbel genaait worden, gewoon een ordinaire dp'tje door de overheid!!!!!!! Als iedereen nu zware klasse-A bakken in huis zou hebben zou dat misschien opgaan. Maar dat denk ik toch niet hoor Overigens is er sprake van "Apparaten die permanent een maximale hoeveelheid stroom verbruiken". Dwz apparaten die dag en nacht aanstaan en een grote hoeveelheid stroom verbruiken. Anders zouden elektrische kooktoestellen er ook onder gaan vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 kan een audiofiel nog enthousiast worden over de EU .... ik lees net dat de EU klasse A versterkers gaat verbieden (zie op hifi.nl de column 'hot' van vandaag) wat een bemoeizucht .... allemaal nee gestemd hoop ik? Ja joh... bras maar gewoon door... Wat maakt het uit, jouw kinderen meoten toch al jouw erfenis gebruiken om hun huis enigzins warm te stoken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 kan een audiofiel nog enthousiast worden over de EU .... ik lees net dat de EU klasse A versterkers gaat verbieden (zie op hifi.nl de column 'hot' van vandaag) wat een bemoeizucht .... allemaal nee gestemd hoop ik? Ja joh... bras maar gewoon door... Wat maakt het uit, jouw kinderen meoten toch al jouw erfenis gebruiken om hun huis enigzins warm te stoken.... Mee eens! Techniek mag (in de audiowereld) nooit het doel worden, maar slechts een middel. De buizenkappen over ditto versterkers was ook verplicht. Waarschijnlijk had men daar ook goeie redenen voor (veiligheid van huisdieren en kinderen...). Stroomvretende klasse A versterkers kunnen mooi klinken. Laat dit verbod (?) een stimulans voor de heren technici zijn om zuinige & toch hoogwaardige audio-ontwerpen te bouwen. Oei, nu schiet me in eens een artikeltje van de T-amp;) te binnen... En... oh hemel, dat is een bijzonder zuinige en goed klinkende versterker en ook nog eens bijzonder goedkoop. En hier weer eentje van Independence Day); It's the end of High End as we know it... IIIiiit's the end of High End as we know it... And I feel fine... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Ergens is het geheel terecht!!! En je hebt ook van die idioten die denken dat zo'n klasse a bak nog beter klinkt als ie 24x365 uur per jaar aan staat. 't mag wat kosten, zo'n hobbie Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 juni 2005 Author Report Share Posted 2 juni 2005 ja en ik vrees dat ik zo'n idioot ben als het om zuinig omgaan met energie betreft: als de overheid niet ieder jaar maatregelen intrekt en nieuwe verzint zou er al veeeeeeel meer gedaan zijn aan duurzame energie. ik weet dat want ik adviseer klanten op dat (financieel) gebied. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 ja en ik vrees dat ik zo'n idioot ben Heb je wel eens uitgerekend wat je dat kost? Ik weet niet hoeveel stroom je amp trekt in rust, maar een beetje klase A trekt toch wel 50W? Een jaar heeft 8760uur. Op jaarbasis komt constant 50W dan neer op 438kWh... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Lijkt me een slag in het water. Al ooit 's nachts eens langs de gebouwen van de Europese instellingen gereden ? Als ik 's nachts naar huis terugrij na een concert in Vorst Nationaal passeer ik langs de Europese wijk in Brussel. Ik kan jullie verzekeren dat ze daar helemaal niet bezig zijn met rationeel energieverbruik..... Zouden ze dan ook een extra belasting gaan ophoesten daar ? Mvgr. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Tja Brussel....???? Is tweetalig, maar je moet er maar eens iemand in het Nederlands aanspreken. Ook heeft het een halve Europese zetel. Verder.... je weet het niet, maar mijn stad is het niet. Omhoog gevallen, wegens het gebrek aan zwaartekracht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matthias Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 kan een audiofiel nog enthousiast worden over de EU .... ik lees net dat de EU klasse A versterkers gaat verbieden (zie op hifi.nl de column 'hot' van vandaag) wat een bemoeizucht .... allemaal nee gestemd hoop ik? Ja joh... bras maar gewoon door... Wat maakt het uit, jouw kinderen meoten toch al jouw erfenis gebruiken om hun huis enigzins warm te stoken.... Mee eens! Techniek mag (in de audiowereld) nooit het doel worden, maar slechts een middel. De buizenkappen over ditto versterkers was ook verplicht. Waarschijnlijk had men daar ook goeie redenen voor (veiligheid van huisdieren en kinderen...). Stroomvretende klasse A versterkers kunnen mooi klinken. Laat dit verbod (?) een stimulans voor de heren technici zijn om zuinige & toch hoogwaardige audio-ontwerpen te bouwen. Oei, nu schiet me in eens een artikeltje van de T-amp;) te binnen... En... oh hemel, dat is een bijzonder zuinige en goed klinkende versterker en ook nog eens bijzonder goedkoop. En hier weer eentje van Independence Day); It's the end of High End as we know it... IIIiiit's the end of High End as we know it... And I feel fine... Misschien idee voor subsidie op tripath gebaseerde versterkers??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 juni 2005 Author Report Share Posted 3 juni 2005 natuurlijk weet ik wat het kost. het is trouwens nog watt meer continu ik kreeg zelfs eens een brief van het energiebedrijf die me een energiescan aanboden want ze vonden mijn stroomverbruik zo hoog. maar ik heb wel overal spaarlampen inzitten en het huis goed geisoleerd. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Er zal wel een kastje in je versterker komen. Dan kan je rekening luisteren, ofwel extra betalen al je je versterker aanzet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Verbieden, kan de EU dat zomaar doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 juni 2005 Members Report Share Posted 4 juni 2005 Het zal wel niet zo'n vaart lopen. Vast weer zo'n proefballonnetje a la geen terreinauto's in de steden. En mochten die geitenharen wollesokken figuren dit wel voor elkaar krijgen zal er ongetwijfeld wel een schakelaar in komen te zitten , zodat ze als A/B verkocht worden , en thuis gewoon weer worden omgezet naar A. Mijn eigen versterker staat ook in klasse A , en dat ook nog op 6 kanalen. Hij staat heerlijk het hele jaar aan. Dat ik hier meer voor moet betalen , dat is mijn keuze , en al gaat Brussel op zijn kop staan , NOU EN !! Ze mogen blij zijn dat ik zoveel stroom verbruik , wat ook nog eens groene stroom is , leverd alleen maar nog meer geld op . Waarschijnlijk krijgen we over een paar maanden weer het verhaal dat de airco in de ban moet , omdat je auto dan 10 % meer brandstof verbruikt , en dat rokers een gas-heffing moeten betalen , want weet je wel niet hoeveel gas dat kost , zo'n sigaretje in de fik steken. Je moet het budget in Brussel toch ergens mee over de balk smijten. Stel je voor dat ze overhielden. Krijgen ze volgend jaar minder. Groet , Een overtuigd NEE stemmer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 Een overtuigd NEE stemmer... mooi voorbeeld van stemmen obv emotie ipv ratio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 juni 2005 Members Report Share Posted 4 juni 2005 Wel eens de definitie van democratie opgezocht ? Moet je eens doen , en dan daarna die Europese Grondwet doorspitten... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 Wel eens de defenitie van democratie opgezocht ? www.waltdisney.com ? www.grimm.com ? www.niet-realiseerbare-dromen.nl Wie houdt wie, nou eigenlijk voor de gek met als het gaat om democratie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Ik vind het een uitstekende maatregel om klasse A eindversterkers te verbieden. Het is je reinste verspilling van energie omdat deze instelling van de eintrappen vandaag de dag geen enkele meerwaarde biedt. Vroeger - opa vertelt - had klasse A zin bij transistorversterkers omdat menig versterker met transistoren hoorbaar last hadden van crossoververvorming. We schrijven dan echter wel het eind 60-er jaren. Omdat de halfgeleiderfabricage al weer flink wat jaartjes op een hoger plan staat en zeg maar de restjes cross-oververvorming bij een beetje versterker geheel in de ruis (de theoretische minimaal mogelijke ruis) van een eindversterker verzuipt, is de noodzaak om klasse A toe te passen al heel lang een volledig gepasseerd station. Een goed ontworpen en gebouwde klasse AB-versterker is niet te onderscheiden van een klasse A-versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Een goed ontworpen en gebouwde klasse AB-versterker is niet te onderscheiden van een klasse A-versterker. Dat klopt, een goed ontworpen en gebouwde klasse AB-versterker komt "niet in de buurt" van een slecht ontworpen en gebouwde klasse A-versterker Oh ja, het omgekeerde is natuurlijk ook het geval Mee eens; Een willekeurige klasse A versterker komt qua rendement "niet in de buurt" van een klasse ABversterker. Laat staan een klasse D. Een goed ontworpen en gebouwde klasse D of AB-versterker is nu eenmaal de logische opvolger van de klasse A-versterkertechniek. We hoeven niet te gaan schimpen op klasse A. Ik zie en hoor graag een vette V8-klassieker uit de jaren 60 voorbij blubberen. Dat die "niet in de buurt" van de milieubelasting of rendement van een moderne 16-klepper komt, verbaast of stoort ook (bijna) niemand. Met vriendelijke groet, Erjee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Een goed ontworpen en gebouwde klasse AB-versterker is niet te onderscheiden van een klasse A-versterker. Dat klopt, een goed ontworpen en gebouwde klasse AB-versterker komt "niet in de buurt" van een slecht ontworpen en gebouwde klasse A-versterker Oh ja, het omgekeerde is natuurlijk ook het geval Ik wilde er mee zeggen dat het willen toepassen van een klasse A transistoreindversterker een gepasseerd station is omdat er geen hoorbaar verschil is tussen goed ontworpen klasse AB en dito goed ontworpen klasse A-versterkers mits je natuurlijk geen van beide overstuurt. Klasse A heeft t.o.v. Klasse AB alleen maar nadelen en een van de belangrijkste nadelen is de hoge energieconsumtie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 Iedereen moet een versterker kunnen kopen zoals het hem of haar uitkomt, straks mag je nog niet meer kiezen wat je eet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts