Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik denk dat de "kabelaars" er schoon genoeg van krijgen om telkens hetzelfde verhaal te moeten lezen.... Ik tenminste wel.

Nieuwe argumenten komen er toch niet. gewoon gejanee.....

Niks nieuws dus.... :(

Dan wordt het zo zoetjes aan eens tijd dat "kabelaars" met nieuwe fatsoenlijke argumenten komen. Dan raken we mogelijk van het geja en genee af. Dat "iedere keer weer hetzelfde verhaal moeten houden" kun je ook omkeren: wij moeten iedere keer weer zeggen dat er fatsoenlijke argumenten boven tafel moeten komen wil het verhaal over kabels voor een ieder voldoende reli

Heel goed dat mensen als Ruud13 en Jan Breem op dit forum posten. Hele zinvolle bijdrages aan de zin(loosheid) van al die kabels. Het maakt ook weer eens duidelijk hoe weinig 'argumenten' de kabelliefhebbers hebben en hoe slecht die paar gehanteerde argumenten inhoudelijk zijn. De kablaars reageren toch als kalkoenen in een discussie over het kerstmenu.  :D

Heel goed inderdaad,

Ze hebben dan ook al heel wat bereikt. :ph34r:

Heel wat gezeur en gezeik <_< welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes :huh: net een stel kleuters :(

dat is er tot nu toe bereikt ;)

Marcel

Wanneer ik iemand een sukkel vind, dan zeg ik dat rechtstreeks. Mijn posting sloeg dus NIET op jouw persoonlijk. Op een forum als dit laat ik namelijk ALTIJD ruimte voor een eigen interpretatie op eerdere postings van andere forumleden. Oftewel wanneer men reageert op de inhoud van mijn posting, voelt men zich persoonlijk aangesproken op hun eerdere postings en daar kan ik niets aan doen :rolleyes:

Jij daarentegen schrijft anders... Of je het zo bedoeld weet ik niet (het heeft er ecjter wel de schijn van), ik ben niet telenogwat ;)

Gezien de inhoud van je posting is het onmiskenbaar dat je het tegen mij hebt Henk. Dat valt objectief vast te stellen. Je draait er omheen door geen verantwoording te nemen voor wat schrijft en dat vind ik onsportief van je.

Heel wat gezeur en gezeik <_< welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes welles nietes :huh: net een stel kleuters :(

dat is er tot nu toe bereikt ;)

Marcel

En natuurlijk dat jij er een hoop gezeik aan heb toegevoegd!

Heel goed dat mensen als Ruud13 en Jan Breem op dit forum posten. Hele zinvolle bijdrages aan de zin(loosheid) van al die kabels. Het maakt ook weer eens duidelijk hoe weinig 'argumenten' de kabelliefhebbers hebben en hoe slecht die paar gehanteerde argumenten inhoudelijk zijn. De kablaars reageren toch als kalkoenen in een discussie over het kerstmenu.

Ruud,

prachtverhaal. maar laten we ophouden met lullen, een van de forummers heeft het zelf gehoord, en het was geen klein verschil ook, en s0000884 komt over een tijd luisteren.

wacht maar gewoon op zijn bericht.

of: je krijgt van mij een lijstje CD's die ik heb, koopt er zelf eentje en komt ermee langs en dan ga jij het verschil horen.

onweerstaanbaar aanbod he?

groetrob

als reactie op de moderator die ik later zag: reageer maar met een pb ja

Oke ,

Dr. GIZMO'S SILVER WIRE TRICK

BEING THE FOOL

LESS IS MORE

QUESTION: Would you rather have a very very small sex organ that could vibrate at 20K, and give you an orgasm every five minutes, or a log of a sex organ that permitted only one orgasm a week?

Because so many men are afraid of being the fool, their soul becomes drool. A wise pilgrim will discipline himself so that he engages in experiments that look foolish...but for some unknown reason may have some promise. It is the failures that create the opening to new heights....

And think about the fear of discovering something new and telling your bros

En zekeringen? ;)

Arme HEAR moderator, moet dit allemaal doorlezen...

Tis misschien handiger als men zelf de niet ter zake doende postings even verwijderd (zal ik ook doen)

Zekeringen kunnen zeker ellende veroorzaken als ze inwendig geen goed contact maken en ze zitten bijvoorbeeld ergens in de stroomkring van de luidsprekers. Er kunnen dan niet-lineare overgangsweerstanden ontstaan en dat verschil hoor je goed. Zowel zekeringhouder als de zekering zelf moet van goede kwaliteit zijn. De weerstandswaarde van de zekering zelf veroorzaakt geen verslechtering van het geluid zolang hij maar goed contact maakt.

Ik denk dat de "kabelaars" er schoon genoeg van krijgen om telkens hetzelfde verhaal te moeten lezen.... Ik tenminste wel.

Nieuwe argumenten komen er toch niet. gewoon gejanee.....

Niks nieuws dus.... :(

Dan wordt het zo zoetjes aan eens tijd dat "kabelaars" met nieuwe fatsoenlijke argumenten komen. Dan raken we mogelijk van het geja en genee af. Dat "iedere keer weer hetzelfde verhaal moeten houden" kun je ook omkeren: wij moeten iedere keer weer zeggen dat er fatsoenlijke argumenten boven tafel moeten komen wil het verhaal over kabels voor een ieder voldoende reli

Het beste argument dat een kabelaar kan gebruiken is dat hij verschil hoort.

Ruud13 neigt dan denk ik naar het ABC vergelijken van kabels met korte tussenpozen en anderen stellen dat je kabels (of andere componenten) langere tijd de kans moet geven in een systeem. Dat is een discussie over onderzoeksmethoden.

Ik denk dat je het alle twee moet doen waarbij voor mij (!) de lange termijn test doorslaggevend is.

Groet,

Carl

Het beste argument dat een kabelaar kan gebruiken is dat hij verschil hoort.

Dat was inmiddels wel duidelijk en wat mij betreft nooit en punt van discussie geweest. :)

Het gaat er om dat kabelaars het verhaal meer rel

Als voorbeeld:

mijn vrouw rijdt in een Renault Clio en vindt deze beter rijden dan de Fiat 600 van de buurvrouw. De buurvrouw vindt dit natuurlijk andersom.....

Toch drinken ze regelmatig samen koffie zonder elkaar in de haren te vliegen over wat er nou wel of niet beter is.. Laat staan dat ze technische argumenten moeten gebruiken....

:)

Gebruik eens een voorbeeld dat meer bij mijn reactie aansluit.

Als voorbeeld:

mijn vrouw rijdt in een Renault Clio en vindt deze beter rijden dan de Fiat 600 van de buurvrouw. De buurvrouw vindt dit natuurlijk andersom.....

Toch drinken ze regelmatig samen koffie zonder elkaar in de haren te vliegen over wat er nou wel of niet beter is.. Laat staan dat ze technische argumenten moeten gebruiken....

Volgens mij raakt dit toch aardig de kern....

Twee mensen met een verschillende mening maar toch geen discussie.

Op verjaardagsfeestjes tref je die mensen die over een dergelijk "twistpunt" ook een partij ruzie kunnen laten ontstaan.

Ik heb tien pagina's geleden al verteld dat er theoretisch geen mogelijkheden zijn om verschillen aan te tonen....

Toch gaan jullie gewoon door met dat gejanee.

Zoals Ome Henk al stelde.... ooit dacht men dat de aarde vlak was.... :rolleyes:

Als voorbeeld:

Volgens mij raakt dit toch aardig de kern....

Twee mensen met een verschillende mening maar toch geen discussie.

Op verjaardagsfeestjes tref je die mensen die over een dergelijk "twistpunt" ook een partij ruzie kunnen laten ontstaan.

Ik heb tien pagina's geleden al verteld dat er theoretisch geen mogelijkheden zijn om verschillen aan te tonen....

Toch gaan jullie gewoon door met dat gejanee.

Zoals Ome Henk al stelde.... ooit dacht men dat de aarde vlak was.... :rolleyes:

Toen men dacht dat de aarde plat was, was dat ook het meest aannemelijk. Bij de discussie over kabels is het het meest aannemelijk (volgens de theorie) dat kabels geen verschil maken (of verwaarloosbaar). En toch schijnen er werelden van verschil te zijn, als je audiofielen mag geloven. Als dat dan zo zou zijn, waarom wordt dan nooit eens uitgezocht waar 'm die verschillen in zitten? Of dacht je werkelijk dat de kabelboeren onderzoek doen?

Dus je bent van mening/durft van mening te zijn dat een 'strikt persoonlijke beleving' niet gemeld hoort te worden op/middels dit forum?

Nee dat ben ik niet van mening en dat heb ik hier ook nooit beweerd. Als je wat beter mijn reacties zou lezen zou je deze vraag ook niet hoeven stellen maar ik wil nog wel een keertje herhalen wat ik er over heb gezegd.

Natuurlijk mag je hier je persoonlijke verhaal vertellen. Niets mis mee. Het is immers jouw eigen beleving alleen staat dan niet vast dat het bij je waarneming ook gaat om een intrinsiek verschil van het geluid. Als je meldt dat het geluid daadwerkelijk veranderde zal je dat moeten aantonen als het geen gemeengoed is. Gemeengoed is bijvoorbeeld dat 78 toeren-platen erbarmelijk vervormen of dat platen kwantitatief meer ruisen dan cd's, ook rumble platen en de cd heeft daar geen last van. Dat zijn allemaal zaken die objectief vast te stellen zijn. Maar voor netsnoertje die in staat zijn om het audiosignaal beter te laten klinken is dat vanzelfsprekend discutabel. Het is immers nog nooit onomstotelijk bewezen dat bijvoorbeeld het toepassen van speciale netsnoertjes het audiosignaal kunnen verbeteren. Kun je die persoonlijke beleving niet afdoende voorzien van bewijzen dan blijft het vanzelfsprekend gaan om een strikt persoonlijke beleving.

Toen men dacht dat de aarde plat was, was dat ook het meest aannemelijk. Bij de discussie over kabels is het het meest aannemelijk (volgens de theorie) dat kabels geen verschil maken (of verwaarloosbaar). En toch schijnen er werelden van verschil te zijn, als je audiofielen mag geloven. Als dat dan zo zou zijn, waarom wordt dan nooit eens uitgezocht waar 'm die verschillen in zitten? Of dacht je werkelijk dat de kabelboeren onderzoek doen?

We zijn hier toch aan het uitzoeken waar die verschillen in zitten?

Overigens is de discussie "plat of rond" wat kabels betreft niet ter zake: Er worden zowel platte kabels verkocht als ronde :lol:

B)