MeetingPeopleIsEasy Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Ik ben op zoek naar een fabrikant van condensatoren die geen gebruik maakt van de standaard aluminium en plastic bescherming. Ik ben benieuwd of deze bestaan. Anders ben ik op zoek naar een fabrikant van teflon potjes en hulsjes waarmee ik zelf mijn condensatoren kan beschermen. Kan iemand me hiermee op weg helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Waarom zou je die willen gebruiken? (Ik zou niet weten of zoiets te koop is by the way...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Ik ben op zoek naar een fabrikant van condensatoren die geen gebruik maakt van de standaard aluminium en plastic bescherming. Ik ben benieuwd of deze bestaan.Anders ben ik op zoek naar een fabrikant van teflon potjes en hulsjes waarmee ik zelf mijn condensatoren kan beschermen. Kan iemand me hiermee op weg helpen? gebruik je toch gewoon condensatoren die in gegoten zijn in epoxy, volgens mij zijn die massief. Dan heb je ook geen last van microfonie. Of gaat het daar niet om marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Als alternatief houten bekertjes? link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 gebruik je toch gewoon condensatoren die in gegoten zijn in epoxy Dat is nog steeds plastic Denk dat je op de vlooienmarkt op zoek moet naar een oude buizenradio en daar de teercondensatoren uitslopen. Maar net als Leeuwarden ben ik wel benieuwd waarom je dit wilt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 5 juni 2005 Report Share Posted 5 juni 2005 Maar net als Leeuwarden ben ik wel benieuwd waarom je dit wilt. Plastic, dat is vaak een mantel van een elco, heeft vooral bij kabels een 'afrondend' effect als je het mij vraagt. De klank is voor mij een stuk vlakker en minder dynamisch dan wanneer je natuurlijke materialen zoals hout, rijstpapier en katoen gebruikt als mantel. Wellicht gaat zoiets ook op voor elco's, die trillen en ik denk dat materialen als hout en rijstpapier de trillingen beter geleiden ofzo. Gehoormatig heeft het mij al overtuigd in ieder geval. Ik zou inderdaad de DHTrob methode eens proberen...of je kan ook aan hen uitbesteden voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
MeetingPeopleIsEasy Posted 5 juni 2005 Author Report Share Posted 5 juni 2005 Klankmatig vind ik een condensator in de signaalweg een stuk beter klinken zonder alu of plastic. Echter een condensator heeft de neiging nogal uit te drogen, vandar dat er wat omheen moet... Cees Pel lijkt me een optie, zelf doen wat hen doen is ook een mooie optie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts