Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

Dit is zo'n topic waarbij ik nog eerder afhaak op de manier waarop men met elkaar omgaat dan op het oeverloze ge-oh dat er ook inzit.. :rolleyes:

Mijn idee !! ;)

Ik was al eerder afgehaakt na het eerdere gescheld en ge-OH !!

Kennelijk kan men hier op dit forum maar slecht om gaan met begrippen als respect en iemand in z'n waarde laten enz ! :P

Maar goed dat was al bekend. :lol:

kom op zeg... een beetje discussie is toch leuk ,

niet meteen roepen dat je het ge-OH vind als je de materie niet meer snapt. :rolleyes:

Een beetje discussie is leuk, elkaar afzeiken is minder..

overgens snap ik het ook niet meer ,

was Kraus nou aan het uitleggen aan ruud 13 dat hij een duur netsnoer op zijn huispijporgel moest zetten om de stemming te veranderen en de wolfsquint te vangen??? :blink:

of zit ik er naast :D

Yep, je zit er naast... Werckmeister III heeft geen wolfsquint. :P

Het beste kun je zelf een netsnoer in elkaar vlechten/twisten met 3 aders. Neem 3x1.5mm draad en vlecht deze in elkaar en koop bij het electronica-onderdelenhuis een netstekker en klaar is Kees. Kost iets van 15 Euro

Verslaat de 'Mainstream' met vlag en wimpel.

Ja en als je niets vlecht dan klinkt het precies hetzelfde als het wel vlechten van het snoer.. :(

Denk er overigens eens overna dat je het eerste metertje van de stroomkring noest op een regenachtige zondagachterfmiddag in elkaar zit te punniken en dat vervolgens vanuit de wandcontactdoos zo'n twee keer 15 meter 2,5 mm kwadraat standaard electrolytiche koperdraad in de kleurtjes bruin en blauw geheel ongevlochten en onafgeschermd naar de meterkast lopen in een 5/8" pvc-pijpje naar de meterkast.... Ontgaat het je dat die lengtes kabel ook deel uitmaken van de stroomkring? :confused: Om nog maar te zwijgen over dat wat na de meterkast naar het transformatorhuisje gaat. Waarom denk je dat dat het metertje gevlochten huisvlijt netstoringen tegenhoudt/vermindert? Is hier de wens niet de vader van de gedachte? Pure autosuggestie dus.

Beste Ruud13,

Het kan inderdaad de instraling verminderen als slechts dat metertje is afgeschermd en is geaard.

Uiteraard is het beter om e.e.a. tot aan de meterkast te doen. Verderop is afscherming niet nodig. Bij mij is de grondkabel afgeschermd.

Ik heb het dus alleen over electro-magnetische straling. Niet over (puls) storing

Nog beter zou zijn om alle apparaten zelf ook te aarden.

Kan heel lastig zijn als er plastic kasten om de apparaten zitten.

Hebben we trouwens geaaarde stopcontacten in onze luisterkamers ?

Neen ? Jammer. Zijn we weer een middagje van de straat om dat te organiseren.

Kan heel belangrijk zijn.

mvg

gert

Even om alle reacties heen, beste Robbert om antwoord te geven op je vraag:

Gooi je geld niet weg, een conventioneel snoer is net zo goed voor het geluid, echt en echt waar... dat gaan luisteren heeft echt geen zin, want dat wat het verschil gaat maken is je eigen fantasie, en daar trappen helaas erg veel mensen in.

Denk maar eens aan al die koperkabel door je muren en onder de grond.

En dan... je netstroom wordt in de apparatuur opnieuw opgewekt, voordat er ook maar iets mee gebeurd.

Beste Maale,

Onzin.

e.e.a. kan wel veel doen.

Is wel afhankelijk van omstandigheden.

Neem aan dat Robert eerst gaat proberen.

Als ie geen verschil hoort nog even een PC-tje ergens aanzetten.

Nog geen verschil ? Dan pas niet doen.

mvg

gert