Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

hopelijk neemt niemand de afdoener 'autosuggestie' serieus, dat was de strekking van mijn commentaar.

als het niet te beredeneren is, probeer het dan tenminste in plaast van aannemen dat alle anderen die verbeteringen rapporteren zichzelf hypnotiseren. en laat je verrassen zoals Haudio beschreef. Grote kans dat je dan ook gewoon verschillen hoort.

groet

Is trouwens een bekend fenomeen.

Als men het niet weet is het suggestie.

Zal mijn vrouw vragen of ze mij wel naar een goede psychiater wil sturen als ik zeg dat de hemel knalgeel is, of dat ik vind dat het naar rotte eieren stinkt als ze biefstuk aan het bakken is en zeker als ik vindt dat de laatste symfonie van Mahler bijna een kopie is van de eerste hit van Frans Bauer.

mvg

gert

Open your mind!!

Vind ik ook. Ga eens nadenken over waarom iets wel of niet zou kunnen werken..

Juist dat bedoel ik.

Sommige mensen menen op basis van het eenvoudig meten van een weerstandje of condensatortje of spoeltje dat iets niet kan.

Dezelfde mensen vergeten dat er nog minstens 48 zaken zijn die invloed kunnen hebben.

mvg

gert

8<snip>8

Kwam even langs. Puur uit eigen belang.

Heb nl. geen zin om nieuwe schoenen te kopen vanwege mijn almaar krommer trekkende tenen.

Je moest eens weten hoe het met de stand van mijn tenen gesteld is... :)

Jij hebt het over hoogfrequent instralen en het ergens door een ongelukkige samenloop van omstandigheden detecteren waardoor je de storing waarneemt. De vraag moet echter zijn of dit probleem opgelost wordt of opgelost moet worden met zo'n peperduur netsnoertje. Want a: daar zijn doorgaans stukke goedkopere methodes voor te bedenken. Bijvoorbeeld 1 of 2 c-tjes en/of daarbij nog een ferrietkraaltje en dat alles met verstand gekozen en aangebracht doet niet zelden wonderen. En b: heel vaak is het toepassen van zo'n bevallig en kooplustopwekkend speciaal netsnoer helemaal niet de oplossing voor het door jou genoemde instralen. Ik heb diverse keren meegemaakt dat het hf instralen niets veranderde als je zo

eind goed al goed

en nu een glas wijn, vanavond klinkt de boel toch niet (inderdaad daar heb ik ook last van ...)

Ze dronken 'n glas, deden 'n plas, en alles bleef zoals het was.... :rolleyes:

Juist dat bedoel ik.

Sommige mensen menen op basis van het eenvoudig meten van een weerstandje of condensatortje of spoeltje dat iets niet kan.

Dezelfde mensen vergeten dat er nog minstens 48 zaken zijn die invloed kunnen hebben.

mvg

gert

Klopt. Dat iets niet kan is soms ook zo. In zijn algemeenheid kun je daar zo niets over zeggen. Natuurlijk zijn er situaties te bedenken waar er nog veel meer invloeden zijn die over het hoofd worden gezien. In dit soort gevallen moet je vanzelfsprekend wel man en paard noemen want wat je nu zegt is niet meer dan een kanjer van een dooddoener. Hier kan niemand iets mee...

Dat ge emmer of geemmer? :-) over het altijd eeuwig durende kabel verhaal. Het is hetzelfde als mensen discusseren over het geloof. Kortom een 'gebed' zonder einde. Ik vind t echter wel arrogant om nu weer te lezen dat het autosuggestie is, wanneer mensen verschil horen in hun set, wanneer ze een powerchord gebruiken.

Je kunt t ook omdraaien. Omdat hij het zelf flauwekul vindt, is het autosuggestie dat hij geen verschil hoort.

N.B. ( :P ) ik wens niet bestempeld te worden als 'kabellikker'

Kabellikker is voor mij an sich helemaal geen negatief begrip. Als mensen (al dan niet zelfbedrog) veel plezier aan hun set met siltech / kimber kunnen beleven vind ik dat prima. Ik gebruik de term objectief om naar een bepaalde groep gelovigen te refereren (eerder gebruikte ik de term kloklikkers/spikelikkers). Ik zeg niets negatiefs over deze mensen. Het is WEL negatief als deze mensen zelfbedrog promoten ("ga eens zelf luisteren", veel meer lucht tussen de instrumenten!), zonder de andere kant ook even op te lichten. Zeg dan erbij dat je het zelf zo beleeft.

ergerlijk.

Je bent niet geschikt voor fatsoenlijke discussie.

mvg

gert

ik slik ook niet alles voor zoete koek. sommige 'tips' doen gewoon niks, en verslechtering is me ook overkomen. maar wel eerst proberen en zelf beoordelen.

het discussiert weer hier.

dat autosuggestie inderdaad 2 kanten op werkt heb ik hier geleerd ja.

groet

Juist dat bedoel ik.

mvg

gert

Klopt. Dat iets niet kan is soms ook zo. In zijn algemeenheid kun je daar zo niets over zeggen. Natuurlijk zijn er situaties te bedenken waar er nog veel meer invloeden zijn die over het hoofd worden gezien. In dit soort gevallen moet je vanzelfsprekend wel man en paard noemen want wat je nu zegt is niet meer dan een kanjer van een dooddoener. Hier kan niemand iets mee...

Helemaal geen dooddoener lijkt mij zo.

Jij zegt, dat iets apekool is.

Ik roep dat er nog 48 variabelen zijn.

E

Hoezo bewijzen? Vroeger dachten ze ook dat CD-spelers allemaal dezelfde klank zouden hebben. Digitaal is toch digitaal?? Inmiddels weten we wel beter. Maar hoe komen we met bewijzen? Dat iets beter klinkt, is dat te meten? Wanneer je apparatuur koud is, kun je dit ook horen. Maar is dit dit te bewijzen? Het gaat om je eigen beleving hierin. Niet die van een ander.

Hoezo bewijzen? Vroeger dachten ze ook dat CD-spelers allemaal dezelfde klank zouden hebben. Digitaal is toch digitaal?? Inmiddels weten we wel beter. Maar hoe komen we met bewijzen? Dat iets beter klinkt, is dat te meten? Wanneer je apparatuur koud is, kun je dit ook horen. Maar is dit dit te bewijzen? Het gaat om je eigen beleving hierin. Niet die van een ander.

Als het om je eigen beleving gaat, hoef je natuurlijk niets te bewijzen. Het wordt alleen wat anders als je dat wat je hoort verabsoluteert. Je hebt het dan niet meer over wat jij hoort maar je stelt dat wat je hoort een objectieve waarneming is. Als je dat stelt moet je dat ook kunnen aantonen. Toon je dat niet aan dan heeft dat wat je beweert niet meer om het lijf dat het vertellen van je persoonlijke beleving.

Voor onderbouwingen kun je naar bijv de website van Siltech kijken. En wellicht kun je de discussie aangaan met Dhr v/d Kleij aldaar.

Op de site van Siltech heb ik niks te zoeken. Ik wil helemaal niet met ene van der Kleij praten. Die marketingbabbels vind jij onderbouwing?

Regelmatig probeer ik kabels uit. Onlangs nog een hele partij powerchords. Dit uittesten deden we dan met z'n drieeen. Elke keer kwamen we tot dezelfde conclusies.

Hoe noem je dit dan? Meervoudige autosuggestie? Sorry, maar in principe hoef ik helemaal geen bevestiging te hebben van een derde persoon. Ik vertrouw inmiddels op mijn eigen waarnemingen.

Waarschijnlijk durf je de discussie helemaal niet eens aan, met iemand die er wel kaas van heeft gegeten. En als excuus wordt er dan gezegd dat het marketingbabbels zijn. Als je daar van te voren al vanuit gaat, hoef je deze discussie niet eens te voeren.

Waarschijnlijk durf je de discussie helemaal niet eens aan, met iemand die er wel kaas van heeft gegeten. En als excuus wordt er dan gezegd dat het marketingbabbels zijn. Als je daar van te voren al vanuit gaat, hoef je deze discussie niet eens te voeren.

Vertel eens waarom je denkt dat is die discussie niet aan zou durven? Ben jij helderziend of zo? Vul jij altijd voor anderen in?

Snap je niet dat ik in deze helemaal geen behoefte heb om met een vertegenwoordiger van Siltech te gaan praten over het nut van speciale kabels? Kun je in alle redelijkheid van een kabelfabrikant verwachten dat hij een objectief verhaal vertelt over zijn eigen handel.... Ik vind dat wel heel na

8<snip>8

Kwam even langs. Puur uit eigen belang.

Heb nl. geen zin om nieuwe schoenen te kopen vanwege mijn almaar krommer trekkende tenen.

Je moest eens weten hoe het met de stand van mijn tenen gesteld is... :)

Jij hebt het over hoogfrequent instralen en het ergens door een ongelukkige samenloop van omstandigheden detecteren waardoor je de storing waarneemt. De vraag moet echter zijn of dit probleem opgelost wordt of opgelost moet worden met zo'n peperduur netsnoertje. Want a: daar zijn doorgaans stukke goedkopere methodes voor te bedenken. Bijvoorbeeld 1 of 2 c-tjes en/of daarbij nog een ferrietkraaltje en dat alles met verstand gekozen en aangebracht doet niet zelden wonderen. En b: heel vaak is het toepassen van zo'n bevallig en kooplustopwekkend speciaal netsnoer helemaal niet de oplossing voor het door jou genoemde instralen. Ik heb diverse keren meegemaakt dat het hf instralen niets veranderde als je zo

Autosuggestie kun je toch uitsluiten door blind luister tests te doen.

Dat is toch ook wel eens gedaan.

Dus ik begrijp niet dat tegenstanders dat argument gebruiken.

En als ze zo overtuigd zijn zouden ze via een blinde test dag hun 'waarheid'

evt kunnen verifieren.

Het zijn juist de "gelovigen" die niet aan zo'n test willen..

Ja, denk ik ook.

Komt bij dat als je blind test je struikelt over de snoeren en je daarna je knie aan de salontafel stoot, maar je suggereert dat je hoofdpijn hebt kan je gewoon weer lopen.

mvg

gert

Hai Ruud13,

Ben jij de Ruud Jansen die indertijd ook in Luister schreef. Van de bijdragen in Luister heb ik verschrikkelijk veel geleerd. Toch moet ik zeggen dat naar mate ik zelf wat meer ben gaan experimenteren ik Luister achteraf wel erg stellig vond. Dat neemt niet weg dat het geweldige audiojournalistiek was.

Kijk ook eens naar het topic van "John Atkinson versus Breem "hieronder. Je zal er niet mee eens zijn schat ik in, maar toch wil ik je reactie wel eens zien.

Groet,

Carl

Komt bij dat als je blind test je struikelt over de snoeren en je daarna je knie aan de salontafel stoot, maar je suggereert dat je hoofdpijn hebt kan je gewoon weer lopen.

mvg

gert

:D