Jump to content

Medevoort DD 5.0

msn
 Share

Recommended Posts

Onlangs heb ik kort de medevoort monitors DD5.0 kunnen horen.

Thuis heb ik JMLab 716 speakers. ben ik best tevreden over, maar ik ben toch wel nieuwsgierig of die Mdevoorts niet beter klinken en of dat het prijsverschil rechtvaardigt.

Omdat ik ze niet naast mekaar heb kunnen horen (en de akoestiek van de ruimte ook verschilde) blijft het lastig beoordelen.

Mijn indruk was dat de monitors van vM goed presteerden in het laag, maar heb mijn twijfels over het hoog. De JMLabs klinken mooi helder (niet schel), maar daar mis ik iets in het laag.

Iemand ervaringen met DD5.0 monitors van vM?

Hallo MSN,

Ik heb ervaring met de DD5.0's van vM. Hier kun je meer lezen over mijn bevindingen. Het zou mooi zijn als je ze eens naast je JM-labs kon zetten en op die manier kon vergelijken. :rolleyes: Mijn ervaring met JM-lab is dat ze toch een wat dun karakter hebben en misschien daardoor wel eens de nadruk op het hoog leggen (uiteraard combinatie afhankelijk). De vM's hebben vergeleken de JM-labs een wat softer en rustigere hoogweergave.. :)

mvg, PD Hogeterp B)

MSN,

Zoals je aangeeft, dat laag van die vM speakers is echte rete strak, droog en redelijk diep voor het formaat. Bovendien is het een gesloten (compound) systeem wat er weer voor zorgt dat ze redelijk makkelijk zijn te plaatsen in de kamer. B)

mvg, PD Hogeterp :)

Bedankt voor je reaktie PD.

Ik maak ook uit je review op dat je het waar voor het geld vindt.

Wat ik me nog afvraag bij de DD5.0 hoe dat nou werkt zo'n gesloten systeem.

Hoe komen die lage tonen naar 'buiten', via de andere speaker?

Best wel een grote speaker ook qua diameter in vergelijking met de de JMLab midspeaker.

Hallo msn,

De DD5.0 heeft intern een laag unit die zijn eigen werkingsgebied heeft. Deze zit in de zelfde behuizing als de unit die middentonen weergever. Ze werken samen en dempen elkaar met als resultaat een glad verloop in het lagere frequentie gebied en een diep strak laag. Ik heb zelf een aantal jaren gedraaid met de DD7.5 en draai nu met een luidsprekersysteem dat ongeveer het zelfde laag systeem heeft.. :)

mvg, PD B)

• 2 weeks later...
ik heb afgelopen weekend de active versie van de vm gehoord ,dan wordt je wel even stil als je daar naar luister.

Beste Sabina,

Het gebak was heerlijk.

Hoe gaat het met de platenspeler ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

• 2 weeks later...