Jump to content

CD speler tipje

robx
 Share

Recommended Posts

ik las een Duits tijdschrift en dat herinnerde me aan iets dat ik telkens weer vergat te doen: digitale uitgang cd speler afsluiten met een 75 ohm weerstand (cinchplug met een 75 ohm weerstandje over de contacten gesoldeerd). Dan komt er geen storing meer binnen via die ingang.

en jawel: dat is een stap vooruit. kost bijna niks.

groet

Rob

ik las een Duits tijdschrift en dat herinnerde me aan iets dat ik telkens weer vergat te doen: digitale uitgang cd speler afsluiten met een 75 ohm weerstand (cinchplug met een 75 ohm weerstandje over de contacten gesoldeerd). Dan komt er geen storing meer binnen via die ingang.

en jawel: dat is een stap vooruit. kost bijna niks.

groet

Rob

Ja dat kan helpen, dit is zeker al over 15 jaar ook al vermeld geweest in een Nederlandse audio magazine.

Hallo Rob,

Ik heb dat artikel in Stereo ook gelezen. Er stond een plaatje bij van een Cinch stekker met een weerstandje erin gesoldeerd. Nu heb ik aan mijn Teac maar een cinch aansluiting, dus die zit al aan de versterker. Ik heb echter ook nog een gebalanceerde uitgang. Heb jij (of heeft iemand anders) een idee hoe je die afsluit?

Moet ik dan twee weerstandje in een XLR stekker solderen?

Groet,

Leobus

Nu heb ik aan mijn Teac maar een cinch aansluiting, dus die zit al aan de versterker. Ik heb echter ook nog een gebalanceerde uitgang. Heb jij (of heeft iemand anders) een idee hoe je die afsluit?

Moet ik dan twee weerstandje in een XLR stekker solderen?

Lijkt me niet zo'n goed idee omdat je daarmee de uitgangstrap onnodig hoog of zelfs of te zwaar belast. Ik zou me er niet al te druk over maken.