hifistereoschilder Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Ik ben in het bezit van een TEAC vrds8. Het loopwerk is uitmuntend, maar de dac in de speler natuurlijk gedateerd. Vergeleken met moderne spelers is het geluid wollig. Is er misschien een forum bezoeker die mij aan eventuele tips ten aanzien van goed klinkende (en betaalbare ) dacs 2e hands eventueel kan helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Vergeet de DAC in die speler. Je haalt meer winst door een stabiele klok erin te plaatsen, de voeding aan te passen en de analoge trap onder handen te nemen. De verschillen in D/A conversie (principes) zijn niet echt schokkend. Gedateert of niet, er is wat dat betreft niet veel nieuws onder de zon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 juni 2005 Members Report Share Posted 10 juni 2005 Tweede hands niet , maar wat dacht je van deze http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1461 Die M audio DAC heeft een kennis van mij op zijn TEAC loopwerk , en die combi kan met de beste moderne spelers meekomen....Wel even die jack-uitgangen vervangen door WBT cinch- , en je kunt weer jaren vooruit. Ze zijn ook niet zo duur ( 310 EURI ), het ziet er alleen niet high end uit , but who cares , als het maar werkt... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Ik gebruik er een Audio Note DAC 1 op, zeer tevreden. Kocht de mijne voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 Ik ben in het bezit van een TEAC vrds8. Het loopwerk is uitmuntend, maar de dac in de speler natuurlijk gedateerd. Vergeleken met moderne spelers is het geluid wollig. Is er misschien een forum bezoeker die mij aan eventuele tips ten aanzien van goed klinkende (en betaalbare ) dacs 2e hands eventueel kan helpen? http://www.soundevolution.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts