robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 wat richting betreft: vanwege een Belgisch stekkerblok (geen randaarde maar centrale aard-pin) hebben mijn CDspeler tuner en voorversterker een tijd 'verkeerd-om' gezeten. Recent goedgezet (alles loskoppelen, voor de zekerheid even metertje erbij en zo). Het klinkt nu beter (polariteit is inderdaad belangrijk). Maar het duurde alleen al door omdraaien van bronnen en VV twee weken voor het weer goed klonk. De eerste week was het bar slecht, niet om aan te horen. veel stress, diepte nul, klankbalans akelig. ergens is richting dus relevant. maar of het l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 wat richting betreft: vanwege een Belgisch stekkerblok (geen randaarde maar centrale aard-pin) hebben mijn CDspeler tuner en voorversterker een tijd 'verkeerd-om' gezeten. Recent goedgezet (alles loskoppelen, voor de zekerheid even metertje erbij en zo). Het klinkt nu beter (polariteit is inderdaad belangrijk). Maar het duurde alleen al door omdraaien van bronnen en VV twee weken voor het weer goed klonk. De eerste week was het bar slecht, niet om aan te horen. veel stress, diepte nul, klankbalans akelig. ergens is richting dus relevant. maar of het l Link to comment Share on other sites More sharing options...
erikje Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 Ik ga toch maar eens een ander netsnoer proberen. groeten Erik Ik persoonlijk zou eerder aan een andere eind-versterker voor de HB10 denken Of is de Quad 303 z Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 31 juli 2005 Report Share Posted 31 juli 2005 ok Bas, we zijn het eens over het juist polen van de boel. maar ... waarom duurt het twee weken voor de boel weer op orde is. De set was maar een halfuurtje van de spanning af. blijkbaar moeten er in ernstige mate dingen richting aannemen. of zo. alleen al het omdraaien van stekkers liet de prestatie van de set - tijdelijk - in elkaar storten. ik moest me echt ff vasthouden om de boel niet acuut weer terug te draaien. ik heb een maandje terug een stuk draad in de eindversterker vervangen (dikker en afgeschermd). dat kostte hoorbaar inspelen, maar was lang niet zo erg als ompolen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 12 augustus 2005 Report Share Posted 12 augustus 2005 vertel het me, dan zal ik er op letten als ik iemand mijn gevlochten netsnoer laat wisselen door een gewone.dit kan nl gewoon onder het spelen want mijn elco's houden het zeker 50 seconden vol zonder netspanning. Dit vind ik interessant: als die elco's het 50 seconden volhouden zonder netsnoer en netspanning, hoe kan een ander netsnoer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Een transformator verandert enkel de amplitude van de spanning. In een voeding maakt ie de spanning lager. Daarna pas wordt de wisselspanning omgezet in gelijkspanning. Dit wordt gedaan door de gelijkrichter. Met deze gelijkspanning/stroom worden idd de condensatoren (elco's) opgeladen en die dienen als buffer, als stroomreserve, in het geval dat de voeding zwaar belast wordt. Een netsnoer verandert hier idd niks aan. Een onafgeschermd netsnoer zou wel storend kunnen werken op bijvoorbeeld interlinks. Als je het snoer afschermt zou dit dus minder worden... Hiermee verandert er niks in de voeding van een apparaat, maar kan er wel minder 'ruis' in het signaal komen, waardoor de muziek beter gaat klinken. Maar goed, dit is natuurlijk (meestal) wel lullen in de marge... Link to comment Share on other sites More sharing options...
oematoema Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Een transformator verandert enkel de amplitude van de spanning. In een voeding maakt ie de spanning lager. Daarna pas wordt de wisselspanning omgezet in gelijkspanning. Dit wordt gedaan door de gelijkrichter. Met deze gelijkspanning/stroom worden idd de condensatoren (elco's) opgeladen en die dienen als buffer, als stroomreserve, in het geval dat de voeding zwaar belast wordt. Een netsnoer verandert hier idd niks aan. Een onafgeschermd netsnoer zou wel storend kunnen werken op bijvoorbeeld interlinks. Als je het snoer afschermt zou dit dus minder worden... Hiermee verandert er niks in de voeding van een apparaat, maar kan er wel minder 'ruis' in het signaal komen, waardoor de muziek beter gaat klinken. Maar goed, dit is natuurlijk (meestal) wel lullen in de marge... Dank je voor de heldere uitleg! Maar er is dus geen enkele theoretische basis voor het verbeteren van het geluid van je installatie door exotische netsnoeren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Maar goed, dit is natuurlijk (meestal) wel lullen in de marge... Right on the top of the nail. Overigens wel een populair tijdverdrijf op de meeste audiofora Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Het topic is ingekort Er zijn een aantal postings pleite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Het topic is ingekort Er zijn een aantal postings pleite Hoe kom ik aan die mazzel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Het topic is ingekort Er zijn een aantal postings pleite Postings naar aanleiding van dat 'lullen in de marge' of zo of posts van voor gisteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 augustus 2005 Report Share Posted 13 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts