joopus Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 vandaag even aangewipt, in het baarnse hvt onderkomen. voor mij is dat een minuut of tien rijden, dus even tussendoor een paar impressies opdoen. tussen dynaudio syntax elac , was er een show met B,W met puur klassieke muziek. ik was er erg van onder de indruk, alsof ik in een concertzaal stond zo overtuigend klonk het. volgens mij draaide ze met die grote 805 series, tjonge tjonge. ook elac vel mij niet tegen, superzacht overkomend, en duidelijk. in de eerste kamer van binnekomst stond jesper handsted, met de nieuwe MOBILE FIDELITY speakers. dit deed mijn mond open doen van verbazing, gewoon op een mooie buizenversterker kwam de muziek op een wonderschone manier uit deze mooie houten 2 weg speaker..................... dynamisch maar heel vriendelijk en open, is het beeldkarakter van deze speaker. ik was erg onder de indruk van deze mooie prestatie. en dan weer op huis aan na een uurtje luisteren, een heerlijke dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Ruud en Joopus, Weten jullie wel zeker dat jullie naar dezelfde bijeenkomst zijn geweest? Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Joopus is erg kritisch en ik niet vandaar de verschillen Zo ken ik je weer Ruud Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Verder zeker niemand geweest Nee, ik had gisteravond al een show gehad.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 Verder zeker niemand geweest Nee, ik had gisteravond al een show gehad.. En hoe was dat? Daar heb ik al iets over geschreven (s.o.t.a. jerry) Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 11 juni 2005 Author Report Share Posted 11 juni 2005 Eerst even bij Jesper binnen gewipt, nieuwe kleine monitoren van Mobile Fidelity op een Jadis versterker, eerste indrukken een beetje mat geluid net alsof er een sluier overheen lag. Jesper dacht dat het aan de ruimte lag B&W de set klonk een beetje futloos, uithalen van de diverse leden van een koor klonken een beetje alsof ze lijm in de'r mond hadden. De ruimtelijke afbeelding was erg overdreven, je zat midden tussen het koor Elac, slecht drukkend rommelig laag wegwezen dus Syntaxis, ondanks dat de maker enthousiast was, een beetje te present hoog, teruggetrokken mid en daardoor een laag wat niet lekker aansloot. Dynaudio, daar ging net een NAD set naar God toe , dus even "snel" een vM combinatie erop gezet, je raad het al niet meer kunnen beluisteren. heeft je vrouw het uitgemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 11 juni 2005 Author Report Share Posted 11 juni 2005 ruud ik heb even naar je spullen gekeken, je gebruikt siltech, vandaar dat we het niet eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 juni 2005 Report Share Posted 11 juni 2005 ruud ik heb even naar je spullen gekeken, je gebruikt siltech, vandaar dat we het niet eens zijn. Hoezo, ik gebruik ook siltech Jopie en wij zijn het toch ook altijd eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 juni 2005 Author Report Share Posted 12 juni 2005 ruud ik heb even naar je spullen gekeken, je gebruikt siltech, vandaar dat we het niet eens zijn. Hoezo, ik gebruik ook siltech Jopie en wij zijn het toch ook altijd eens absoluut karma......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 juni 2005 Author Report Share Posted 12 juni 2005 ruud ik heb even naar je spullen gekeken, je gebruikt siltech, vandaar dat we het niet eens zijn. Beste Joopus, Totaal niet relevant waar jij gelijk in hebt ruud. nu even serieus, waarom vond je de mobile fidelity niet zo geweldig klinken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 juni 2005 Author Report Share Posted 12 juni 2005 dat is een korte reactie ruud. nu nog even meer concreter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 Hallo, Ik ben in de morgen geweest. Ik vond het bedroevend, eigenlijk zeer slecht. B&W was nog redelijk prachtige soundstage, redelijk wat diepte zeer goed indruk. (8) Jesper, slecht luidsprekers stonden veel te laag, geen juiste tonale balans (5) Syntaxis, wat een performance gewoon slecht. Plaatste naar de grond geen tonale balans, laag sloot niet aan bij het hoog. Ik snap niet dat de mensen er naar kunnen luisteren. (1) Magnepan, ook erg matig een door een opmerking van een pasant werd de cd-speler op de grond gezet heirdoor klonk het best redelijk. Laag tocht wat wolling, overbriljantie in het hoog en het midden wat terughoudend hierdoor ook een matige tonale balans (6) Vm klonk doods en nietszegend, het leek wel een kopie van de rotterdamshow zwart - dood - saai. (0) Elac, geen beeld wel lekker voor surround (4) HVT matig geluid zeker met van medevoort omdat Primare er mee stopte. (3) Het beste geluid was de luidsprekers buiten (10) Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 12 juni 2005 Report Share Posted 12 juni 2005 Ruud, misschien niet gezien maar wel gehoord? Echt goed !!! (leuke plantenbakken) Juiste tonale balans, prachtige focus helaas geen diep laag. uitmuntend (10) Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex70 Posted 16 juni 2005 Report Share Posted 16 juni 2005 Ik ben ook naar de HVT open dag geweest. Ik heb zelf Hybride elktrostaten van Janszen (oude beestjes), maar die zou ik niet voor de Syntaxis willen ruilen. Ik vond ze niet om aan te horen! Maar misschien ben ik wel vewend met mijn Janszen. Al vond ik de Magnepans er wel dichtbij komen. Ik geloof dat ik een vd weinigen ben met Janszen electrostaten in NL? Misschien eens een topic over openen. Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts