carl Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Ik zag dat er een paar nieuwe phono trappen op de markt zijn die zelfs Haudio nog niet gehoord heeft: - een nieuwe Quad buizen trap als onderdeel van de 24 serie - een Whest phonotrap waar Michael Fremer kapot van was - last but not least de nieuwe Oracle Temple met regelbare gain, impedance, capacitance, low cut filter en phase. Ziet er op de foto redelijk onbetaalbaar uit. Die Whest zou ik nog wel eens willen horen (nog betaalbaar). Interessant merk want ze hebben een ook kastje tussen de CD speler wat kennelijk werkt en CD geluid sterk verbetert. Carl PS ik heb foto's van de oracle maar kan dat ding niet op dit forum krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 juni 2005 Report Share Posted 13 juni 2005 Stuur me die foto maar, dan plaats ik 'm wel op m'n webspace Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Carl, een tijdje terug liep er toch een item ivm met die Whest phonoamp! Niet alleen Oracle heeft een nieuwe phonotrap, ook Trichord (Dino) heeft een nieuwe met nieuwe voeding... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Nieuw in de zin dat volgens mij niemand op dit forum ze al beluisterd heeft. Dat Whest item heb ik gestart omdat het een phono trap is die nog enigszins te betalen is, 1 200 pond meen ik gezien te hebben. De foto's zijn inmiddels naar Sodeju. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Beste Carl, Omgerekend is dat een slordige Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Hallo Ruud, Voor het woord "enigszins" had ik het woordje "nog" staan wat de zin toch iets anders maakt. Ik bedoelde daarmee dat met (heel) veel inspanning een echte fanaat het geld nog wel bij elkaar kan krijgen. Als je die foto's van de Oracle Temple ziet dan wordt dat denk ik een stuk lastiger. Ik had de prijs van 1500 euro in mijn hoofd maar ik heb dat kennelijk verkeerd berekend. Voor mij is dat bedrag het absolute maximum en denk meer onder de 1000. Dat is ook veel geld maar als je zoals ik weinig apparatuur wisselt door zeer voorzichtig aan te kopen houdt je de zaak nog een beetje in de hand. Aan de andere kant moet je ook wat geld investeren om beter uit te komen dan de Lehmann Black Kube. Groet, Carl Het voordeel van zo'n Whest vind ik dat het in een klein kastje zit. Over het geld doet mijn ega niet vlug moeilijk maar wel over nog meer grote aparatuur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 15 juni 2005 Members Report Share Posted 15 juni 2005 Ha , die Carl , ik zie dat je weer met de pre's bezig bent. Van de week kwam ik een Acoustic Signature tegen op het net voor een alles behalve flinke prijs. De ellende is alleen , dat hij waarschijnlijk weer niet in NL te bekomen valt. Hij zit ook in een redelijk klein kastje (zag dat dat een meerwaarde was) Je kunt hem hier vinden , http://www.needledoctor.com/s.nl/sc.2/cate.../it.A/id.912/.f Mocht je inderdaad naar kleinere kastjes aan het zoeken zijn , is de Lukaschek toch ook nog een optie , of de Bel Canto ( de Phono 1 ) , die moet volgens een italiaanse kennis van mij ook erg fraai zijn , en die schijnt hier in NL voor onder de 1000 euro over de toonbank te gaan. (ze hebben ook een erg mooie DAC in dezelfde behuizing , die ik binnenkort op proef krijg) Ik ben wel benieuwd , waar je uiteindelijk mee thuis gaat komen. Bijkomend voordeel is nu natuurlijk , dat je bij Audio Selectief om de hoek woont... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 @Carl Waar is die Quad phono amp uit te halen ( linkje ?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Deze Pathos met accuvoeding en 80 dB gain (bij gebalanceerd aansluiten) vind ik erg mooi om te zien en zit ook in de Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2005 Author Report Share Posted 15 juni 2005 Hallo allemaal, - De Oracle plaatjes heb ik naar Sodeju gestuurd, nu maar wachten tot hij ze plaatst. - De Quad pre zit in hun buizen folder. Ik heb die folder gezien op de Amerikaanse IAG site (het moederbedrijf). De pre is overigens ontwikkeld door Tim de Paravini, de Ear buizen Goeroe. - Ik woon niet in Sneek Arden, maar ik zit er wel vaak omdat ik in Heeg een boot heb liggen. Haudio heeft nog een fles wijn te goed - De aanschaf van de phono trap kan nog wel even duren maar als ... dan sla ik onverbiddelijk toe. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Hallo allemaal, - De Oracle plaatjes heb ik naar Sodeju gestuurd, nu maar wachten tot hij ze plaatst. De plaatjes zijn nog niet gearriveerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 - De aanschaf van de phono trap kan nog wel even duren maar als ... dan sla ik onverbiddelijk toe. Het lijkt mij een lastige klus, je phono versterker moet lijkt mij passen bij je draaitafel, element en versterker. Daarnaast zal er ook weer een interlink uitgezocht moeten worden. Klopt mijn bovenstaande verhaal of....... is een aanschaf eenvoudiger ?? Groet, JkR Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Beste Carl, die Quad phono trap is al zo oud al de weg naar.... Volgens mij loop je enkele jaren achter met de informatie stroom omtrent nieuwe ontwikkelingen op hifi gebied. Als je goed had gelezen is het een modulair insteek kaartje voor in de voortrap. Overigens gewoon verkrijgbaar bij Transtec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2005 Author Report Share Posted 15 juni 2005 Hai Quad, Nu onderschat je me toch even http://www.iagamerica.com/quad/valvebroch.pdf zie pagina 10 en 11 waar staat dat naast de solid state insteekmodule er ook een buizen phono pre is voor de connaisseur (dat zijn wij dus). Specificaties staan op een van de laatste pagina's Hai Sodeju, Ik had ze gestuurd naar een mail adres wat ik nog van je had.Ik zag net je mailtje en de foto's zijn inmiddels verzonden. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Hai Sodejuu, Ik had ze gestuurd naar een mail adres wat ik nog van je had. Ik zag net je mailtje en de foto's zijn inmiddels verzonden. Carl Nou, hier zijn ze dan. De foto's van de Oracle Temple: Hij ziet er echt prachtig uit. Als ie ook nog eens zo klinkt, is het zker een kandidaat voor de toekomst BTW, ik kan me niet voorstellen dat het mailadres niet meer werkt. Ik heb sinds de vorige keer geen nieuw adres gekregen of er een gedelete. Heb je een bounce gekregen of heeft toevallig iemand anders de plaatjes ontvangen. Ze staan nu iig op mijn webspace. Als je ze nog vaker wil gebruiken, klik dan met de rechter muisknop op het plaatje en kies "eigenschappen". Dan vind je de url van het plaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 15 juni 2005 Report Share Posted 15 juni 2005 Ziet er heel 'cool' uit. Als ze even goed klinken als ze eruit zien is het helemaal goed. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 17 juni 2005 Members Report Share Posted 17 juni 2005 Over nieuwe pre's e.d. gesproken , ik zag dat houtjetouwtjespulletjes ook weer terug zijn van weggeweest... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Hallo allemaal, - De Oracle plaatjes heb ik naar Sodeju gestuurd, nu maar wachten tot hij ze plaatst. - De Quad pre zit in hun buizen folder. Ik heb die folder gezien op de Amerikaanse IAG site (het moederbedrijf). De pre is overigens ontwikkeld door Tim de Paravini, de Ear buizen Goeroe. - Ik woon niet in Sneek Arden, maar ik zit er wel vaak omdat ik in Heeg een boot heb liggen. Haudio heeft nog een fles wijn te goed - De aanschaf van de phono trap kan nog wel even duren maar als ... dan sla ik onverbiddelijk toe. Carl - De Quad pre zit in hun buizen folder. Ik heb die folder gezien op de Amerikaanse IAG site (het moederbedrijf). De pre is overigens ontwikkeld door Tim de Paravini, de Ear buizen Goeroe. Over Tim en Ear, de Ear 834P zit ook in een klein kastje, met buizen, wordt al jaren goed gerecenseerd en zit rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts