Manus Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Ja hoor, daar is-ie, de vermaledijde brom, wanneer ik platen wil afspelen. En ja, ik weet het, er zijn al vele topics over volgeschreven. na het doorlzen ervan, weet ik nog niet goed wat ik moet doen. Maar toch: wie weet raad in dit geval? Een beschrijving van de situatie: Een Dual CS5000 platenspeler op de kop getikt zonder element, vervolgens een Ortofon Super OM20-element bevestigd en aangesloten. Platenspeler, inclusief aardedraad, aan de voorversterker (Duson C1000) gehangen. Nog meer aangesloten op die voorversterker: het TA-2020 Tripath evaluation board als eindversterker en de Audiomat Tango 2.0 DAC. Verder niet. Aan die DAC gekoppeld is de Behringer Ultracurve equalizer, die op zijn beurt het signaal ontvangt van de TEAC-vrds10 cdspeler. Alle apparaten zijn ongeaard, zo ook het stopcontact waar het VandenHul-stekkerblok aanhangt. Brom wordt erger bij loshalen aardedraad van voorversterker. Brom blijft bij halve slag draaien stekker platenspeler. Brom blijft bij het eruithalen van stekker platenspeler. Brom blijft bij loshalen verschillende interlinks. Met als enige uitzondering: brom verdwijnt bij loshalen signaalkabels van platenspeler naar voorversterker. Betekent dit dat deze signaalkabels niet goed zijn. Of is het toch een ander probleem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Hoi bij mij is 1 van de 2 interlinks niet goed meer en naargelang de bocht van de phonoamp nr de amp geeft die een verschrikkelijk geluid... hang er eens een andere aan... Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Hoi bij mij is 1 van de 2 interlinks niet goed meer en naargelang de bocht van de phonoamp nr de amp geeft die een verschrikkelijk geluid... hang er eens een andere aan... Gr Stef Welke interlinks bedoel je, die van platenspeler naar phono-amp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Het probleem is opgelost. Het lag niet aan de interlink, maar door het verkeerd aansluiten van het element. In mijn enthousiasme had ik rood en blauw omgewisseld (Ahum......) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 14 juni 2005 Report Share Posted 14 juni 2005 Het probleem is opgelost. Het lag niet aan de interlink, maar door het verkeerd aansluiten van het element. In mijn enthousiasme had ik rood en blauw omgewisseld (Ahum......) hahhahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, sukke.................................l. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 juni 2005 Author Report Share Posted 14 juni 2005 Het probleem is opgelost. Het lag niet aan de interlink, maar door het verkeerd aansluiten van het element. In mijn enthousiasme had ik rood en blauw omgewisseld (Ahum......) hahhahahhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, sukke.................................l. robin Precies, de spijker op zijn kop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 24 juni 2005 Author Report Share Posted 24 juni 2005 Klinkt prima hoor, al moet ik er bij zeggen dat dat wellicht ook komt door de phonotrap van de Duson voorversterker. Daar ben ik altijd al tevreden over geweest. .Wel valt het me op dat vinyl, meer nog dan cd, via de TA-2020 een stuk helderder klinkt, dan via de Audio Analogue Donizetti. Poets je stoffige platencollectie maar op. Leuke platenspelers zijn er genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts