Jump to content

SACD-speler

kvs74
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een Marantz SR7500 receiver en een Philips DVP720SA SACD-speler.

Ik heb alle kabels (multichannel ivm SACD) aangesloten van SACD speler naar receiver. Ook instellingen goed staan in Setup, meen ik. Echter wanneer ik een SACD afspeel, krijg ik geen geluid via de 2 voorspeakers, alleen via center en surround backs. Ik heb dus een 7.1 receiver, maar slechts 5 boxen aangesloten (meer dan voldoende geluid: Magnat Vector 55, Quantums en een Needle) .

Hoe kan het dat de voorspeakers niet 'meezingen'?

Kenneth

Beste Kenneth,

Het beste kan je eerst de setup van je receiver eens goed doorlopen! ik denk dat daar de fout ligt, anders staat wellicht de functie van "auto-decode" aan, en geeft je speler een signaal weer dat goed is, maar heb je aan de achterkant van je receiver de tulpstekkers voor links en rechts bij DVD eringeprikt ipv bij L+R multi-channel input. ( of hoe Marantz dat ook noemt )

Tip: Sluit alleen de 6 kabels aan op multi-channel in, selecteer dit ook als bron, loop de setup van je speler een keer na, en probeer het dan weer. Als je gewone cd's speelt, terwijl je de digitale kabel niet gebruikt, hoor je dan de twee frontspeakers wel?

Succes, en als je er niet uit komt, horen we het wel!

Greetz,

Lestat.

P.S.: Welkom op dit forum! :D