Jump to content

Afstand tussen speakers

Robbert
 Share

Recommended Posts

Daar zijn we het Hear nog niet over eens :D;) kijk maar eens in de rubriek (luidsprekers/hoofdtelefoons) en dan in het topic (de luisterdriehoek) B)

Marcel

Hallo Robbert,

Er gelden geen strikte regels daarvoor.

Het heeft ook voor 'n deel met persoonlijke voorkeur te maken.

Ik heb foto's gezien van HiFi-sets bij mensen thuis, waarbij de ene persoon z'n (dure!) vloerstaande speakers amper 150cm uit elkaar heeft, terwijl een ander ze soms meer dan 3 meter van elkaar had staan.

Het ligt ook aan de grote en indeling van je kamer.

De mijne staan in een T-opstelling, zo'n 2,10 meter uit elkaar,

en 70cm van de zijwanden.

Ik zit er denk ik zo'n 2,7 tot 3 meter van af.

(gerekend vanuit 't middelpunt tussen de spealers, dus niet vanaf elke speaker afzonderlijk)

die van mij staan 225 uit elkaar hart hart.

225 wat, Jopie? Centimeter, meter, kilometer, druppels, uien, koeien, olifanten, soepketels, treinstellen? Zeg het maar :rolleyes:

@ Robbert

Als stelregel wordt de gelijkzijdige driehoek aangenomen als ideale positionering. Maten zijn dan niet meer zo belangrijk. Daar kun je mee beginnen en vervolgens kun je gaan schuiven en draaien om de VOOR JOUW ideale plaatsing te vinden.

hou wel rekening metde plaatsing vande speakers t.o.v. de wanden. De ene speaker wil graag tegen de wand staan, terwijl de andere enigszins "claustrofobisch" aangelegd is en liever de vrijheid geniet.