Jump to content

Shogun gezocht

mischa
 Share

Recommended Posts

Ik kan van iemand een set Quadral Shogun overnemen. Helaas woont die persoon een behoorlijk eind weg. Ik zoek daarom iemand die in het bezit is van deze speakers, en bij wie ik eens zou kunnen komen luisteren hoe deze speakers klinken.

Ik woon in Munstergeleen, dus regio Limburg midden/zuid heeft de voorkeur.

Bij voorbaat dank.

O ja, verdere meningen over deze speakers zijn natuurlijk welkom.

Ze zullen worden aangestuurd met een Marantz PM80 en een Marantz CD67, die gemodificeerd gaat worden.

Ik denk niet dat je snel iemand aan zult treffen met deze speakers. Volgens mij zijn ze uit eind jaren tachtig tot begin jaren negentig. Ik had vroeger een magazine waar ze in stonden en wel goed getest werden. Echter dat was een duits blad en de Shogun is een duitse speaker. Als zich niemand meldt ga dan luisteren bij wie ze verkoopt en let er met name op of het hoog niet scherp wordt of overhelder is. Dit was vroeger nogal eens het geval bij speakers van duitse makelaardij.

Ik denk niet dat je snel iemand aan zult treffen met deze speakers. Volgens mij zijn ze uit eind jaren tachtig tot begin jaren negentig. Ik had vroeger een magazine waar ze in stonden en wel goed getest werden. Echter dat was een duits blad en de Shogun is een duitse speaker. Als zich niemand meldt ga dan luisteren bij wie ze verkoopt en let er met name op of het hoog niet scherp wordt of overhelder is. Dit was vroeger nogal eens het geval bij speakers van duitse makelaardij.

Er is ook een nieuwere versie van de Shogun. Die staat geloof ik nog wel op de site van Quadral, maar hij is al een tijdje niet meer te koop. Ik ken ze wel een beetje, want een (oud-)huisgenoot van mij heeft ze (gehad?). Ze klinken best goed, hebben een mooie tweeter (bandtweeter) die niet zo snel schel gaat klinken. Met een warm klinkende versterker juist nogal soft. Middengebied is ook mooi. Het laag kan ik moeilijk beoordelen, want m'n huisgenoot gebruikte altijd een REL-subwoofer erbij...