WanFie Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Met dit technisch gelul kun je beter ophouden... Er valt n.l. niks te bewijzen en te berekenen. Maar 100 jaar geleden konden ze ook nog niet naar de maan. Technisch is het volgens electronici onmogelijk verschillen te bewijzen. Je kunt alleen maar gokken op wat de verschillen zijn. Common mode, hoogfrequent, magnetisch velden..... Ik weet het niet en niemand hier. 15 pagina's terug.... En nog steeds blijven zeuren over aantonen en bewijzen.... Wanneer ik zeg dat deze van invloed KUNNEN zijn op je stroomkwaliteit en daarmee je geluid KUNNEN beinvloeden, dan is dat niet waar...... Er valt technisch dus niks te bewijzen, maar je kunt het wel degelijk horen. Dat dit niet lukt in een A-B vergelijk komt omdat er eigenlijk in een A-B maar heel grote verschillen hoorbaar zijn. Subtielere verschillen kosten nu eenmaal meer tijd om te ontdekken. En zoek het b.v. niet in meer of minder laag, maar eerder in dynamiek, ruimtelijke weergave, stemweergave e.d. Ik zweer niet bij dure kabels, volgens mij is het grootste aandeel in de prijs de verkoopkosten en kortingen. Er wordt n.l. voor geen enkele extreem dure kabel de gevraagde prijs betaald. Tenminste... als ik de gebruikers mag geloven. (Hij kostte eigenlijk zoveel, maar IK heb hem voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Toen men dacht dat de aarde plat was, was dat ook het meest aannemelijk. Bij de discussie over kabels is het het meest aannemelijk (volgens de theorie) dat kabels geen verschil maken (of verwaarloosbaar). En toch schijnen er werelden van verschil te zijn, als je audiofielen mag geloven. Als dat dan zo zou zijn, waarom wordt dan nooit eens uitgezocht waar 'm die verschillen in zitten? Of dacht je werkelijk dat de kabelboeren onderzoek doen? We zijn hier toch aan het uitzoeken waar die verschillen in zitten? Overigens is de discussie "plat of rond" wat kabels betreft niet ter zake: Er worden zowel platte kabels verkocht als ronde Tsja dat is een goeie waarom ook platte kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Met dit technisch gelul kun je beter ophouden... Er valt n.l. niks te bewijzen en te berekenen. Maar 100 jaar geleden konden ze ook nog niet naar de maan. Technisch is het volgens electronici onmogelijk verschillen te bewijzen. Je kunt alleen maar gokken op wat de verschillen zijn. Common mode, hoogfrequent, magnetisch velden..... Ik weet het niet en niemand hier. 15 pagina's terug.... En nog steeds blijven zeuren over aantonen en bewijzen.... Wanneer ik zeg dat deze van invloed KUNNEN zijn op je stroomkwaliteit en daarmee je geluid KUNNEN beinvloeden, dan is dat niet waar...... Er valt technisch dus niks te bewijzen, maar je kunt het wel degelijk horen. Dat dit niet lukt in een A-B vergelijk komt omdat er eigenlijk in een A-B maar heel grote verschillen hoorbaar zijn. Subtielere verschillen kosten nu eenmaal meer tijd om te ontdekken. En zoek het b.v. niet in meer of minder laag, maar eerder in dynamiek, ruimtelijke weergave, stemweergave e.d. Ik zweer niet bij dure kabels, volgens mij is het grootste aandeel in de prijs de verkoopkosten en kortingen. Er wordt n.l. voor geen enkele extreem dure kabel de gevraagde prijs betaald. Tenminste... als ik de gebruikers mag geloven. (Hij kostte eigenlijk zoveel, maar IK heb hem voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Als het geluidsbeeld van je apparatuur ook maar in de geringste mate verandert door het gebruik van een ander netsnoer dan moet je die apparatuur onmiddelijk terugbrengen naar de winkel waar je het gekocht hebt, want dan heeft men je de meest ongelofelijke rommel verkocht.Een goed ontworpen elektronisch apparaat dient niet anders te gaan werken als er een ander netsnoer gebruikt wordt. Als het dat wel doet zijn er ernstige fouten in het ontwerp gemaakt. Ik ben beroepsmatig elektronica technicus, werkzaam in de ontwikkeling van bepaalde medisch- elektronische apparatuur. Ik zou bij *** niet weten hoe ik een apparaat zo zou kunnen ontwerpen dat het anders gaat functioneren tengevolge van een ander netsnoer, en zelfs als ik dat wel zou kunnen zou mijn baas mij dat hoogst kwalijk nemen. Stel je eens voor dat een hartbewakings apparaat een andere uitslag geeft omdat er een "verkeerd" netsnoer gebruikt is..... Die hele discussie over de invloed van netsnoeren op de geluidskwaliteit is ingegeven door nitwits, pseudo-techneuten en commerciele prietpraters. Groeten, Jan Beste Jan, Mogelijk kun je je denkwereld wat verbreden en/of wat realistischer worden. Ik denk overigens dat er een belangenverschil is tussen het functioneren van audioapparaten en apparaten die een al of niet levensbedreigende situatie moeten meten. Maar dit terzijde. Niettemin zijn er ook grote overeenkomsten. Misschien weet je dat er in sommige ruimtes met belangrijke apparatuur geen radiografische apparatuur (b.v. GSM) aan mag staan. (o.a. ziekenhuizen, vliegtuigen). In vliegtuigen is zelfs een speciaal alarmeringssysteem met een lampje in de cockpit. Kennelijk is dat omdat er invloeden van buitenaf zijn die de nauwkeurigheid van de apparatuur be Link to comment Share on other sites More sharing options...
justin2002 Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Waar gaat deze thread eigenlijk over??? Er is helemaal geen verschil tussen kabels. Natuurlijk is een afgeschermd snoer met degelijke connectoren een must voor de high- ender, maar om er direct honderden, of zelfs duizenden euro's aan te spenderen? Ik zou me als fabrikant van zulke fabelachtig 'goede' snoeren echt doodlachen om al die consumenten en journalisten die onzin verhaaltjes verzinnen om al die troep te verkopen. Het is voor een groot gedeelte gebakken lucht wat men verkoopt en de kabelmarkt lijkt wel op een wasmiddelreclame. Nog leuker wordt het als je moet erkennen dat je in de loop van de jaren zelf ook een klein kapitaal hebt verkwanseld aan verkooppraatjes over kabels, demagnetiseerders, en wat er allemaal nog meer is! Het leukste ervan vindt ik dat je dan in een vlaag van verstandsverbijstering iedereen die het maar wil horen, moet overtuigen van je gelijk. Of hem/haar moet overtuigen om ook zulke lekkere dure kabels te kopen. Waarom doe je dit? Heb je soms zelf ook aandelen in S*lt#ch ofzo? Ik heb jaren geleden al mijn dure kabels de deur uitgedaan en vervangen voor goedkope snoeren, en dure kabels van S*lt#ch en V$n Den H*l enz. komen er niet meer in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Leuk Justin dat je in je eerste reactie al aangeeft dat je al die dure kabels het huis hebt uitgedaan. Echter een aantal mensen stelt hier niet dat je dure kabels moet kopen, maar dat er gehoormatige verschillen kunnen zijn tussen kabels. Overigens vind ik het echt stom om dure kabels te kopen zonder eerst zeker te weten dat ze beter klinken. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Hallo Carl en Ruud, Gaan jullie nou ook al op de man spelen dat kunnen anderen toch veel beter? Justin geeft hier ZIJN ervaring weer. Al dat wellus nietus tussen " Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 hear hear.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud13 Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Dat zal lekker klinken bij jou Als iemand dus zegt dat hij goedkope snoeren gebruikt dan weet jij zonder dat je een noot via de set hebt gehoord dat het "lekker zal klinken"? Moet ik dat bericht serieus nemen Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
justin2002 Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Hoe weet jij nou hoe het bij mij thuis klinkt? Nogmaals: een goede netkabel is zeker een verbetering ten opzichte van die goedkope snoertjes die aan sommige componenten zitten. Zelfs mijn cd80 heeft zo'n goedkoop snoer, die wordt ook nog wel een keer vervangen. Maar om er honderden euro's aan uit te geven, gaat toch echt te ver. Een goed afgeschermde kabel met degelijke connectoren kost niet eens zoveel en daar bereik je ook goede resultaten mee. Het heeft geen zin om een netkabel van honderden euro's aan je cd speler te hangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 er wordt op fora zo weinig over muziek gepraat eigenlijk he? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Voor iemand die 15 pagina`s geleden al enkele malen heeft aangegeven gestopt te zijn met reageren in dit topic , heb je toch een stevig kloppartijtje gedaan , gezien je laatste post. Och, ik heb het gevolgd en naarmate men redelijker werd toch weer gemeend iets bij te moeten dragen. Even over vanavond. Dit voor al diegene die denken dat netspanning onbelangrijk is. Ik was bij een goede audiokennis. Hij gaf aan dat de muziek de laatste tijd absoluut niet klonk. Hij is een heel goede muzikant en hoort echt heel goed wanneer er iets mis is. Oplossen is een ander verhaal. Ik vond het inderdaad ook maar niks toen ik er binnen kwam. Een doods geluid met een uiters rommelig laag. Dit in schril contrast met wat ik de laatste keer daar hoorde. Ik dacht nog even dat het aan mij lag. In mijn set is veel veranderd, dus ik gebruikte die even als referentie... Tot ik achter zijn set keek.... Hij draait met twee Visonik stekkerblokken (zijn set is nogal uitgebreid met dat recorders en zo). Nu zat er in een aansluiting zo'n stekker ding met aan-uitschakelaar. Hier zat de voorversterker in. Bovendien zat de eindversterker in een aansluiting bedoeld voor digitale apparaten met een laag vermogen. Je raadt het al.... nadat alles weer was aangesloten zoals het hoorde was de sprankeling terug. Dit ondanks dat de enorme hoeveelheid elco's in die Sovereign versterkers goed op spanning waren. Stroom is kennelijk nog belangrijker dan ik vermoedde.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Laten we eerst eens onderzoeken of we inderdaad allemaal net zo doof zijn. Iedereen hier op dit forum blijkt plots hetzelfde te moeten kunnen horen. Nummertje 13 blijkt duidelijk het best(mooist) van ons te kunnen schrijven, Hoor je mij niet over, ik kan dat niet (niet alle mensen zijn gelijk). Het zou natuurlijk helemaal niet raar zijn dat hij wat minder hoort en omdat hij nu geen meettechnisch bewijs heeft (we weten immers (nog) niet wat we meten moeten), kunnen andere het dus ook niet horen, zo werkt het n.l. Theo Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 8<snip>8 Beste Ruud13, Dat instralen is tegenwoordig helemaal geen ongelukkige samenloop van omstandigheden meer. Je kunt beter zeggen dat er een gelukkige omstandigheid is als je er geen last van hebt. De vraag was trouwens helemaal niet........ In reactie ga ik in een kleurtje tussen jou tekst door: In reactie ga ik (gert) in een kleurtje tussen jou tekst door: Beste Ruud13, Dat instralen is tegenwoordig helemaal geen ongelukkige samenloop van omstandigheden meer. Je kunt beter zeggen dat er een gelukkige omstandigheid is als je er geen last van hebt. @@@ Dat heb ik niet gezegd: je moet wel goed lezen. klopt, dat heb je ook niet gezegd, maar ik had dat geschreven. Je hebt er alleen nog niet op gereageerd. De vraag was trouwens helemaal niet of dat opgelost moest worden met een afgeschermd netsnoer. Jij stelde gewoon dat het apekool was. @@@ En weer lees je niet goed: waar geef ik antwoord op een vraag? Nee, je geeft geen antwoord je stelt op pag.1 (5 juni pag 1) dat zo'n snoertje apekool is. Ik zou gaarne wat meer nuance gehad willen hebben. Trouwens de woorden "bevallig" en "kooplustopwekkend" getuigen niet van een open en flexibele mind. Gezien de reacties lijk je aan te geven dat personen die zich met deze "apekool" bezighouden een stelletje sukkels zijn of erger. @@@ Dus als ik ergens idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
justin2002 Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Ook ik heb mijn Siltech netkabels inmiddels vervangen voor een zelfbrouwsel die in mijn oren beter hun werk doen dan eerstgenoemde, maar om nu te schoppen naar deze ....waarom, voor een ander werken ze misschien wel. Wat vreemd, je volgt dezelfde strategie als ik...... Ik maak straks ook mijn eigen netkabels, voor een fractie van de prijs die de fabrikanten rekenen...... Setbeschrijving Justin Geen Informatie En zelfs als het er wel zou staan misschien ook niet eens Naim 72/140 Naim bekabeling Epos Es14 CD80 (De Groef Modificatie) Het ging mij erom dat je het wel iets genuanceerder had kunnen zeggen.....zoals het zojuist gequote. Waarom, ik geef alleen een mening en ik zit er niet ver vanaf.................. Er worden zoveel fabeltjes verteld door fabrikanten, met maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 vertel het me, dan zal ik er op letten als ik iemand mijn gevlochten netsnoer laat wisselen door een gewone.dit kan nl gewoon onder het spelen want mijn elco's houden het zeker 50 seconden vol zonder netspanning. Dit vind ik interessant: als die elco's het 50 seconden volhouden zonder netsnoer en netspanning, hoe kan een ander netsnoer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Ik had voor alle voedingskabels een zelfbouw gemaakt van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Je had het nog mooier (lees beter) kunnen maken als je massieve aders had gebruikt, maar dan had je nu geen vingers meer gehad Op eoa manier werken massieve aders beter dan braided Ik raad je dan wel aan geen stuk van ruim 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 juni 2005 Report Share Posted 30 juni 2005 geduld is een schone zaak. ook netsnoeren staan volgens mijn oortjes minstens een week in te spelen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 vertel het me, dan zal ik er op letten als ik iemand mijn gevlochten netsnoer laat wisselen door een gewone.dit kan nl gewoon onder het spelen want mijn elco's houden het zeker 50 seconden vol zonder netspanning. Dit vind ik interessant: als die elco's het 50 seconden volhouden zonder netsnoer en netspanning, hoe kan een ander netsnoer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 yes wat gewicht en demping doet wonderen. boem weg, geluid ook opener? hoog frisser? zo'n stap kan je ook verwachten van bijv. demping koelribben. ben benieuwd ... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
janbreem Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 De website www.breem.nl stelt zich ten doel om informatie te geven over de werkelijke werking van audio componenten, maar ook over de onwerkzaamheid van sommige componenten die in de commercie als erg belangrijk aangeprezen worden maar in feite geen enkele F**K uitmaken. Er is een bepaald technisch nivo nodig om e.e.a. te kunnen volgen. Een beginnersboekje "hoe werkt elektronica" o.i.d. is voldoende. Verder moet je gewoon je hersens gebruiken. Groeten, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 De website www.breem.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 3 juli 2005 Report Share Posted 3 juli 2005 Begint die ongelovelijke puntmuts nou weer te gallen,Jan hoepel op.! Ga op www.Jezus.nl maar lopen roepen dat god niet bestaat omdat jij hem nooit gezien hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts