Jump to content

Ander (duur) netsnoer

Robbert
 Share

Recommended Posts

Hee jongens moet je horen!

Ik heb 100 000 euro uitgegeven aan goud/zilver bedrading tot aan het transformator huisje! Die mooi vergulde stoppen in de meterkast... het ziet er zo mooi uit dat ik er zelfs een halogeenspotje opgezet heb.

Nu klinkt m'n set waar 2000 euro aan uit heb gegeven in eens veel en veel beter!

Beter dan dat ik daar m'n geld in gestopt zou hebben!

Ik werk nu de rest van m'n leven om uit de schulden te komen, maar wat een geluid... in m'n hoofd... <_<

wie hoort er verschil tussen een gewoon en een afgeschermt netsnoer?? :rolleyes:

Ikke!

Maar dat geloof jij toch niet,het is niet meetbaar dat ik het horen kan.

durf/kun je dat blind bewijzen? :)

Heb jij dan meetapparatuur?

Hij bedoelt te vragen of jij blind kan aantonen welke de betere kabel is....dat is natuurlijk een ander verhaal dan aantonen welke de afgeschermde kabel is en welke niet. Dit laatste is een stuk moeilijker dan je voorkeur aangeven.

In alle tests die ik heb gedaan gaf ik de voorkeur aan een niet-afgeschermde kabel...maar dat heeft natuurlijk met veel meer te maken dan alleen het niet afschermen, ook de draad, mantel, pluggen waren anders ;)

wie hoort er verschil tussen een gewoon en een afgeschermt netsnoer?? :rolleyes:

Ikke!

Maar dat geloof jij toch niet,het is niet meetbaar dat ik het horen kan.

Tjonge Pietje Bell,

Heb je het door , als je dus een BMW hebt aangeschaft moet je hier bewijzen dat je hem beter vindt dan bv een Mercedes.

Volgens mij mag iedereen weten wat hij er zelf van vindt en ook wat hij er aan uit wil geven.

Ik weet het in een bootje van 15.000,00 euro kun je varen van A naar B en in een boot van 15.000.000,00 euro ook, maar aan wie moet je je verantwoorden ( bewijzen) voor de verschillen en aanschaf .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

nou ik zit mezelf hier al een avond te bewijzen aan mezelf dat 2 WBT nextgen chassisdelen, 2x 5 cm zilverdraad en wat CaigProgold100 spray in de eindversterker een wonder doet.

en daar gaat het om. ik ben overtuigd. net als door als mijn kabeltjes en pruts.

nou zal ik ook even reageren.

Ik zelf heb beroepsmatig veel te maken met elektra.

aangezien fabrikanten hun kabels uit dezelfde fabriek betrekken ,en dat hun eigen logo er op laten zetten is minderbekend,

[ik heb het wel over elektra.]

maar helaas waar.

voorbeeld isotek kabel kost bij raf

aangezien fabrikanten hun kabels uit dezelfde fabriek betrekken ,en dat hun eigen logo er op laten zetten is minderbekend,

exact dezelde kabel.

en dan kom je op een punt,waarvan je je dan weer afvraagt, overtuig mij ervan waarom ik dan minimaal

exact dezelde kabel.

en dan kom je op een punt,waarvan je je dan weer afvraagt, overtuig mij ervan waarom ik dan minimaal

exact dezelde kabel.

Niets moet, het is mij duidelijk dat jij met je ogen luistert (cijfertjes zijn voor jou waarschijnlijk belangrijk) maar ik vertrouw op mijn oren......moesten meer mensen doen :P

HEERLIJK deze reactie.

Als er mensen zijn die NIET met hun oren luisteren, dan zijn het wel de kabellikkers. Ik weet dat begrijpend lezen erg moeilijk is. Daarom zal ik even proberen op een andere manier duidelijk te maken wat ik bedoel:

Als met enige logica (ik gebruikte dan wat cijfertjes maar het kan wellicht ook anders) aangetoond kan worden dan andere componenten in je set een veel grotere bottleneck vormen, en als TEGELIJKERTIJD er geen behoefte is hier wat aan te doen, dan is het NIET AANNEMELIJK dat DIEZELFDE mensen INEENS wel een verschil horen in kabels. Daaruit volgt een bewijslast. Als namelijk die kabels WEL een bottleneck zouden vormen/een verschil in klank te weeg kunnen brengen, dan zul je dat moeten aantonen. Dit doe je niet met de beredenering:

goh er ligt een mooie kabel DUS het klinkt beter WANT ik heb het gehoord DUS ik heb de luistertest al gedaan.

Trouwens, als je zo op je oren vertrouwt, waarom doe je dan even geen blinddoek om bij die zogenaamde luistertests?

In de hele kabelbranche grossieren ze in de redenatie "ik heb het gehoord dus is het zo". Als je zeg maar voorzichtig vraagt of er mogelijk autosuggestie in het spel kan zijn, wordt je voor gek verklaard.

Als je vraagt naar het referentiekader van hun bewering bewering krijg je onmiddellijk te horen dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij weten of je krijgt natuurlijk te horen: "...... het is mij duidelijk dat jij met je ogen luistert (cijfertjes zijn voor jou waarschijnlijk belangrijk) maar ik vertrouw op mijn oren......moesten meer mensen doen".

En standaard krijg je een "niet thuis" als je vraagt of degene die het dwarsgetrokken zuurstofvrij dubbel afgeschermd getwist netsnoertje van 500 euro zo mooi vind klinken (ik noem maar even een willekeurig voorbeeld) eens even dubbelblind wil onderscheiden van een standaard euro-netsnoertje van een paar euro....

Dat moet toch een eitje zijn om dat peperdure netsnoertje er uit te pikken als het zo is dat die verhalen kloppen. Ik hoor niet anders dan: de achtergrond is veel rustiger; het hoog klinkt veel beter; een wereld van verschil in het laag en hoog.... en ga zo maar door. MAAR die test even dubbelblind komen doen ho maar.

exact dezelde kabel.

Beste Henrie,

Ik probeer het voor de laatste keer.

De stelling die toontjehifi neerzet is (in mijn ogen):

Eenzelfde stroomkabel wordt voor verkocht voor 25 en voor 4 Euro de meter -> waarom moet ik 100 Euro of meer voor een netkabel betalen.

Hij maakt daarbij geen onderscheid of het een netkabel is gemaakt van de stroomkabels met het prijsverschil of netkabels in het algemeen.

Mijn stelling:

Ondanks dat (vrijwel) identieke goederen onder verschillende merken verkocht worden hoeft het niet te betekenen dat alle goederen van deze merken geen meerwaarde hebben.

Met vriendelijke groet,

Enno

Een cd-speler heeft anders ook nog een analoog gedeelte, en daar zitten m.i. de verschillen. Als ik mijn externe dac gebruik hoor ik weer geen verschillen tussen loopwerken.

En die luistertesten waar Erik graag naar verwijst; nee, het is niet zwart-wit tussen de spelers, en verwacht dan ook niet dan mensen goede uitspraken kunnen doen als je binnen korte tijd, met veel switchen, iets moet bepalen.

Een cd-speler heeft anders ook nog een analoog gedeelte, en daar zitten m.i. de verschillen. Als ik mijn externe dac gebruik hoor ik weer geen verschillen tussen loopwerken.

En die luistertesten waar Erik graag naar verwijst; nee, het is niet zwart-wit tussen de spelers, en verwacht dan ook niet dan mensen goede uitspraken kunnen doen als je binnen korte tijd, met veel switchen, iets moet bepalen.

beste cgm,

verschil hoor je direct,

of het beter of slechter is heb je langer voor nodig,

men hoort niet eens verschil tussen cdspelers,

ik heb dit kunen constateren omdat NIEMAND CONSEQUENT

Ik wil niet meer luisteren naar een set waar telkens vanalles aan veranderd wordt. Door het veranderen ben je zo al een groot deel van de rust kwijt.

Laat je spullen met rust, en je zult merken dat het geluid ook tot rust komt.

Jijzelf trouwens ook.... :rolleyes:

A-B vergelijk werkt trouwens zowiezo al niet...

Tjonge Pietje Bell,

Heb je het door , als je dus een BMW hebt aangeschaft moet je hier bewijzen dat je hem beter vindt dan bv een Mercedes.

Volgens mij mag iedereen weten wat hij er zelf van vindt en ook wat hij er aan uit wil geven.

Ik weet het in een bootje van 15.000,00 euro kun je varen van A naar B en in een boot van 15.000.000,00 euro ook, maar aan wie moet je je verantwoorden ( bewijzen) voor de verschillen en aanschaf .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

rare stelling,

het gaat hier helemaal niet om de verantwoording van het uitgegeven geld aan de veel te dure netsnoer,

het gaat hier om de verantwoording van de werking van het veel te dure nersnoer.

mensen die beweren dat hun speciale nersnoer beter klinkt dan een standaard snoer, daag ik uit dit blind te bewijzen.

want blind luisteren hebben ze ongetwijfeld nog niet gedaan,

ze kopen een dik snoer, verbinden hun versterker met het stopcontact en gaan heel zelfingenomen zitten luisteren met het verhaal van de dealer en/of de recensie in hun achterhoofd.

natuurlijk klinkt het beter!!!

want als je geen verschil hoort betekent dit een ramp!!

-je bent doof

-je bent afgelegd

-je bent weer geen steek verder met je je 'geluid'

dus hoor je uiteraard een positief verschil.

je hebt trouwens ook mensen die beweren dat een duur netsnoer slechter klinkt op hun set.

die mensen horen ook geen verschil , maar willen dit niet toegeven!

ze zijn bang om voor doof uitgemaakt te worden.

dus zeggen ze maar dat het dure netsnoer slechter klinkt.

zodoende hebben ze een goede reden om hun standaard snoer te houden, en hun geld om te zetten in cd's of zo. ;)