Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

weet je wat leuk is trouwens,

een groepje audiofielen naar iets laten luisteren zonder dat ze weten wat het is.

ze kunnen dan ineens geen oordeel meer geven.. :lol:

ze zuchten en steunen, ze roepen vage kreten van:" meer lucht..., deze is ietjes warmer...., nu hoor ik het inderdaad ja....., dit is minder...., maar....." :D

en uiteindelijk als er bekend gemaakt word wat er wanneer speelde , nou dan weten ze ineens haarfijn uit te leggen waar en hoe groot de verschillen wel niet waren B)

Erik van welk label waren die orgel cd's waar je het onlangs over had?

Mag via PM.

Nou we zijn een stap verder dat je inderdaad wel verschil hoort.

Dat heet even warmdraaien van de cd-speler.

We krijgen je wel zover dat je aan onze kant komt van het kamp. :D

Ik ben van mening dat je alles op orde moet hebben.

Stroomvoorziening, ontkoppeling enz.

Wat uit je speakers komt gaat eerst door een heleboel componenten en dat signaal moet zuiver overgebracht worden.

En dat begint bij de meterkast en eindigt als geluid.

Ik was vergeten toe te voegen, dat al die waarnemingen gebaseerd zijn op wat ik denk te horen. Stel ik luister naar een muziekstuk, de telefoon gaat en je hoort dat (ik noem maar iets vreselijks) je familie is omgekomen bij een ongeluk. Als je daarna dezelfde muziek weer opzet, in dezelfde CD speler, dan hoor je wat anders. Ik weet echter wel dat het niet door "warmdraaien" komt.

Wat betreft stroomvoorziening. Ik wil ECHT niet vervelend overkomen, ik zou heel graag willen zeggen dat ik ook een mooie stroom voorziening wil hebben, maar helaas iedere fatsoenlijk ontworpen power supply in een audiocomponent laat vervuilde lichtnetprut niet aan de uitgang verschijnen. Ik hoop niet dat dit te 'afzeikerig' klinkt.

Je stroom gaat inderdaad door een boel componenten. Echter pas als je al die componenten begrijpt, kun je ook de bijdrage van iedere component afschatten.

Tjeetje, word jij nooit moe van jezelf ? :o  :o  :o

Wist je dat roef mij die vraag ook al een keer gesteld had?

Nogmaals het antwoord nee; ik wordt soms best moe van mezelf.

Nee , anders had ik dat wel uit mijn hoofd gelaten. ;)

Maar even iets anders . Wat vind je van dit als handtekening?

scarletventje3go.gif

een groepje audiofielen naar iets laten luisteren zonder dat ze weten wat het is.

Een oordeel geven als je niet weet wat er draait is niet zo heel lastig, noemen ze dat geen blind test? ;)

Anyway, dat heb ik een tijd geleden gedaan met Beunky. Verschillen waren duidelijk.

Als ik het jou aantoon en andere vrienden en jij hoort het verschil niet,wat schieten we er dan mee op?

Heel veel. Dan weten we dus dat sommigen in staat zijn verschillen tussen CD spelers te horen en andere niet. Dan weten we dus ook wie geld op CD spelers kan sparen. Nogmaals dit neem ik dan onmiddelijk over.

LINK

Vooral de tweede post lezen.... :rolleyes:

:)

Welkom in ons kamp Erik.

Nou je nog zien te overtuigen dat powercords en ic's ook verschil maken.

Of weet je dat inmiddels al??

hallo allemaal.

ik hoor toch ook duidelijke verschillen met een v/d hul mainstream en eigen gevlochten kabels t.o.v. standaardsnoeren. en ehh ik ben toch niet gek ! :blink:

nul.nul.nul en R13 niet.

wat jammer voor ze. :(

voor de rest begint het hier aardig op een zinloze discussie te lijken.

m.vr. grtjzzz daffy ;)

Een oordeel geven als je niet weet wat er draait is niet zo heel lastig, noemen ze dat geen blind test? ;)

Anyway, dat heb ik een tijd geleden gedaan met Beunky. Verschillen waren duidelijk.

Ligt dat dan niet meer aan jouw getrubbel....???

Ik kan me altijd moeilijk concentreren met veel mensen erbij, en zeker wanneer die roepen..."zie je wel"...

Die keer dat we serieus blind hebben geluisterd waren de meningen verschillend, maar iedereen had wel verschil gehoord

ze zuchten en steunen, ze roepen vage kreten van:" meer lucht..., deze is ietjes warmer...., nu hoor ik het inderdaad ja....., dit is minder...., maar....." :D

en uiteindelijk als er bekend gemaakt word wat er wanneer speelde , nou dan weten ze ineens haarfijn uit te leggen waar en hoe groot de verschillen wel niet waren B)

Ha ha ha........... een Dark Room voor Audiofielen . :D:D:D

Dat moet in de DOELEN toch mogelijk zijn ? Zo ergens in de Basement of zo. :rolleyes:

ze zuchten en steunen, ze roepen vage kreten van:" meer lucht..., deze is ietjes warmer...., nu hoor ik het inderdaad ja....., dit is minder....,

!!!!!!!!!!

Niet gezien hear!!!!

Bedankt voor de link.

Leuk om te zien dat blind mijn spelertje als beste eruit kwam (totdat mijn 760 kaduuk ging :( ) Echter is -helaas- nog een kritiekpuntje noodzakelijk:

1. De test had 3 weken later nog eens herhaald moeten worden. Precies dezelfde omstandigheden. Als je dezelfde uitslagen had gehad, dan weet je iets over de betrouwbaarheid ervan. Mocht je verschillende resultaten hebben, moet je de test net zo vaak herhalen als mogelijk om een correllatie te ontdekken. Maar als je die correllatie niet kunt vinden? De uitslagen lagen nu al veel dichter bij elkaar dan het prijsverschil....... (even verder gelezen in de topic)

Als ik het jou aantoon en andere vrienden en jij hoort het verschil niet,wat schieten we er dan mee op?

Heel veel. Dan weten we dus dat sommigen in staat zijn verschillen tussen CD spelers te horen en andere niet. Dan weten we dus ook wie geld op CD spelers kan sparen. Nogmaals dit neem ik dan onmiddelijk over.

LINK

Welkom in ons kamp Erik.

ik hoorde volume verschillen, ;)

vind je het trouwens niet vreemd dat mijn HK van 350 euro won van de Jk en de North Star.

dat kan toch niet??? :o

!!!!!!!!!!

Niet gezien hear!!!!

Bedankt voor de link.

Leuk om te zien dat blind mijn spelertje als beste eruit kwam (totdat mijn 760 kaduuk ging :( ) Echter is -helaas- nog een kritiekpuntje noodzakelijk:

1. De test had 3 weken later nog eens herhaald moeten worden. Precies dezelfde omstandigheden. Als je dezelfde uitslagen had gehad, dan weet je iets over de betrouwbaarheid ervan. Mocht je verschillende resultaten hebben, moet je de test net zo vaak herhalen als mogelijk om een correllatie te ontdekken. Maar als je die correllatie niet kunt vinden? De uitslagen lagen nu al veel dichter bij elkaar dan het prijsverschil....... (even verder gelezen in de topic)

beste s0001234

we hebben de test nog twee keer herhaalt,

op andere locaties,

ik meen te herinneren dat er toen een oude Rotel iets beter was dan mijn HK

de JK scoorde toen heel slecht ineens...

misschien lag het aan het weer..... :D

dat bedoel ik dus.....

Hiermee toon je niet alleen aan dat je de verschillen tussen de spelers niet kunt horen, maar ook dat je oren je gewoon bedriegen waar je bij staat.

dat bedoel ik dus.....

Hiermee toon je niet alleen aan dat je de verschillen tussen de spelers niet kunt horen, maar ook dat je oren je gewoon bedriegen waar je bij staat.

Je hoort dus WEL verschillen. In andere omstandigheden kan dat alleen heel anders uitwerken.

LINK

:rolleyes:

blind.jpg

Blind

LINK

Welkom in ons kamp Erik.

ik hoorde volume verschillen, ;)

vind je het trouwens niet vreemd dat mijn HK van 350 euro won van de Jk en de North Star.

dat kan toch niet??? :o

Erik duur hoeft niet beter te zijn.

Het gaat erom of het klikt in de set.

En bedankt voor de link Erik.

dat bedoel ik dus.....

Je hoort dus WEL verschillen. In andere omstandigheden kan dat alleen heel anders uitwerken.

LINK

:rolleyes:

blind.jpg

Blind

verschil horen

of verschil denken te horen

dat is een wereld van verschil ;)