Guest C J Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Wie is er aan zet Ik meen Gert Dat ligt er aan. Als je even een pauze inlast, kan er misschien op een voor iedereen begrijpelijke manier verder woorden gediscussieerd. En anders......., laten rusten misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Ruud 13 heeft gelijk vind ik.... hij heeft trouwens altijd gelijk. net als Jan Breem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Ruud 13 heeft gelijk vind ik.... hij heeft trouwens altijd gelijk. net als Jan Breem. Gelijk hebben is helemaal geen kunst Erik. Het krijgen is de kunst ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Ruud 13 heeft gelijk vind ik.... hij heeft trouwens altijd gelijk. net als Jan Breem. Gelijk hebben is helemaal geen kunst Erik. Het krijgen is de kunst ... Ja, maar als je denkt gelijk te hebben en je krijgt het niet, kan dat best frustrerend zijn. Zeker gezien het verloop van de discussie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Ruud 13 heeft gelijk vind ik.... hij heeft trouwens altijd gelijk. net als Jan Breem. Beste ERik, en waarom heeft ie dan wel niet gelijk? OImdat ie lekker opstandig is en jij dat wel leuk vind, of omdat jij de hele materie begrijpt en het helemaal met hem eens bent... ? Als de hele audiowetenschap ana mensen als jou zou liggen kwamen we nooit een stap verder en werden er nooit mooiere versterkers gemaakt, en zaten we nog steeds met een Quad 405 met het current dumping principe. Als je zo'n mentaliteit hebt van tja.. Het is allemaal niet nodig, tja je tweeters maken er toch sinusjes van.... Kijk dat er tegengas wordt gegeven tegen inspelen van kabels, en andere magische dingen alla. Maar er zijn gewoon wetenschappelijke techneuten die met volle passie en liefde daadwerkelijk bepaalde cncepten proberen te verbeteren. Blijkbaar schijnt dat niet te mogen want het is allemaal onzin. Doe me dan een lol en ###### die Musical Fidelity bak van je uit het raam en koop een Koda, want het maakt toch allemaal niet uit! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Ik vind dit erg grappig, mensen die zo kunnen discusieren over iets. Mijn motto is hoor ik een verbetering en het geld is het waard dan koop ik het. Verder geen gelul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 Doe me dan een lol en ###### die Musical Fidelity bak van je uit het raam en koop een Koda, want het maakt toch allemaal niet uit! Groeten, Bas schitterend! ps: ik heb die MF helemaal niet omdat ie zo goed klinkt Bas, maar omdat het me van de winter weer scheelt in de stookkosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 juli 2005 Report Share Posted 28 juli 2005 ps: ik heb die MF helemaal niet omdat ie zo goed klinkt Bas,maar omdat het me van de winter weer scheelt in de stookkosten Duur brandhout dan Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Oude forumtijden lijken te gaan herleven, heren dank daarvoor Van de inhoudelijke kant heb ik vanaf het begin natuurlijk al geen jota begrepen, maar de stijl van communiceren bezorgt mij rode oortjes. Bovendien doet de naam Ruud13 vermoeden dat er nog ten minste 12 van deze kwibussen rondlopen De toekomst van dit forum lijkt vooralsnog veilig gesteld Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Oude forumtijden lijken te gaan herleven, heren dank daarvoor Van de inhoudelijke kant heb ik vanaf het begin natuurlijk al geen jota begrepen, maar de stijl van communiceren bezorgt mij rode oortjes. Bovendien doet de naam Ruud13 vermoeden dat er nog ten minste 12 van deze kwibussen rondlopen De toekomst van dit forum lijkt vooralsnog veilig gesteld Met opgewekte groet, Zo...... Dick, ook vroeg wakker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 (...)Zo...... Dick, ook vroeg wakker? Dag C J, Jonge man, iedere dag, behoudens in het weekeinde, om kwart over zes opstaan houdt de geest helder en het lijf en de leden kwiek Denk daaraan. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoegaarden Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 http://home.planet.nl/~brakenhoff/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Misschien eindigd dit van de winter wel in een Skihut onder het genot van een straffe Tripel. Ja laten we het gezelig over Tripel hebben. Wmb hoeft dat niet in een skihut hoor. 's-zomers is dat ook erg lekker spul. En noem dat spul niet "straf" wil je want dat is het geenszins. Of schenk jij het bezinksel ook uit ScatMan? Ja dan kan ik het mij wel voor stellen. Aan de poort bij de trappisten paters van West Malle is nog steeds een fles verse biergist te bekomen. ( echter ook bij diverse niet Tripel brouwers ) Begin de dag dus met een borrelglas biergist. Enig idee hoeveel vitamine dat opleverd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 juli 2005 Report Share Posted 29 juli 2005 Bovendien doet de naam Ruud13 vermoeden dat er nog ten minste 12 van deze kwibussen rondlopen Met opgewekte groet, Beste Dick, Ik dacht meer aan 12 ambachten Vind je het zo'n ongeluk dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 .... knip ...Ik ben overigens nog op zoek naar een afbeelding van het energiespectrum van een triangel. ... knip ... Beste Ruud13, Ik heb er maar een een nieuwe topic van gemaakt. (energiespectrum triangel) Vind bijna 80 pagina's nogal lastig te bedienen en dit onderwerp ging oorspronkelijk over netsnoeren. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 juli 2005 Report Share Posted 30 juli 2005 Ik ben een weekje op vakantie geweest. Volgens mij heeft Ruud 13 echter nog niet naar netkabels geluisterd of mis ik iets. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ik ben een weekje op vakantie geweest. Volgens mij heeft Ruud 13 echter nog niet naar netkabels geluisterd of mis ik iets. Carl Beste Carl, Nee, je mist niets. Lijkt mij niet dat Ruud13 naar netkabels heeft geluisterd, maar zeker weten doe ik dat natuurlijk niet. Verder is er een nogal langdurige discussie geweest over zaken die niets met netkabels te maken hebben. Iemand (ik geloof Pjotr) heeft het "woordendiarree" genoemd. Eigenlijk had ik moeten weten dat het zinloos zou zijn. Ruud13 discussieert n.l. niet maar dropt een aantal stellingen (zijn stellingen) op het forum. Een ieder moet dat dan maar geloven. Hij heeft misschien de pech gehad dat ik daar toevallig een beetje verstand van heb. Maar ja, ieder z'n vak zeg ik maar zo. Komt er nu op neer dat Ruud13 een boek aan het zoeken is waarin een plaatje staat dat moet bewijzen dat er veel minder hoge frequenties in een triangel zitten dan ik beweer. Daar wachten we dan maar op. Heb hem overigens assistentie aangeboden sneller e.e.a. te bereiken. Daar lijkt hij niet op in te gaan. Zoals je gezien hebt heb ik het eindeloze off-topic gedoe verplaatst naar een nieuw topic. Ook dat heeft Ruud13 kennelijk niet op prijs gesteld. Komt waarschijnlijk dat ik hem niet heb gevraagd dat te doen. Dom Gertje. Heel dom. mvg Gert Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikje Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ruud13, ook jij nog even tot inkeer komen. Dan word alles weer een beetje leesbaar, ook voor de beginnende liefhebber die op een forum nog een beetje kennis op kan of wil steken. Houd het een beetje begrijpelijk. Als ik alle onderdelen van mijn installatie meettechnisch verantwoord zou hebben gekocht, vraag ik mij af of het dan zou hebben geklonken zoals het nu doet. Geloof je gehoor en niet altijd de meetrapporten. Ik denk dat de meeste liefhebbers van de betere Hi-Fi op hun gehoor afgaan. Kappen en weer normaal posten. Word het weer gezellig. Frank Hoezo kappen. Ik wist niet dat er hier een limiet gold voor de mate van kennis op het gebied van geluidsweergaven en aanpalende zaken. Wat is er op tegen als je iets niet snapt om dat gewoon te vragen?.... Waar maak je overigens uit op dat ik louter geloof hecht aan meetrapporten? Wat weet jij van mij? Weet jij hoe mijn werkwijze is? Geachte Ruud13, Heet eigenlijk Erik i.p.v. Erikje, maar dat kon niet volgens de validatie. Vind Erikje eigenlijk niet kunnen. Ik ben bijna 2 m. Ben dus, zoals je zult begrijpen, nieuw op dit Forum. Best ingewikkeld al die knopjes. Heb al wat rondgesnuffeld. Kom kijken, omdat ik hoorde dat er een interessante discussie zou zijn over netsnoeren. Heb zelf oude spullen. Versterker en CD op een aantal belangrijke punten veranderd en om die reden is de set verdraagbaar. Alleen als het materiaal niet al te dynamisch is. Ben wel aan het zoeken naar iets anders of substanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
gert Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ruud13, ook jij nog even tot inkeer komen. Dan word alles weer een beetje leesbaar, ook voor de beginnende liefhebber die op een forum nog een beetje kennis op kan of wil steken. Houd het een beetje begrijpelijk. Als ik alle onderdelen van mijn installatie meettechnisch verantwoord zou hebben gekocht, vraag ik mij af of het dan zou hebben geklonken zoals het nu doet. Geloof je gehoor en niet altijd de meetrapporten. Ik denk dat de meeste liefhebbers van de betere Hi-Fi op hun gehoor afgaan. Kappen en weer normaal posten. Word het weer gezellig. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikje Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ruud13, ook jij nog even tot inkeer komen. Dan word alles weer een beetje leesbaar, ook voor de beginnende liefhebber die op een forum nog een beetje kennis op kan of wil steken. Houd het een beetje begrijpelijk. Als ik alle onderdelen van mijn installatie meettechnisch verantwoord zou hebben gekocht, vraag ik mij af of het dan zou hebben geklonken zoals het nu doet. Geloof je gehoor en niet altijd de meetrapporten. Ik denk dat de meeste liefhebbers van de betere Hi-Fi op hun gehoor afgaan. Kappen en weer normaal posten. Word het weer gezellig. Frank Hoezo kappen. Ik wist niet dat er hier een limiet gold voor de mate van kennis op het gebied van geluidsweergaven en aanpalende zaken. Wat is er op tegen als je iets niet snapt om dat gewoon te vragen?.... Waar maak je overigens uit op dat ik louter geloof hecht aan meetrapporten? Wat weet jij van mij? Weet jij hoe mijn werkwijze is? Geachte Ruud13, Heet eigenlijk Erik i.p.v. Erikje, maar dat kon niet volgens de validatie. Vind Erikje eigenlijk niet kunnen. Ik ben bijna 2 m. Ben dus, zoals je zult begrijpen, nieuw op dit Forum. Best ingewikkeld al die knopjes. Heb al wat rondgesnuffeld. Kom kijken, omdat ik hoorde dat er een interessante discussie zou zijn over netsnoeren. Heb zelf oude spullen. Versterker en CD op een aantal belangrijke punten veranderd en om die reden is de set verdraagbaar. Alleen als het materiaal niet al te dynamisch is. Ben wel aan het zoeken naar iets anders of substanti Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 nog even los van het feit dat een set bij telkens omschakelen (stekker eruit en weer aan de stroom) steeds minder gaat klinken, en (veel) tijd nodig heeft voor herstel naar het oude niveau. ik schrok net even toen ik Bas het inspelen van kabels 'magie' zag noemen .... ik mag toch aannemen dat je wel het inspelen van je modificaties kan horen. kabels doen precies hetzelfde. en waarom ook niet? het is ook samengesteld van metalen en kunststoffen, net als alle andere dingetjes die je toepast. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Beste Robx, Het inspelen van een condensator hoor ik heel duidelijk. Een kabel is in feite ook een condensator met een die-electricum dat zich moet vormen. Echter hoor ik bij kabels veel minder verschillen. Ik heb deze proefen wel gedaan, en ik meen dat het hoog verfijnder wordt met de ingepseelde versie. Maar ik vind de verschillen niet schokkend. Bij een condensator (met name in de signaalweg) zijn deze verschillen veel groter. Dan heb je nog dat kabels een bepaalde richting zouden hebben, dat is echt nonsense in mijn optiek. Waarom? Een muzieksignaal is wisselspanning. Een toon van 50Hz. gaat dus 25 keer heen en 25 keer terug. De enige verklaring waaom mensen toch verschil kunnen horen zou kunnen zijn, dat s'ommige apparaten een heel klein beetje gelijkspanning op de uitgang hebben (servo uitgangen). Een gelijkspanning formeerd een die-electricum. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Beste Bas, Je weet toch dat ALLES ingespeeld moet worden? T/m netstekkers (bestaan uit metalen en kunststoffen) en kastschroeven aan toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikje Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ik ga toch maar eens een ander netsnoer proberen. groeten Erik Ik persoonlijk zou eerder aan een andere eind-versterker voor de HB10 denken Of is de Quad 303 z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Volgens mij heb ik van die HB luidsprekers nog een recensie liggen. Het was een serie van 3 types: de HB1, de HB10 en nog een andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts