robx Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 ik las een Duits tijdschrift en dat herinnerde me aan iets dat ik telkens weer vergat te doen: digitale uitgang cd speler afsluiten met een 75 ohm weerstand (cinchplug met een 75 ohm weerstandje over de contacten gesoldeerd). Dan komt er geen storing meer binnen via die ingang. en jawel: dat is een stap vooruit. kost bijna niks. groet Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 Nogal moeilijk hier. Daar steekt namelijk de digitale link naar mijn JB 930 in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 juni 2005 Author Report Share Posted 4 juni 2005 hm ik meen dat ie dan al afgesloten is volgende vraag: sluit je dan de overige (analoge) uitgangen af om inkomende storing te vermijden? altijd wat te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 4 juni 2005 Report Share Posted 4 juni 2005 ik las een Duits tijdschrift en dat herinnerde me aan iets dat ik telkens weer vergat te doen: digitale uitgang cd speler afsluiten met een 75 ohm weerstand (cinchplug met een 75 ohm weerstandje over de contacten gesoldeerd). Dan komt er geen storing meer binnen via die ingang. en jawel: dat is een stap vooruit. kost bijna niks. groet Rob Ja dat kan helpen, dit is zeker al over 15 jaar ook al vermeld geweest in een Nederlandse audio magazine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 hm ik meen dat ie dan al afgesloten is volgende vraag: sluit je dan de overige (analoge) uitgangen af om inkomende storing te vermijden? altijd wat te doen Daar bestaan kapjes voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Hallo Rob, Ik heb dat artikel in Stereo ook gelezen. Er stond een plaatje bij van een Cinch stekker met een weerstandje erin gesoldeerd. Nu heb ik aan mijn Teac maar een cinch aansluiting, dus die zit al aan de versterker. Ik heb echter ook nog een gebalanceerde uitgang. Heb jij (of heeft iemand anders) een idee hoe je die afsluit? Moet ik dan twee weerstandje in een XLR stekker solderen? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 5 juni 2005 Author Report Share Posted 5 juni 2005 ik zou niet weten hoe je een xlr afsluit. iemand anders .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Nu heb ik aan mijn Teac maar een cinch aansluiting, dus die zit al aan de versterker. Ik heb echter ook nog een gebalanceerde uitgang. Heb jij (of heeft iemand anders) een idee hoe je die afsluit?Moet ik dan twee weerstandje in een XLR stekker solderen? Lijkt me niet zo'n goed idee omdat je daarmee de uitgangstrap onnodig hoog of zelfs of te zwaar belast. Ik zou me er niet al te druk over maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts