Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik pretendeer helemaal geen kenner te zijn, maar ik denk op grond van mijn eigen ervaring dat de scepsis die hier overheerst niet geheel terecht is. Ik heb mijn standaard snoer vervangen door een Kemp Hipowercord en dat was dikke geluidswinst. Zelf vlechten zie ik mezelf niet zo gauw doen, dus dat betekent voor mij: schuiven maar! De (gewone) Kemp netsnoeren zijn niet zo duur, maar ik ben nu wel op zoek naar een goed filter. Wat ik weet is dat mijn geluid behoorlijk verschilt op verschillende tijdstippen, al heb ik een aparte audiogroep laten trekken. Ik weet alleen niet precies wat ik in dat opzicht van een filter kan verwachten.

Hoi, heb vorig jaar de originele kabels van mijn versterker en cd speler varvangen door een DIY. Dat is een groot verschil ten positieve. Kan wel vertellen wat en hoe allemaal. Probeer het zelf inderdaad eens door ze te lenen bij een winkel, dan hoor je het wel. Groet,

Andre

Het beste kun je zelf een netsnoer in elkaar vlechten/twisten met 3 aders. Neem 3x1.5mm draad en vlecht deze in elkaar en koop bij het electronica-onderdelenhuis een netstekker en klaar is Kees. Kost iets van 15 Euro

Verslaat de 'Mainstream' met vlag en wimpel.

Ja en als je niets vlecht dan klinkt het precies hetzelfde als het wel vlechten van het snoer.. :(

Denk er overigens eens overna dat je het eerste metertje van de stroomkring noest op een regenachtige zondagachterfmiddag in elkaar zit te punniken en dat vervolgens vanuit de wandcontactdoos zo'n twee keer 15 meter 2,5 mm kwadraat standaard electrolytiche koperdraad in de kleurtjes bruin en blauw geheel ongevlochten en onafgeschermd naar de meterkast lopen in een 5/8" pvc-pijpje naar de meterkast.... Ontgaat het je dat die lengtes kabel ook deel uitmaken van de stroomkring? :confused: Om nog maar te zwijgen over dat wat na de meterkast naar het transformatorhuisje gaat. Waarom denk je dat dat het metertje gevlochten huisvlijt netstoringen tegenhoudt/vermindert? Is hier de wens niet de vader van de gedachte? Pure autosuggestie dus.

Marcel

over de Lapp netsnoeren zijn de meningen nogal verdeeld; zelf heb ik ze er al lang uitgegooid; de zelfgevlochten netsnoeren (www.platenspeler.com) bevallen oneindig veel beter.

Beste Kraus,

Welk type heb jij dan gehad van

Hoi, heb vorig jaar de originele kabels van mijn versterker en cd speler varvangen door een DIY. Dat is een groot verschil ten positieve. Kan wel vertellen wat en hoe allemaal. Probeer het zelf inderdaad eens door ze te lenen bij een winkel, dan hoor je het wel. Groet,

Andre

Ik geloof zeker dat je die ervaring hebt maar sluit je daarbij autosuggestie uit?

gewoon proberen inderdaad. en als de autosuggestie bevalt: gewoon doen

ik heb heel veel autosuggestie toegepast en het resultaat is er ook naar. beeld ik me in  :D

Hopelijk neemt niemand dit als advies aan.

Nou............. sinds ik een briefje van

Het beste kun je zelf een netsnoer in elkaar vlechten/twisten met 3 aders. Neem 3x1.5mm draad en vlecht deze in elkaar en koop bij het electronica-onderdelenhuis een netstekker en klaar is Kees. Kost iets van 15 Euro

Ja en als je niets vlecht dan klinkt het precies hetzelfde als het wel vlechten van het snoer.. :(

Denk er overigens eens overna dat je het eerste metertje van de stroomkring noest op een regenachtige zondagachterfmiddag in elkaar zit te punniken en dat vervolgens vanuit de wandcontactdoos zo'n twee keer 15 meter 2,5 mm kwadraat standaard electrolytiche koperdraad in de kleurtjes bruin en blauw geheel ongevlochten en onafgeschermd naar de meterkast lopen in een 5/8" pvc-pijpje naar de meterkast.... Ontgaat het je dat die lengtes kabel ook deel uitmaken van de stroomkring? :confused: Om nog maar te zwijgen over dat wat na de meterkast naar het transformatorhuisje gaat. Waarom denk je dat dat het metertje gevlochten huisvlijt netstoringen tegenhoudt/vermindert? Is hier de wens niet de vader van de gedachte? Pure autosuggestie dus.

Beste Ruud 13

Dat dacht ik ook , al die onzin verhalen van het laatste metertje maakt veel verschil (verbetering) filterende netkabels , tja broodje aap.

Totdat ik hetzelf probeerde , en ja hoor een rustiger,mooier,beter,etc geluid werd ik gek of..................

Tja dan ben ik niet te houden ,ik moest weten hoe dat kon , want het is te belachelijk voor woorden.

Meten is soms toch weten , dus aan het meten geslagen, wat blijkt de kabel filtert niet !

De kabel schermt af, de magnetische strooivelden die elke stroomvoerende kabel geeft , is nogal intensief en op een afstand van 1 meter nog te meten, deze straalt in op interlinks en geeft een electrische terugkoppeling, die kan ontaarden in een bepaalde occillatie, door de aansluitkabel af te schermen of te vlechten voorkom je deze uitstraling naar de interlinks (dit is meetbaar !) daardoor onstaat een beter geluid.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Beste Ruud 13

Dat dacht ik ook , al die onzin verhalen van het laatste metertje maakt veel verschil (verbetering) filterende netkabels , tja broodje aap.

Totdat ik hetzelf probeerde , en ja hoor een rustiger,mooier,beter,etc geluid werd ik gek of..................

Tja dan ben ik niet te houden ,ik moest weten hoe dat kon , want het is te belachelijk voor woorden.

Meten is soms toch weten , dus aan het meten geslagen, wat blijkt de kabel filtert niet !

De kabel schermt af, de magnetische strooivelden die elke stroomvoerende kabel geeft , is nogal intensief en op een afstand van 1 meter nog te meten, deze straalt in op interlinks en geeft een electrische terugkoppeling, die kan ontaarden in een bepaalde occillatie, door de aansluitkabel af te schermen of te vlechten voorkom je deze uitstraling naar de interlinks (dit is meetbaar !) daardoor onstaat een beter geluid.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Volgens mij voorkom je door vlechten/twisten instraling op andere kabels niet hoor. Je voorkomt wel dat de gevlochten/getwiste kabel storing opvangt, maar dat zal het probleem niet zijn...

Even om alle reacties heen, beste Robbert om antwoord te geven op je vraag:

Gooi je geld niet weg, een conventioneel snoer is net zo goed voor het geluid, echt en echt waar... dat gaan luisteren heeft echt geen zin, want dat wat het verschil gaat maken is je eigen fantasie, en daar trappen helaas erg veel mensen in.

Denk maar eens aan al die koperkabel door je muren en onder de grond.

En dan... je netstroom wordt in de apparatuur opnieuw opgewekt, voordat er ook maar iets mee gebeurd.

hopelijk neemt niemand de afdoener 'autosuggestie' serieus, dat was de strekking van mijn commentaar.

als het niet te beredeneren is, probeer het dan tenminste in plaast van aannemen dat alle anderen die verbeteringen rapporteren zichzelf hypnotiseren. en laat je verrassen zoals Haudio beschreef. Grote kans dat je dan ook gewoon verschillen hoort.

groet

Ik zou zeggen, gebruik je verstand en doe er niet zo moeilijk over...

Dit betekend namelijk dat je dan wel alles moet proberen, om je geluid te verbeteren.

Dus ik zou zeggen... misschien als je je pakje boter 45 graden draaid (waar het ligt maakt niet uit) misschien gaat je set dan beter klinken... en HO... PROBEREN, altijd eerst proberen, en vooral niet zelf denken.

Stephan die in het verleden nogal actief was op Hear verklaarde de werking van stroomkabels uit het feit dat hoe verder je van een storingsbron af zat de stroom weer "tot rust" kwam. Klinkt voor een technisch leek zoals ik niet onlogisch.

Een niet te dure stroomkabel die ik nog eens vergeleken heb met een superdure Siltech is de Kimber Classic van Russ Andrews (Engels postorderbedrijf). In feite is het een gevlochten Kimber luidsprekerkabel met een ommanteling. Vlechten betekent dat er meer draad in de kabel zit. Volgens mij hoeft het niet beter.

Carl

Gotttegottegottegot.... <_<

Wat zijn we weer ontzettend kortzichtig en betweterig bezig zeg.... (Was lang geleden!)

Maakt een ander netsnoer wat uit? "Nee, dat ene metertje niet, denk maar aan alle leiding die ervoor zit.." op hoge toon en met het vingertje opgestoken <_<<_< "Allemaal onzin en autosuggestie" "Ik weet het lekker beter en jullie zijn allemaal gek" ... Heb je het wel eens uitgeprobeerd??????

Ik ben nogal sceptisch in die dingen, ben het ook eens met de argumenten die ertegen worden gebruikt hier, maar ach, even wat vlechten en je kun het z

Hallo,

Even over autosuggestie.

Ik speelde altijd met het standaard meegeleverde kabeltje op mijn versterker.

Een vriend kwam een keer met een volgens hem, betere kabel en die heb ik geprobeerd. Ja hoor het klonk beter. (autosuggestie?) Een tijdje later had hij nog iets beters gemaakt en ik mocht zijn oude kabel hebben. Een poosje mee gespeeld en toen dacht ik: "wat hij kan ,kan ik ook"; dus ik begon een kabel te vlechten van 5 x 2.5 kwadraad dat ook in de muur zit. Mooie stekkers eraan (Bals en Wattgate) en spelen maar. Nou dat viel mooi tegen, alle dynamiek zoek. (heet dat dan negatieve autosuggestie ofzo?) Een weekje of wat in laten spelen moest het dan maar doen. Daarna weer een keer terug naar de kabel van de vriend.

Hoera, daar was de dynamiek weer. (weer autosuggestie zeker?)

Tenslotte de dynamische kabel voorzien van de Bals en de Wattgate stekker en genieten maar.

Moraal: als autosuggestie werkt, waarom dan bij mij in twee richtingen?

Autosuggestie is mogelijk, maar wel degelijk uit te schakelen.

Groet,

Leobus

Heb je het wel eens uitgeprobeerd??????

Er zijn mensen die nadenken, voordat ze anderen achterna springen de sloot in. En dan komen ze tot de conclusie dat ze helemaal niet nat willen worden. Ook al hebben ze het niet uitgeprobeerd.

Open your mind!!

Als ik jou was, zou ik solliciteren bij Philips / Sony voor de functie SACD promotor.