Arne Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Nou, vanmiddag wordt er nog officieel gerekend aan een oplossing voor de demping van de wanden van ons nieuwe huis. Daarnaast moeten we de speakers ontkoppelen zodat er zo min mogelijk bassen e.d. via de vloer verschuiven. Ik kan me nog herrinneren dat er hier een jaar of 2 geleden eens gepraat is over siliconen dempers. Die kon je maken met een vorm voor van die halfronde/afgeplatte ijsblokjes. Werkt dit, of kan ik beter gewoon voor betonnen tegels, of marmer, met spikes gaan, wat denken jullie? Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 De siliconendempers werken tot een bepaalde mate. Beter zijn Vibrapods (sorbotane). Nog beter zijn AZE dempers (siliconen/olie) en het best werken Aurio's (tja!?!). Met spikes koppel je de speakers aan de vloer. Niet optimaal dus in dit geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 3 juni 2005 Author Report Share Posted 3 juni 2005 Met spikes koppel je de speakers aan de vloer. Niet optimaal dus in dit geval. Nee, ik zou dan koppelen met de tegel/steen die dan weer met een vilten onderlaag op de vloer ligt. Maar die andere opties zijn wel weer prijzig verwacht ik, of niet? Ik zit gewoon een beetje in de diy hoek te kijken, want dat vind ik zelf ook wel leuker om te doen... (En ik heb mijn set tegen een redelijk budget weten op te bouwen, dus dan is 400 euro voor een paar dempers niet te verantwoorden...) Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 In dat geval zijn de siloconendempers prima. De Vibrapods zijn eigenlijk ook nog "betaalbaar" (ca €60 p. 4 st.), maar de anderen zijn idd een stuk duurder. Misschien dat je iets kan maken met een plateau dat via gespannen draden in een frame hangt. Zoek op Google naar String Suspention Concept, dan vind je ook wel een paar DIY oplossingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 3 juni 2005 Report Share Posted 3 juni 2005 Hallo Arne, Misschien helpt deze site: http://www.audiofriends.nl/accessoires/ Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 3 juni 2005 Author Report Share Posted 3 juni 2005 Hallo Arne, Misschien helpt deze site: http://www.audiofriends.nl/accessoires/ Jan Bedankt Jan! Ik had die site inderdaad eens bekeken en had daar het idee vandaan, maar kon het me niet meer herrinneren. Toch wel prettig dat iemand anders hem nog wel weet. Sodejuu; Ok, ik denk dat ik dat dan ga doen. Grote betonnnen tegels onder de speakers en daaronder vilt en dan de speakers op die siliconendempers. Dat zou de buren toch tevreden moeten houden... Groeten, Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 Gewoon een zware tegel met daaronder 4 stukjes rubber / silliconen, de speaker met spikes op de tegel. Het beste van 2 werelden (koppelen (stabiel) en ontkoppelen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts