Mulchanor Posted 2 juni 2005 Report Share Posted 2 juni 2005 Hoi, Ik zit met een eigaardig probleem. Als ik een cd opzet krijg ik vooral stem door mijn rechter luidspreker en een heel flauwe stem door mijn linker. Als ik de interlinks van de voorversterker van kanaal verwissel, verandert er niets. Echter als ik de luidsprekerkabels verwissel, zijn de kanalen wel verwisseld en speelt de linker luidspreker met volle stem en heeft rechts bijna niets. Voor de rest klinkt het hele spectrum vrij normaal stereo. (denk ik dan toch) Als LS-kabel bebruik ik een MIT termie 2 en mijn eindversterker is een Parasound HCA-750A die een zware modificatie heeft ondergaan. Wat is er mis en waar moet ik ergens dit gebrek gaan zoeken? En mocht het de eindversterker zijn, waar kan ik er dan mee naar toe? Groetjes Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Hallo, Als je de interlinks van de CD-speler verwisseld, wat gebeurt er dan? Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Maakt niet uit. Die zit voor zijn voorversterker en verwisselen daar leverde al geen resultaat op. Hier is duidelijk sprake van een defect eindversterker kanaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 heren, ik heb hele goede ervaring met reparatie door Rody Mulder in Purmerend. rodymu@hotmail.com Rody heeft mijn AW250 eindversterker gerepareerd. Dat is ook zo'n grote bak. die is nu beter dan hij was, en gezien de problemen die hij tegekwam heeft Rody het uitstekend gedaan. met vr groet ps: ik had 1,5 week geleden iets soortgelijks. mijn versterker is 17 jaar oud. de ingangsbussen bleken van binnen niet meer goed te klemmen en dus de middelste pen van de cinchplug niet goed te raken. precies dezelfde testjes uitgevoerd, precies dezelfde uitkomsten. na een voorlopige oplossing vervang ik ze dit weekeinde door WBT Nextgen bussen. ergo: denk eens aan de ingangsbussen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Gaaf probleem waar ik echt eens voor zou gaan zitten wanneer ik het zelf had met een scoop erbij en een test cd de schakeling volgen en zien waar het mis gaat. Het kan inderdaad zo zijn dat een slecht contact of oxidatie problemen geeft welke een zeg maar filterende werking hebben op het geluid. bekabeling intern kan ook oorzaak zijn oxidatie van binnen uit heb ik meegemaakt bij zogenmaamde lofc kabel. Ook je laag en hoog doorlaat filter aan de ingang van de versterker kunnen defect zijn en zo is het dus een zaak van meten en vergelijken een pracht klus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Damn, is die mod onlangs uitgevoerd? Zoja meteen als een gek naar de winkel/monteur gaan en eens flink aan zijn das trekken Dat kan nooit de bedoeling zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts