bartverwaaijen Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 Hoi ik zit met een luxe probleempje, ik ben in het bezit van een nad 532 dvdspeler en een oude denon dcd 825 cd speler. Welk van deze twee spelers raden jullie aan voor het afspelen van cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 juni 2005 Report Share Posted 9 juni 2005 Beste, Ik zou zeggen luisteren beiden en kies de degene die je het mooiste vind klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Beste,Ik zou zeggen luisteren beiden en kies de degene die je het mooiste vind klinken. Toch aardig dat iemand nog de moeite neemt om op zo'n vraag te antwoorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 10 juni 2005 Author Report Share Posted 10 juni 2005 Natuurlijk hebben jullie gelijk, sluit de zooi aan en luister. Dit is natuurlijk de beste en meest directe oplossing, maar misschien had ik mijn vraag beter moeten forumuleren. Ik bedoelde namelijk welke zou in theorie het beste zijn. De nieuwe dvd speler die dus eigenlijk niet gebouwd is voor cd's of de toch wel beduidend oudere cdspeler??? misschien is mijn vraag zo wat duidelijker gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Ik begeef mij nu op glad ijs, volgens mij, maar imho heeft die Nad een nieuwer soort Dac erin zitten, en ik denk dat dat het meeste zal uitmaken.... Een voorbeeld: ik bezit zowel een Denon dcd-725, als een Denon DVD-2900, maar die laatste geeft ook bij cd een veel ruimtelijker en "losser" beeld dan de 725! Als je het geheel alleen maar digitaal gaat aansluiten op bijv. een goede nieuwe surround receiver, maakt het denk ik minder uit, want dan laat je de Dac in de receiver het werk doen.... ( een Dac staat voor Digita-Analogue-Converter, oftewel een omzetter van alle gegevens op een schijf naar een hoorbaar signaal, om het even kinderlijk eenvoudig te stellen... ) Nog steeds luidt het devies: Luister zelf naar het verschil! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts