robx Posted 10 juni 2005 Report Share Posted 10 juni 2005 bij het lezen van de buizenvraag van Kraken komt bij mij een oude ervaring op: ik had een Audionote pre amp kit one (mond vol) te beluisteren, die voor mijn AW250 werd gezet. Effect: forse ruis, ongeacht volume. Erg frustrerend want die voorversterker klonk overigens erg fijn. Beide apparaten met mijn eigen interlink ergens anders uitgeprobeerd (bij leverancier voorversterker): volkomen stil. Mijn luidsprekers zijn niet bijzonder gevoelig of ongevoelig (daar ging het vermoeden van de leverancier naar uit). wat gooide hier roet in het eten? Waarom die ruis? zit er zoveel RF-storing in ijn omgeving? iets uit mijn lichtnet? zeg het maar .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Antwoord van een psycholoog zou luiden: "Wat denk je zelf?" Ik denk (in tegenstelling van enkele andere lieden hier op dit forum) dat de LS-kabel daar mede debet aan kan zijn. Ik lees nl nergens dat je ook je eigen LS-kabel hebt gebruikt bij je leverancier. Verder zijn punten als schone netspanning, microfonie van de buizen en RF-instraling e.d wel duidelijk als mogelijke oorzaak. Heb je er wel eens aan gedacht buizendempers te gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 11 juni 2005 Author Report Share Posted 11 juni 2005 dank voor de reactie. inderdaad niet mijn LS-kabels. microfonie was een ernstig probleem, als je op die voorversterker tikte, klonk er letterlijk rammelend glas uit de speakers. en niet zacht ook. knap raar. ik hou het op RF instraling oid, maar ook daar heb ik mee geexperimenteerd (ferrietringen aan alle in- en uitverbindingen), en dit is een geheel gesloten kast, geen buizen in de open lucht. ik zocht eigenlijk naar mensen die zo'n probleem ook hadden, en er wat op gevonden hebben. want als ik dit kon oplossen zou ik pronto die voorversterker weer aankopen van de eerstevolgende die 'm aanbiedt. als ik de kans krijg zal ik m eens proberen met buizendempers ja. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts