Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

8<snip>8

Beste Ruud13,

Dat instralen is tegenwoordig helemaal geen ongelukkige samenloop van omstandigheden meer. Je kunt beter zeggen dat er een gelukkige omstandigheid is als je er geen last van hebt.

De vraag was trouwens helemaal niet........

In reactie ga ik in een kleurtje tussen jou tekst door:

Beste Ruud13,

Dat instralen is tegenwoordig helemaal geen ongelukkige samenloop van omstandigheden meer. Je kunt beter zeggen dat er een gelukkige omstandigheid is als je er geen last van hebt.

@@@ Dat heb ik niet gezegd: je moet wel goed lezen.

De vraag was trouwens helemaal niet of dat opgelost moest worden met een afgeschermd netsnoer. Jij stelde gewoon dat het apekool was.

@@@ En weer lees je niet goed: waar geef ik antwoord op een vraag?

Trouwens de woorden "bevallig" en "kooplustopwekkend" getuigen niet van een open en flexibele mind. Gezien de reacties lijk je aan te geven dat personen die zich met deze "apekool" bezighouden een stelletje sukkels zijn of erger.

@@@ Dus als ik ergens idee

Hai Ruud13,

Ben jij de Ruud Jansen die indertijd ook in Luister schreef. Van de bijdragen in Luister heb ik verschrikkelijk veel geleerd. Toch moet ik zeggen dat naar mate ik zelf wat meer ben gaan experimenteren ik Luister achteraf wel erg stellig vond. Dat neemt niet weg dat het geweldige audiojournalistiek was.

Kijk ook eens naar het topic van "John Atkinson versus Breem "hieronder. Je zal er niet mee eens zijn schat ik in, maar toch wil ik je reactie wel eens zien.

Groet,

Carl

Klopt: ik schreef voor Luister en voor HVT. Dat staat op het moment op een laag pitje. :)

Je hoort nog van me.

Ik vind iemand een sukkel wanneer hij van achter zijn pc kan bepalen dat ik geen verschil hoor :D Dit komt er m.i. op neer dat hij telepatisch kan horen :blink: of zou dat een vorm zijn van tele-autosuggestie :huh:

Zo. En nu een muziekje :D;)

Ik heb NOOIT gezegd dat je geen verschil waarneemt. Je leest niet goed.

Autosuggestie kun je toch uitsluiten door blind luister tests te doen.

Dat is toch ook wel eens gedaan.

Dus ik begrijp niet dat tegenstanders dat argument gebruiken.

En als ze zo overtuigd zijn zouden ze via een blinde test dag hun 'waarheid'

evt kunnen verifieren.

Het zijn juist de "gelovigen" die niet aan zo'n test willen..

Ja, denk ik ook.

Komt bij dat als je blind test je struikelt over de snoeren en je daarna je knie aan de salontafel stoot, maar je suggereert dat je hoofdpijn hebt kan je gewoon weer lopen.

mvg

gert

Beste Gert,

Welke salontafel ??

Beste Ruud,

Nou die salontafel de meeste mensen tussen luisterplaats en luidsprekers staat en die zoveel acoustische verstoring geeft dat je de (auto) suggestie krijgt dat je in een kathedraal zit.

mvg

gert

Hai allemaal,

Ik ben het niet met Ruud eens zeker voorzover het intelinks betreft. Daar heb ik ruim mee gexperimenteerd en ben ervan overtuigd dat er verschillen tussen zitten. Als je die niet hoort ben je doof. De verschillen zijn zeker niet prijs gerelateerd.

Met powercords heb ik een klein beetje geexperimenteerd. Een eenvoudige Russ Andrews powercord (in feite een gevlochten luidsprekerkabel van Kimber met een extra afscherming) was volgens mij een stuk beter dan een normale kabel. Ik heb een keer van een recensent een werkelijk peperdure Siltech geleend. Ik verving daarmee een normale kabel en schrok daarvan. Later weer de Russ Andrews erop gezet en nagenoeg geen verschil en daarvan wil ik nog aannemen dat het audiosuggestie was. Los daarvan is die Russ Andrews ik meen iets van 60 pond en vaak krijg je daarop forse kortingen (met kerstmis e.d in ieder geval op momenten waar ik mezelf wil tracteren). Voor mij is die Russ Andrews kabel in ieder geval genoeg.

Waar ik me enigszins aan stoor is de manier waarop Ruud wordt benaderd. Je kan er niet mee eens zijn maar iemand met veel kennis moet je niet van het forum jagen. Dat is gewoonweg jammer. Je kan hem beter een keer uitnodigen. Nu hoor je mij niet zeggen dat Ruud ook niet wat stellig is - de JK school zal ik maar zeggen.

Groet,

Carl

PM kijk nog even bij Atkinson versus Breem

Guest Kraus vonBentinck

Het valt toch ook op dat de kabelaars inhoudelijk weinig tegenvuur weten te bieden. Dat is misschien maar goed ook want Ruud13 en S0.... krijgen niet graag ongelijk heb ik mogen merken. :mad2:

Toch zegt dit topic ook wel het een en ander over de verstarring hear op het forum wat betreft de reacties op een nieuwkomer en de belustheid op een lekker relletje ;) en de bereidheid om het vuurtje gaande te houden.

Hai allemaal,

Ik ben het niet met Ruud eens zeker voorzover het interlinks betreft. Daar heb ik ruim mee gexperimenteerd en ben ervan overtuigd dat er verschillen tussen zitten. Als je die niet hoort ben je doof. De verschillen zijn zeker niet prijs gerelateerd.

Met powercords heb ik een klein beetje mee geexperimenteerd. Een eenvoudige Russ Andrews powercord (in feite een gevlochten luidsprekerkabel van Kimber met een extra afscherming) was volgens mij een stuk beter dan een normale kabel. Ik heb een keer van een recensent een werkelijk peperdure Siltech geleend. Ik verving daarmee een normale kabel en schrok daarvan. Later weer de Russ Andrews erop gezet en nagenoeg geen verschil en daarvan wil ik nog aannemen dat het " audio" suggestie was. Los daarvan is die RA kabel iets van 60 pond en vaak krijg je daarop forse kortingen. Voor mij is die RA kabel in ieder geval genoeg.

Waar ik me enigszins aan stoor is de manier waarop Ruud wordt benaderd. Je kan er niet mee eens zijn maar iemand met veel kennis en ervaring moet je niet van het forum jagen. Dat is gewoonweg jammer. Je kan hem beter een keer uitnodigen. Nu hoor je mij niet zeggen dat Ruud ook niet wat stellig is - de JK school zal ik maar zeggen.

Groet,

Carl

PM kijk nog even bij Atkinson versus Breem

Gutteguttegut :rolleyes: kennelijk heb je een slecht geweten als je je zo aangesproken voelt :blink:;)

Is het leven zo zwaar :huh:

Aangesproken voelt... :confused: Het is geen kwestie van voelen: je spreekt me aan. Nogmaals ik heb nergens gezegd dat je geen verschil waarneemt. Vind je het moeilijk dat toe te geven? Er is hier maar een sukkel en dat ben jij.

Ja maar Ruud hoe verklaar je dan dat het klankbeeld repeteerbaar is bij interlinks.

Ik kan me niet voorstellen dat ik me daar in vergis.

Ik heb eens een keer een Etude LS gehoord en later las ik een test van JK, hij constateerde exact hetzelfde geluidsbeeld. Ik heb twee Meridians CD spelers in huis gehad op proef , een 506 en 508 (de laatste veel duurder). Ik hoorde een zeer klein verschil wat ik zeker niet als beter of slechter ervaarde, een paar weken later dezelfde constatering in Hifi -News.

Ik vertrouw op mijn oren en hoor verschillen. Waarom zou ik dwalen terwijl ik altijd van iemand als JK overtuigd was. De "audio" suggestie zou juist omgedraaid moeten zijn. Met die powercords blijf ik voorzichtig want ik heb daar snelle conclusies getrokken. Bij interlinks zou je jezelf meer de kans moeten geven. Zo'n vlechtconstructie werkt gewoon.

Carl

Als het geluidsbeeld van je apparatuur ook maar in de geringste mate verandert door het gebruik van een ander netsnoer dan moet je die apparatuur onmiddelijk terugbrengen naar de winkel waar je het gekocht hebt, want dan heeft men je de meest ongelofelijke rommel verkocht.

Een goed ontworpen elektronisch apparaat dient niet anders te gaan werken als er een ander netsnoer gebruikt wordt. Als het dat wel doet zijn er ernstige fouten in het ontwerp gemaakt.

Ik ben beroepsmatig elektronica technicus, werkzaam in de ontwikkeling van bepaalde medisch- elektronische apparatuur. Ik zou bij *** niet weten hoe ik een apparaat zo zou kunnen ontwerpen dat het anders gaat functioneren tengevolge van een ander netsnoer, en zelfs als ik dat wel zou kunnen zou mijn baas mij dat hoogst kwalijk nemen.

Stel je eens voor dat een hartbewakings apparaat een andere uitslag geeft omdat er een "verkeerd" netsnoer gebruikt is.....

Die hele discussie over de invloed van netsnoeren op de geluidskwaliteit is ingegeven door nitwits, pseudo-techneuten en commerciele prietpraters.

Groeten, Jan

Gut, die Ruud toch... en dan zeg je tegen mij 'Je leest niet goed' :huh: Wow :wacko:

Tip: bij hevige vermoeidheid wordt je zicht minder en dan wil een goede nachtrust nog wel eens helpen ;)

Wat klets je nou? Wat heb ik niet goed gelezen? Dat van die sukkel zijn helemaal je eigen woorden. Je schreef immers: "Ik vind iemand een sukkel wanneer hij vanachter zijn pc kan bepalen dat ik geen verschil hoor.

Gutteguttegut  :rolleyes: kennelijk heb je een slecht geweten als je je zo aangesproken voelt  :blink:  ;)

Is het leven zo zwaar  :huh:

Aangesproken voelt... :confused: Het is geen kwestie van voelen: je spreekt me aan. Nogmaals ik heb nergens gezegd dat je geen verschil waarneemt. Vind je het moeilijk dat toe te geven? Er is hier maar een sukkel en dat ben jij.

Beste Ruud,

Ik voel een enorme lading opgekropte frustatie. Deze gaat zo ver dat er zelfs met termen als "sukkels" wordt gestrooid en dat je mensen als naief bestempeld. Wat is het probleem? Ben je gekwetst? Wat doet je pijn? Dat mensen jouw absolute waarheid niet kunnen of willen begrijpen?

Wat een gedoe zeg doe eens even een tandje terug.

Zou deze discussie ooit ophouden?

Misschien is het leuk dat de non-believers eens de stoute schoenen aan trekken alvorens over de werking te praten.

NEE, ik zeg niet dat non-believers moeten luisteren omdat ik w

Heel goed dat mensen als Ruud13 en Jan Breem op dit forum posten. Hele zinvolle bijdrages aan de zin(loosheid) van al die kabels. Het maakt ook weer eens duidelijk hoe weinig 'argumenten' de kabelliefhebbers hebben en hoe slecht die paar gehanteerde argumenten inhoudelijk zijn. De kablaars reageren toch als kalkoenen in een discussie over het kerstmenu. :D

Heel goed dat mensen als Ruud13 en Jan Breem op dit forum posten. Hele zinvolle bijdrages aan de zin(loosheid) van al die kabels. Het maakt ook weer eens duidelijk hoe weinig 'argumenten' de kabelliefhebbers hebben en hoe slecht die paar gehanteerde argumenten inhoudelijk zijn. De kablaars reageren toch als kalkoenen in een discussie over het kerstmenu.  :D

Duidelijk een zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer zinvolle bijdrage. :D Proficiat!! :rolleyes:

Heel goed dat mensen als Ruud13 en Jan Breem op dit forum posten. Hele zinvolle bijdrages aan de zin(loosheid) van al die kabels. Het maakt ook weer eens duidelijk hoe weinig 'argumenten' de kabelliefhebbers hebben en hoe slecht die paar gehanteerde argumenten inhoudelijk zijn. De kablaars reageren toch als kalkoenen in een discussie over het kerstmenu. :D

Ik denk dat de "kabelaars" er schoon genoeg van krijgen om telkens hetzelfde verhaal te moeten lezen.... Ik tenminste wel.

Nieuwe argumenten komen er toch niet. gewoon gejanee.....

Niks nieuws dus.... :(

Heel goed inderdaad,

Ze hebben dan ook al heel wat bereikt. :ph34r:

Heel goed dat mensen als Ruud13 en Jan Breem op dit forum posten. Hele zinvolle bijdrages aan de zin(loosheid) van al die kabels. Het maakt ook weer eens duidelijk hoe weinig 'argumenten' de kabelliefhebbers hebben en hoe slecht die paar gehanteerde argumenten inhoudelijk zijn. De kablaars reageren toch als kalkoenen in een discussie over het kerstmenu.