cgm Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Sinds kort zit ik in een helaas vrij gehorige flat. Nu was het afgelopen zaterdagnacht vreselijk raak. Tot 1.30 uur klonk er harde muziek dat van de bovenburen leek te komen. Het leek een feest, met stemmen e.d. erbij. Het wasd zo hard dat ik oordoppen heb ingedaan om te proberen te slapen. Zondagochtend werd ik weer wakker gemaakt door iemand die op zijn elektrische gitaar oefende. Dat leek ook weer van de bovenburen te komen. Ik heb me die nacht maar ingehouden, met het plan om zondagmiddag maar eens een praatje te gaan maken. Ik kende die mensen nog niet, maar bereidde me voor op een vervelend gesprek, want als je 's nachts zoveel herrie maakt dan heb je in feite al maling aan de buren. Toen ik bij de bovenburen aanklopte bleek dat zij de oorzaak helemaal niet waren. Het waren nette mensen die op tijd het bed induiken en zeker geen aso types. Het gitaargeluid was volgens hun van een bovenbuurman ernaast, een aso waar iedereen bang voor is. Verder dachten zij dat de herrie afkomstig zou kunnen zijn van een verderop gelegen voetbalvereniging, waar het nog weleens los gaat. Nu vond ik het zo typisch dat het leek alsof het van boven me kwam, waar ik ook was in huis. Het klonk wel het luidst in de slaapkamer, die aan de kant van de vereniging lag, en waar een raampje open stond. Gisteravond bedacht ik me dat de oorzaak wellicht in de constructie van het plafond zou kunnen zitten. Het plafond bestaat uit gipsplaten die verlaagd onder het beton zitten, met een holle ruimte ertussen. Zou het kunnen zijn dat dit als een soort klankkast werkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Sinds kort zit ik in een helaas vrij gehorige flat. Nu was het afgelopen zaterdagnacht vreselijk raak. Tot 1.30 uur klonk er harde muziek dat van de bovenburen leek te komen. Het leek een feest, met stemmen e.d. erbij. Het wasd zo hard dat ik oordoppen heb ingedaan om te proberen te slapen. Zondagochtend werd ik weer wakker gemaakt door iemand die op zijn elektrische gitaar oefende. Dat leek ook weer van de bovenburen te komen.Ik heb me die nacht maar ingehouden, met het plan om zondagmiddag maar eens een praatje te gaan maken. Ik kende die mensen nog niet, maar bereidde me voor op een vervelend gesprek, want als je 's nachts zoveel herrie maakt dan heb je in feite al maling aan de buren. Toen ik bij de bovenburen aanklopte bleek dat zij de oorzaak helemaal niet waren. Het waren nette mensen die op tijd het bed induiken en zeker geen aso types. Het gitaargeluid was volgens hun van een bovenbuurman ernaast, een aso waar iedereen bang voor is. Verder dachten zij dat de herrie afkomstig zou kunnen zijn van een verderop gelegen voetbalvereniging, waar het nog weleens los gaat. Nu vond ik het zo typisch dat het leek alsof het van boven me kwam, waar ik ook was in huis. Het klonk wel het luidst in de slaapkamer, die aan de kant van de vereniging lag, en waar een raampje open stond. Gisteravond bedacht ik me dat de oorzaak wellicht in de constructie van het plafond zou kunnen zitten. Het plafond bestaat uit gipsplaten die verlaagd onder het beton zitten, met een holle ruimte ertussen. Zou het kunnen zijn dat dit als een soort klankkast werkt? Zoek het maar in de totale beton constructie. Dat wordt verhuizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Zoek het maar in de totale beton constructie. Dat wordt verhuizen. Die mogelijkheid zit er ook nog in, want er is betonrot geconstateerd .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Sinds kort zit ik in een helaas vrij gehorige flat. Nu was het afgelopen zaterdagnacht vreselijk raak. Tot 1.30 uur klonk er harde muziek dat van de bovenburen leek te komen. Het leek een feest, met stemmen e.d. erbij. Het wasd zo hard dat ik oordoppen heb ingedaan om te proberen te slapen. Zondagochtend werd ik weer wakker gemaakt door iemand die op zijn elektrische gitaar oefende. Dat leek ook weer van de bovenburen te komen.Ik heb me die nacht maar ingehouden, met het plan om zondagmiddag maar eens een praatje te gaan maken. Ik kende die mensen nog niet, maar bereidde me voor op een vervelend gesprek, want als je 's nachts zoveel herrie maakt dan heb je in feite al maling aan de buren. Toen ik bij de bovenburen aanklopte bleek dat zij de oorzaak helemaal niet waren. Het waren nette mensen die op tijd het bed induiken en zeker geen aso types. Het gitaargeluid was volgens hun van een bovenbuurman ernaast, een aso waar iedereen bang voor is. Verder dachten zij dat de herrie afkomstig zou kunnen zijn van een verderop gelegen voetbalvereniging, waar het nog weleens los gaat. Nu vond ik het zo typisch dat het leek alsof het van boven me kwam, waar ik ook was in huis. Het klonk wel het luidst in de slaapkamer, die aan de kant van de vereniging lag, en waar een raampje open stond. Gisteravond bedacht ik me dat de oorzaak wellicht in de constructie van het plafond zou kunnen zitten. Het plafond bestaat uit gipsplaten die verlaagd onder het beton zitten, met een holle ruimte ertussen. Zou het kunnen zijn dat dit als een soort klankkast werkt? hoi cock. nou weet ik uit eigen ervaring,dat een flat de slechtste plek is waar je maar kunt wonen. de buren hebben een keertje feest per jaar (aleen in een flat wonen wel 100 buren die wel 1x per jaar jarig kunnen zijn. ook is het vaak zo dat een flat om de haverklap nieuwe bewoners krijgt met de nodige verbouwingen,waar de hele flat last van heeft. de meeste flat's bezitten ook over blok verwarming, geef eens voor de lol een tik op een radiator.(en de hele flat hoort het) oh ja ik las iets over aso buren,veel succes dan cock want die types zijn niet voor reden vatbaar. je kunt er mee op de vuist gaan,maar bereik er uit eindelijk niks mee. nou weet ik dat je weinig keus heb,maar als je de rest van je leven je wilt ergeren aan een huis (dan blijft de flat je bij tot aan je dood toe) zonde cock net je huisje,en nu al ellende. tip. verhuizen is een optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Ik weet het Rob, maar zoals je weet had ik even niet veel keuze, en na een jaar huren ben ik vrij om te gaan als ik wil. Het is ook niet dat ik permanent overlast heb hoor, en ik vroeg me alleen af of dat holle plafond een oorzaak van e.e.a. kon zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 hoi cock. nou weet ik uit eigen ervaring,dat een flat de slechtste plek is waar je maar kunt wonen. pardon. lijkt me wel overdreven. ik woon al 32 jaar in hetzelfde flat en heb eigenlijk pas sinds een tweetal jaren last van de Surinaamse buren. Ja die kennen geen schaamte als het op ruzies of feestjes aankomt. Als je 's-nachts om 2 uur wakker schrikt met een hartslag van 500 slagen per seconde van het verbale en lichamelijke geweld vlak naast je, dan slaap je niet lekker. Gegil en er werd met voorwerpen gegooid en de deur ingetrapt. Gelukkig kwam de politie en is de buurman meegenomen naar kantoor. Sindsdien is het stil. Het valt ook gewoon op dat die gasten om niks geven want het duurde maar lieft een week voordat de houtsplinters een beetje werden opgeveegd. Of enige excuses aanbieden aan de buren is er ook niet bij. Ik zou inderdaad blij zijn als ze eens oprotten. Maar goed dan pleurt waterweg wonen weer zo'n gezin naast ons. Waterweg wonen kijkt niet naar of een gezin enigzins geschikt is voor een flat en naar hun achtergronden. Dat mogen ze mij toch gerust ook vragen! Het gaat Waterweg Wonen alleen maar om het geld. Het woonbeleid hier in Vlaardingen is nogal scheef. Als starter maak je weinig kans tenzij je, sorry dat ik het zeg, zwart bent een hoofddoek draagt of een Tokkie bent. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 hoi cock. nou weet ik uit eigen ervaring,dat een flat de slechtste plek is waar je maar kunt wonen. pardon. lijkt me wel overdreven. ik woon al 32 jaar in hetzelfde flat en heb eigenlijk pas sinds een tweetal jaren last van de Surinaamse buren. Niet elke flat zal even gehorig zijn, maar de mijne stamt uit de jaren 70 en die periode is niet zo best wat dat betreft, en deze flat bevestigt de vooroordelen wel. @ rli: ik zit in de z-flats op Noord, en kijk richting Vlaardingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Hoi Cock, Zelf denk ik dat die verlaagde gipsplaten plafond van jou niet als een afgestemde "klankkast" functioneren,eerder als een soort geluidsscherm. Zoals Scat-Man al zegt, beton in sommige flats ,dus ook de zijmuren,kunnen aardig wat lawaai "doorlaten". Je merkt er niks van, totdat je met echt luidruchtige tot asociaal lawaaierige buren te maken krijgt. Dan ervaar je pas overlast! Zoals je weet ben ik ook de laatste 5 maanden letterlijk gebrainwashed door mijn bovenburen.Ben blij dat ze twee weken geleden verhuisd zijn.Halleluja! Nu nog afkicken.......en afwachten wat er nu in komt. . Maar goed,ik probeer nu toch weer een huis met zolder via woningruil te krijgen,maar moet nog een paar maanden wachten. Zelfs in mijn zeer sterk gedempte luisterruimte in de flat,kon ik de geluiden v/d bovenburen nog horen.Wel een stuk minder,maar toch duidelijk genoeg. Het blijft moeilijker in een flat, om optisch/esthetisch zonder veel geld tot goeie oplossingen te komen. Als die betonrot reden is om te kunnen verhuizen,nog effe volhouden . Of wil je toch gaan proberen om nu iets te dempen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Ik besef wel dat je niet alle geluiden buiten kan sluiten, en ook ben ik daarom niet van plan om voor een hoop geld isolatie maatregelen te nemen. Dat idee van klankkast kwam echter gisteren in me op, omdat die geluidsoverlast echt van boven me leek te komen. Daarom dus mijn vraag daarover. Maar als jij zegt dat het zelfs een soort scherm is dan hoef ik daar verder niet meer aan te denken. Als dat zo had kunnen zijn namelijk had ik er misschien een gipsplaat tussenuit kunnen trekken en er wat isolatiemateriaal tussen gepropt. Dat zou te doen zijn geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Sinds kort zit ik in een helaas vrij gehorige flat. Zou het kunnen zijn dat dit als een soort klankkast werkt? Herkenbaar probleem, ik woon ook in zo'n flat, en ik moet vrijwel ierdere week de politie bellen omdat de dame onder mij elke nacht op Net 5 naar... Relax TV wilt kijken op oorlogsvolume , maar ik ben al 7 jaar aan het wachten op een andere huurwoning, en wat ze mij tussentijds hebben aangeboden is van het zelfde laken 'n pak (gehorige jaren 50 en 60 flats) Dit is de flat waar ik woon (foto is afkomstig van de website van mijn woningstichting) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Herkenbaar probleem, ik woon ook in zo'n flat, en ik moet vrijwel ierdere week de politie bellen omdat de dame onder mij elke nacht op Net 5 naar... Relax TV wilt kijken op oorlogsvolume , maar ik ben al 7 jaar aan het wachten op een andere huurwoning, en wat ze mij tussentijds hebben aangeboden is van het zelfde laken 'n pak (gehorige jaren 50 en 60 flats) Sterkte ermee. Je kan er goed gek van worden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Sterkte ermee. Je kan er goed gek van worden.. Zo gauw laat ik mij niet meer gek maken, ik woon er al 9 jaar en heb al verschillende (herie schoppers) onder mij gehad, waarvan ik er twee op mijn manier eruit heb gewerkt! Als ik wil verhuizen dan wil ik toch een woning hebben vanaf bouwjaar 1992 (vanwege de strengere geluidisolatie normen). Anders begin ik er niet aan, want dan ga je de ene gehorige flat verruilen tegen een andere gehorige flat, en daar sta ik al helemaal niet op te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Zo gauw laat ik mij niet meer gek maken, ik woon er al 9 jaar en heb al verschillende (herie schoppers) onder mij gehad, waarvan ik er twee op mijn manier eruit heb gewerkt! Nou, dan heb je een lange adem in ieder geval. Ik probeer sommige geluiden wel te negeren, maar dat lukt me echt niet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Nou, dan heb je een lange adem in ieder geval. Ik probeer sommige geluiden wel te negeren, maar dat lukt me echt niet.. Heb ik ook geprobeerd, maar daar wordt je op ten duur helemaal...... van. Vreemd ik draai uren lang muziek, en er klaagt nooit iemand over mij, maarja ik luister dan ook op hifi volume, en niet op PA sterkte. Alle andere bewoners in de flat geven eerlijk toe dat ze van mij vrijwel nooit wat horen op af en toe wat stofzuigwerk overdags (ik maak de gezamelijke trappenhuizen nog schoon) . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Ik besef wel dat je niet alle geluiden buiten kan sluiten, en ook ben ik daarom niet van plan om voor een hoop geld isolatie maatregelen te nemen. Zal niet eenvoudig worden. Het enige wat helpt is een geluiddichte aparte doos in je kamer bouwen die geluidsgeisoleerd van de betonnen vloer staat. Er zijn eigenlijk maar 2 echte oplossingen: 1/ Er niet op letten en je er niet aan storen. 2/ Verhuizen. Cock, je weet waar ik 10 jaar lang gewoond heb en dat was nog aangrenzend aan het portiek ook. En als het Rammadan was ging het de hele nacht door met die houten klosjes over de betonnen trappen. Met optie 1/ was het wel redelijk vol te houden maar we zijn toch wel erg blij dat we vorig jaar de mogelijkheid voor optie 2/ hadden. Iig veel sterkte ermee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Er zijn eigenlijk maar 2 echte oplossingen: 1/ Er niet op letten en je er niet aan storen. 2/ Verhuizen. Met optie 1/ was het wel redelijk vol te houden maar we zijn toch wel erg blij dat we vorig jaar de mogelijkheid voor optie 2/ hadden. Optie 1 is ...... en is op termijn niet vol te houden (komt buren oorlog van!) Optie 2 is eigenlijk de enigste mogelijkheid, maarja de (huur) wonigen liggen niet voor het opscheppen, dus dat wordt voorlopig in je huidige woning. PS: Ik ben dan nu dan ook druk aan het sparen voor een verhuizing, anders had ik een nieuwe hifi set gekocht. Maar ik moet ook aan mijn (geestelijke) gezondheid denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 PS: Ik ben dan nu dan ook druk aan het sparen voor een verhuizing, anders had ik een nieuwe hifi set gekocht. Maar ik moet ook aan mijn (geestelijke) gezondheid denken. Heel verstandig. Kan je uit ervaring wel vertellen dat voor het geld wat een verhuizing uiteindelijk kost je een hele fraaie set kunt samenstellen. Maar zo'n set is maar materie en later aan te schaffen, je gemoedsrust en gezondheid is vele malen belangrijker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Er zijn eigenlijk maar 2 echte oplossingen: 1/ Er niet op letten en je er niet aan storen. 2/ Verhuizen. Ja, dat begrijp ik wel. Het is ook zo dat ik er nog maar net woon, en nog moet wennen. Ik sprak de vorige huurder van de woning en hem viel het allemaal niet op. Ik denk dat ik misschien in optie 1 kan groeien, maar optie 2 ligt voorlopig meer voor de hand, op termijn dan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 juni 2005 Author Report Share Posted 13 juni 2005 Optie 2 is eigenlijk de enigste mogelijkheid, maarja de (huur) wonigen liggen niet voor het opscheppen, dus dat wordt voorlopig in je huidige woning. Hier kun je ook niet even aan een huurwoning komen, en ben je bijna verplicht om te gaan kopen (als je je dat kunt veroorloven). Ik verdien gelukkig genoeg voor een vrije sector woning, dus had ik vrij snel een huurwoning, maar als je afhankelijk bent van zo'n stichting is het hopeloos.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Ik denk dat ik misschien in optie 1 kan groeien, maar optie 2 ligt voorlopig meer voor de hand, op termijn dan.. Optie 1....Vergeet het maar, als jij je nu al ergert aan de nieuwe woonsituatie, dan zie ik jou op (korte) termijn helemaal worden, zodat je van ellende naar optie...2 grijpt (praat uit eigen ervaring) Isoleren is maar een lapmiddel waarmee je alleen maar een soort isoleercel van jou flat maakt. Die geluiden die jij omschrijft komen echt niet van buiten hoor, maar worden van binnenuit veroorzaakt (ik dacht dat in het begin ook dat de geluiden die ik hoorde van buitenaf kwamen). Ik sprak de vorige huurder van de woning en hem viel het allemaal niet op. Die vorige bewoner was dan ook geen hifi liefhebber, en dat zijn wij nu eenmaal wel, vandaar dat het ons extra opvalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Goh, wat een bekend klinkende verhalen hear Ik ben begonnen met een goedkoop huurflatje en dat bleek een gehorig zooitje te zijn, waar de verhuurder (een stichting) weinig aan wilde doen. Ja, verhuizen naar een andere flat en dat kwam er op een gegeven moment ook van .... Ik belandde van de ene ellende ('s nachts feestende onderburen en andere buur met orgel in z'n halletje) in de andere (wekkerradio op maximaal om 5:30 en dat een uur lang ). Dat laatste flatje heb ik maar een half jaar gehad en ik besloot een betere kwaliteit woning te zoeken. Het werd een koopflatje in een heel wat betere buurt, dubbel glas en noem maar op, eigenaars doen nu eenmaal meer voor/met hun woning dan huurders, die er toch niets aan kunnen verdienen. Hier heb ik 11 jaar gewoond en ik had veel minder problemen dan in die huurflatjes met overal aso's om me heen. Inmiddels ben ik (mede)eigenaar van een groot hoekpand, helaas ontkom je niet aan betonbouw als je iets nieuwers hebt, dus een klussende buurman hoor ik nog wel eens. Voor de rest is het heerlijk rustig en de buurt is erg makkelijk in de omgang, niet dat afstandelijke van Rotterdam Toch denk ook ik aan isoleren, maar voornamelijk om 'ongemerkt' films en muziek te kunnen spelen, want er sijpelt nog aardig wat geluid weg, zeker met een meerkanaals setup. Wat Cock betreft, aan de kleine dingen kun je wel wennen, zoals verkeer in de straat maar de soort overlast die je hebt genoemd is hopelijk incidenteel Ik moet zeggen dat ik in m'n huurflatje na jaren van overlast ook het leven van de onderburen zuur heb gemaakt, er viel gewoon niet met die eikels te praten, dus liet ik na hun feestjes mijn speakers praten Het kostte me een tijdje mijn nachtrust, maar het late gefeest doordeweeks was wel afgelopen toen ze door hadden wanneer ik met mijn feestje begon Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 hoi cock. nou weet ik uit eigen ervaring,dat een flat de slechtste plek is waar je maar kunt wonen. pardon. lijkt me wel overdreven. ik woon al 32 jaar in hetzelfde flat en heb eigenlijk pas sinds een tweetal jaren last van de Surinaamse buren. Ja die kennen geen schaamte als het op ruzies of feestjes aankomt. Als je 's-nachts om 2 uur wakker schrikt met een hartslag van 500 slagen per seconde van het verbale en lichamelijke geweld vlak naast je, dan slaap je niet lekker. Gegil en er werd met voorwerpen gegooid en de deur ingetrapt. Gelukkig kwam de politie en is de buurman meegenomen naar kantoor. Sindsdien is het stil. Het valt ook gewoon op dat die gasten om niks geven want het duurde maar lieft een week voordat de houtsplinters een beetje werden opgeveegd. Of enige excuses aanbieden aan de buren is er ook niet bij. Ik zou inderdaad blij zijn als ze eens oprotten. Maar goed dan pleurt waterweg wonen weer zo'n gezin naast ons. Waterweg wonen kijkt niet naar of een gezin enigzins geschikt is voor een flat en naar hun achtergronden. Dat mogen ze mij toch gerust ook vragen! Het gaat Waterweg Wonen alleen maar om het geld. Het woonbeleid hier in Vlaardingen is nogal scheef. Als starter maak je weinig kans tenzij je, sorry dat ik het zeg, zwart bent een hoofddoek draagt of een Tokkie bent. Robin 1 van de reden waarom ik vlaardingen verlaten heb 5 jaar geleden. gezellig een vrijdagavondje in vlaardingen bij Mac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 juni 2005 Report Share Posted 28 juni 2005 Goh, ik was half van plan om ook zo'n topic te beginnen, goed dat het al bestaat.. Want ik heb vandaag weer fijn mogen meegenieten van gabber.... Het komt uit het volgende portiek, ik weet niet uit welke woning, maar het grootste gedeelte van de tijd hoor ik van ergens schuin beneden continu die beat.. Het is ver weg, dus je hoort alleen de basdrum, MAAR AAAAAAAAAAAAAAAAARRRGGGHHHH WAT IS DAT IRRRITANT!!! Volgens mij zet die gast zijn muziek keihard aan als hij thuiskomt, en gaat het pas uit als ie gaat slapen of het pand verlaat. Dat snap ik wel, ik snap alleen niet dat ie het verdraagt om de hele dag in die keiharde herrie te zitten??!!! Zet ie het nooit wat zachter?? Het lijkt wel of ik naast een fabriek woon, als het vrij stil is hoor je op de achtergrond bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk bonk Er wonen in ieder geval mensen dichter bij hem dan ik, wat een medelijde heb ik met hen.. En ze zullen er vast al wel over geklaagd hebben.... Beetje onsamenhangend, maar ik moest Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 juni 2005 Author Report Share Posted 28 juni 2005 Ik leef met je mee. Mijn buurjongen van 18 boven mij draait het ook de hele dag, maar ik heb wel het geluk dat hij 's avonds rustig is. Ik hoor ook diezelfde BOEM BOEM BOEM.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts