WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Blind verschil horen of verschil denken te horen dat is een wereld van verschil Toch leken de genoteerde opmerkingen over de spullen erg veel op elkaar.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 en hierbij neem ik mijn opmerking :"iedere cdspeler klinkt eender "terug . Heb je weer teveel Breem gesnoept, dat je van bovenstaand standpunt afstapt Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 and counting maar mijn post net was de laatste. nul-nul-nul neemt het niet waar en gaat het niet aannemen dat iemand laat blijken wat te horen, ook al zit ie erbij. zoals Classe ook al opmerkte. op naar de zinvolle discussies. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Blind Mijn stelling ging over CD spelers kabels e.d. Niet over versterkers. Ongetwijfeld dat die THD bronnen kunnen verschillen in klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Blind verschil horen of verschil denken Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 kort gezegd: als ik aanbied iets te laten horen geen reactie. en na al je reacties denk ik echt niet dat je het gaat horen. of aannemen van een ander. of anderen. Als ik dit heb afgezegd (ben me niet bewust van) dan neem ik dat onmiddelijk terug (kun je even quoten waaruit je opmaakt dat ik niet bereid zou zijn om een demonstratie bij te wonen?). Als voor mijn ogen iemand 2 netsnoeren uit elkaar kan houden neem ik dat meteen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Blind Mijn stelling ging over CD spelers kabels e.d. Niet over versterkers. Ongetwijfeld dat die THD bronnen kunnen verschillen in klank. Wanneer dat je wat beter gelezen zou hebben, dan had je gelezen dat dit de tweede bijeenkomst was. En wel met dezelfde versterkers maar in een andere omgeving met andere speakers. De uitslag was toen precies omgekeerd. Ik weet ook wel dat verschillen bij versterkers groter en van een andere aard zijn dan bij CD-speler en kabels. Het ging hier even over jouw stelling dat een tweede keer de uitslag wel eens heel anders kan zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 kort gezegd: als ik aanbied iets te laten horen geen reactie. en na al je reacties denk ik echt niet dat je het gaat horen. of aannemen van een ander. of anderen. Als ik dit heb afgezegd (ben me niet bewust van) dan neem ik dat onmiddelijk terug (kun je even quoten waaruit je opmaakt dat ik niet bereid zou zijn om een demonstratie bij te wonen?). Als voor mijn ogen iemand 2 netsnoeren uit elkaar kan houden neem ik dat meteen aan. Thomas.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 dit is ook een leuke link Hans!! LINK het bewijs dat er verschil hoorbaar is tussen interlinks, en het bewijs dat een dropveter net zo goed kan klinken dan een Siltech G3 kabel X is mijn eigen setje interlinks, een keer gekregen van een kennis , een sharkwire (?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 maar mijn post net was de laatste. nul-nul-nul neemt het niet waar en gaat het niet aannemen dat iemand laat blijken wat te horen, ook al zit ie erbij. zoals Classe ook al opmerkte. Das een beetje jammer. Je springt hier naar conclusies en leest dingen uit mijn posts die ik niet schrijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 dit is ook een leuke link Hans!! LINK het bewijs dat er verschil hoorbaar is tussen interlinks, en het bewijs dat een dropveter net zo goed kan klinken dan een Siltech G3 kabel X is mijn eigen setje interlinks, een keer gekregen van een kennis , een sharkwire (?) Toch hoorden jullie verschil. Ik heb nooit beweerd dat een duurdere kabel altijd beter klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 et ging hier even over jouw stelling dat een tweede keer de uitslag wel eens heel anders kan zijn.... Excuses, misverstand aan mijn kant. Maar heb je nu dan wel eens twee keer exact dezelfde blinde test uitgevoerd (zelfde omstandigheden)? Alleen als er dan 2 keer exact hetzelfde uitkomt (moet je eigenlijk vaker doen dan 2 keer voor statistische verantwoording) dan pas kun je ontkennen dat je oren de ene keer A zeggen en de andere keer B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Ik krijg alweer heimwee naar 'Het nut van goede netsnoeren' Alleen stond daar meer goede info in dan in dit topic En nee, ik begin er niet nog eens aan Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 LINK Als hier slechts 9 luistersessies zijn geweest (3 kabels * 3 muziekstukken) en dus geen enkele statistische uitmiddeling, dan is deze test niets waard. EDIT: deze test is nog altijd veel meer waard dan een niet blinde luistersessie / recensie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 et ging hier even over jouw stelling dat een tweede keer de uitslag wel eens heel anders kan zijn.... Excuses, misverstand aan mijn kant. Maar heb je nu dan wel eens twee keer exact dezelfde blinde test uitgevoerd (zelfde omstandigheden)? Alleen als er dan 2 keer exact hetzelfde uitkomt (moet je eigenlijk vaker doen dan 2 keer voor statistische verantwoording) dan pas kun je ontkennen dat je oren de ene keer A zeggen en de andere keer B. Klopt mijn set klinkt elke dag anders. Of dit aan mijn oren ligt betwijfel ik, maar dat zou goed kunnen. Typisch is dan wel dat anderen op dat moment hetzelfde ervaren... telepatie...??? De ene dag mooi strak en mooi doortekent, de andere dag rauw. Nadat ik flink met netkabels, netfilters en scheidingstrafo's had gerommeld waren de verschillen veel kleiner. Maar waarom schrijf ik dit op....??? Jij weet het toch beter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Nadat ik flink met netkabels, netfilters en scheidingstrafo's had gerommeld waren de verschillen veel kleiner. Maar waarom schrijf ik dit op....??? Jij weet het toch beter... Beter weet ik het zeker niet. Stel nou dat iemand anders met jouw kabels/netfilters/scheidingstrafo's had gerommeld zonder dat jij het wist, waarden "de verschillen dan ook veel kleiner geworden"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 et ging hier even over jouw stelling dat een tweede keer de uitslag wel eens heel anders kan zijn.... Excuses, misverstand aan mijn kant. Maar heb je nu dan wel eens twee keer exact dezelfde blinde test uitgevoerd (zelfde omstandigheden)? Alleen als er dan 2 keer exact hetzelfde uitkomt (moet je eigenlijk vaker doen dan 2 keer voor statistische verantwoording) dan pas kun je ontkennen dat je oren de ene keer A zeggen en de andere keer B. Klopt mijn set klinkt elke dag anders. Of dit aan mijn oren ligt betwijfel ik, maar dat zou goed kunnen. Typisch is dan wel dat anderen op dat moment hetzelfde ervaren... telepatie...??? De ene dag mooi strak en mooi doortekent, de andere dag rauw. Nadat ik flink met netkabels, netfilters en scheidingstrafo's had gerommeld waren de verschillen veel kleiner. Maar waarom schrijf ik dit op....??? Jij weet het toch beter... Dan heb je de ene keer meer vervuiling op je net als de andere keer. Ook kan het voltage wat verschillen. Dus een PS Audio powerplant en je bent van het probleem af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 LINK Als hier slechts 9 luistersessies zijn geweest (3 kabels * 3 muziekstukken) en dus geen enkele statistische uitmiddeling, dan is deze test niets waard. EDIT: deze test is nog altijd veel meer waard dan een niet blinde luistersessie / recensie... het ging mij er eigenlijk om , of de lieden erin slaagden om telkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Nadat ik flink met netkabels, netfilters en scheidingstrafo's had gerommeld waren de verschillen veel kleiner. Maar waarom schrijf ik dit op....??? Jij weet het toch beter... Beter weet ik het zeker niet. Stel nou dat iemand anders met jouw kabels/netfilters/scheidingstrafo's had gerommeld zonder dat jij het wist, waarden "de verschillen dan ook veel kleiner geworden"? Ja hoor, ik zet bij hem een powerplant van PS Audio neer en hij valt van zijn stoel van verbazing en hij luistert ieder moment van de dag naar een goed stukkie muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Nadat ik flink met netkabels, netfilters en scheidingstrafo's had gerommeld waren de verschillen veel kleiner. Maar waarom schrijf ik dit op....??? Jij weet het toch beter... Beter weet ik het zeker niet. Stel nou dat iemand anders met jouw kabels/netfilters/scheidingstrafo's had gerommeld zonder dat jij het wist, waarden "de verschillen dan ook veel kleiner geworden"? Grijns..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Dan heb je de ene keer meer vervuiling op je net als de andere keer. Hoe kom je bij die conclusie? Uitgang van de power supply doorgemeten? Ook kan het voltage wat verschillen. Welke spanning? Die van het lichtnet? Die van de uitgang van de voeding? Dus een PS Audio powerplant en je bent van het probleem af. Reclame? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Dan heb je de ene keer meer vervuiling op je net als de andere keer.Ook kan het voltage wat verschillen. Dus een PS Audio powerplant en je bent van het probleem af. Ik weet dat dit aan netvervuiling ligt. Mijn trafo's brommen ook veel harder wanneer het slecht klinkt. Een duidelijke aanwijzing dat je stroom niet deugt. Jammer genoeg moet je toch oppletten. Met een scheidingstrafo b.v. werd m'n geluid een stuk minder dynamisch. Maar aangezien het allemaal niks uitmaakt en het tussen m'n oren zit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Dan heb je de ene keer meer vervuiling op je net als de andere keer. Hoe kom je bij die conclusie? Uitgang van de power supply doorgemeten? Ook kan het voltage wat verschillen. Welke spanning? Die van het lichtnet? Die van de uitgang van de voeding? Dus een PS Audio powerplant en je bent van het probleem af. Reclame? Nee ik heb de power supply beet gepakt en mijn handen werden smerig Of ga je ook ontkennen dat netvervuiling niet hoorbaar is? De voltage van je lichtnet kan inderdaad verschillen. Dat is bij audiofielen met goede apparatuur te horen (als het van 230 V naar 218 V gaat) Nee, gewoon een goed apparaat wat je lichtnet probleem oplost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Mijn trafo's brommen ook veel harder wanneer het slecht klinkt. Ging dit van: Goh mijn set klinkt slecht --> hee de trafo's brommen of was het van: de trafo's brommen --> hee wat klingt mijn set slecht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts