erik klijnsmit Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 beste forumleden, zijn er cd-spelers op de markt , die onthouden waar je gebleven bent nadat je de cd hebt stopgezet? in de auto is het al jaren zo, maar ik wil zoiets in de huiskamer, dus als ik een cd opzet , en dan bijv, even ga eten , dan wil ik na een half uur gewoon weer verder waar ik was. of als ik nog een paar uurtjes ga werken 'savonds, dat ik terugkom en weer verder kan luisteren. ik vind nl dat de pauze knop onnodige slijtage geeft , de cd blijft dan gewoon draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 Ik zou bijna zeggen, als er toch geen verschil is tussen cd-spelers, gooi de cd-speler en voorversterker eruit en neem een autoradio/cdspeler met pre-out Of neem een cd-walkman, die kan dat ook. Nu heb ik het toch helemaal gezegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 Koop een DVD speler. Met films gaat uitstekend zelfs na een paar dagen weet hij precies waar gestopt is, wellicht doet hij dat met gewone cd's ook Mijn huidige en vorige DVD-speler deden wat jij wilt Erik, dus ik denk dat alle DVD-spelers het wel doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 6 juni 2005 Report Share Posted 6 juni 2005 beste forumleden, ik vind nl dat de pauze knop onnodige slijtage geeft , de cd blijft dan gewoon draaien. Is deze slijtage meetbaar of gok je dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 juni 2005 Author Report Share Posted 7 juni 2005 beste forumleden, ik vind nl dat de pauze knop onnodige slijtage geeft , de cd blijft dan gewoon draaien. Is deze slijtage meetbaar of gok je dat? ik heb dit gemeten! met een stopwatch, de speler die op 'pauze' stond heeft het 4 jaar 3 maanden 2 dagen 1 uur en een halve minuut uitgehouden. de speler die op 'stop' staat doet het nog steeds. maar even serieus nu , zijn er spelers die dit hebben??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 maar even serieus nu , zijn er spelers die dit hebben??? Koop nou gewoon een dvd-speler. Is al een paar keer gezegd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 Erik, jij houdt toch van prutsen... ik bedoel zelfbouw Koop een disc-man en ga uitvogelen welk deel van de elektronica die 'resume'-functie bedient en sloop die eruit en zet 'm in je HK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 de speler die op 'pauze' stond heeft het 4 jaar 3 maanden 2 dagen 1 uur en een halve minuut uitgehouden.de speler die op 'stop' staat doet het nog steeds. Was zeker een low-budget ZoNie uit 1997 oid Als ie op PLAY had gestaan, houdt ie 't nog korter uit, dus prijs je gelukkig dat ie 't nog zo lang heeft gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 Erik, jij houdt toch van prutsen... ik bedoel zelfbouw Koop een disc-man en ga uitvogelen welk deel van de elektronica die 'resume'-functie bedient en sloop die eruit en zet 'm in je HK Was het maar zo eenvoudig. Die spelers hebben een "alles-in-een" chip erin zitten. Die zorgt dus voor de servosturing, uitlezing, DAC-gedeelte, analoge trap en ook de bediening inclusief de resume functie. Veel succes met uitvogelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 Of zelf slimmer worden Erik, zowel in lezen als in onthouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juni 2005 Report Share Posted 7 juni 2005 Erik, jij houdt toch van prutsen... ik bedoel zelfbouw Koop een disc-man en ga uitvogelen welk deel van de elektronica die 'resume'-functie bedient en sloop die eruit en zet 'm in je HK Was het maar zo eenvoudig. Die spelers hebben een "alles-in-een" chip erin zitten. Die zorgt dus voor de servosturing, uitlezing, DAC-gedeelte, analoge trap en ook de bediening inclusief de resume functie. Veel succes met uitvogelen Het was dan ook niet erg serieus bedoelt. Ik weet ook wel dat dat uitvogelen geen beginnen aan is. Die dingen moeten ook wel alles-in-1 hebben, vanwege de beperkte ruimte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Ik zou bijna zeggen, als er toch geen verschil is tussen cd-spelers, gooi de cd-speler en voorversterker eruit en neem een autoradio/cdspeler met pre-out Of neem een cd-walkman, die kan dat ook. Nu heb ik het toch helemaal gezegd Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Koop een DVD speler. Met films gaat uitstekend zelfs na een paar dagen weet hij precies waar gestopt is, wellicht doet hij dat met gewone cd's ook Nee, dat doet een DVD speler niet want als je er een cd in stopt is het niet meer dan een cd speler met dezelfde funkties als een gewone cd speler. De enige oplossing is de pauze knop gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 juni 2005 Report Share Posted 21 juni 2005 Koop een DVD speler. Met films gaat uitstekend zelfs na een paar dagen weet hij precies waar gestopt is, wellicht doet hij dat met gewone cd's ook Nee, dat doet een DVD speler niet want als je er een cd in stopt is het niet meer dan een cd speler met dezelfde funkties als een gewone cd speler. Mijn dvd-speler doet het wel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 Er was een Frans high end merk, ik dacht MicroMega, die de gehele cd eerst inleest, zodat de track accesstijd vervolgens in milliseconden gaat (razendsnel skippen/zoeken dus). De conventionele cd-speler moet als je een track kiest eerst naar de indextrack en daarna kan hij pas gaan: secondenwerk dus. Traaaag... Er is verder een (1) professionele Denon die dat ook kan, maar die is voor dj's. Geen oplossing voor het oorspronkelijke probleem, maar wel een 'second best' en jammer dat niet alle fabrikanten dit -door het patent erop- kunnen inbouwen. Het was nl. een speler van 20 jaar geleden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 juni 2005 Report Share Posted 22 juni 2005 beste forumleden, zijn er cd-spelers op de markt , die onthouden waar je gebleven bent nadat je de cd hebt stopgezet? dus als ik een cd opzet , en dan bijv, even ga eten , dan wil ik na een half uur gewoon weer verder waar ik was. of als ik nog een paar uurtjes ga werken 'savonds, dat ik terugkom en weer verder kan luisteren. na een half uur,of na een paar uurtjes weet je dan eigenlijk zelf nog wel precies waar de muziek gestopt was dan je kunt dan ook het nummer f opnieuw opzetten lijkt me Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Geen antwoord op je vraag maar wel een bewijs dat er soms toch een beetje vooruitgang zit in cd-loopwerken: Kennen jullie het rip-programma Exakt Audio Copy, door een Duitse student gratis op het internet gezet en door vele audiofielen gebruikt die 'audiofiele' kopieen van cd's maakten of nog steeds doen? Deze techniek is gejat door Meridian, wiens laatste cd-speler op 10-speed de cd leest en de bitjes dus 10x inleest, vervolgens de goede uitselecteert en naar een buffer/DAC stuurt. Geen error-correctie meer nodig dus. En praktisch geen leesfouten. EAC leest ook een track 8x in en pas als hij 8x dezelfde waarde krijgt wordt de informatie naar de hard-disk geschreven. Zoniet dan wordt er nog een aantal keer gelezen. Zodoende krijg je een 100% kopie van de cd, zonder allerlei error-corrections. Sorry, een beetje off-topic, maar 't leek me wel interessant te vermelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 23 juni 2005 Report Share Posted 23 juni 2005 Interessant maar een beetje vaag voor mij. Die error-correctie zorgt juist al voor exacte kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japie Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 De meeste fouten die door een loopwerk gemaakt worden zowieso al foutloos hersteld... Vind die functie vooral handig bij het "herstellen" van cd's die beschadigd zijn. Ontopic: mijn HK dvd 2550S doet dat herinneren ook. Zowel bij dvd's al bij cd's. Hangt er wel vanaf of je hem op pauze en dan op stand-by zet of eerst echt op stop. Dan begint hij volgende keer gewoon weer bij het begin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts