Jump to content

Patricia Barber

Haudio
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Het nieuwe album van Patricia Barber NightClub is leverbaar vandaag binnen 2 weg, maar 1 heb ik gehoord 45 T super mooi , zelfs de geluidskwaliteit :D;) .

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ha die HAudio,

Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt en ik heb dus even gekeken op hifidisc.nl, maar ik vind de prijs wel erg pittig.

Groet,

Gerald

er is een spreekwoord dat luid beter duur dan niet te krijgen

Ha die HAudio,

Mijn nieuwsgierigheid werd gewekt en ik heb dus even gekeken op hifidisc.nl, maar ik vind de prijs wel erg pittig.

Groet,

Gerald

Ha die Gerald,

Ook al zou je er maar 1 van hebben met zo'n hoge kwaliteit om als referentie te dienen voor wat mogelijk is met jou Bluenote Piccolo platenspeler.

Vandaag gehoord op een Bluenote Bellavista met de nieuwe Benz Micro Ace die ik al wat langer in huis had.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ik zit al wel een tijdje te denken om een LP aan te schaffen die als referentie kan dienen. Ik heb al een flink aantal platen beluisterd om mijn Picolo, maar de verschillen zijn erg groot. Zo kan de ene plaat heel vlak en emotieloos overkomen en de andere een mooi breed stereobeeld neerzetten en veel details zoals ik dat nog niet op CD heb gehoord.

Ik blijf wel nieuwsgierig in hoeverre het nog mooier kan dan ik tot nu toe heb gehoord.

Leuk, hoor! Ik vraag me alleen nog steeds af wat die 45 toeren voor verbetering kan brengen, behalve afvallen, natuurlijk ( je moet immers toch vaker naar de speler lopen om de plaat om te draaien?! :D )

Haudio, nog wat gehoord uit Itali

Ik zit al wel een tijdje te denken om een LP aan te schaffen die als referentie kan dienen. Ik heb al een flink aantal platen beluisterd om mijn Picolo, maar de verschillen zijn erg groot. Zo kan de ene plaat heel vlak en emotieloos overkomen en de andere een mooi breed stereobeeld neerzetten en veel details zoals ik dat nog niet op CD heb gehoord.

Die verschillen zitten meestal meer in de mixage dan in de technologie, zeker bij wat oudere (pop)platen. En ja heb hier een aantal 30 cm 45 toeren platen uit de jaren '80 - '90, zgn discosingles en die zij erg dynamisch, zijn ook nog eerste persingen!

;)

Zijn ze op dan?????

Ik kreeg vandaag een mailtje van hifidisc.nl dat het pakje inmiddels verstuurd is. Als TPG Post ook nog meewerkt, dan heb ik hem morgen :cool2:

Een andere LP die ik ook erg goed vind klinken is die van "the Eagles - Hell Freezes over". Ik was "vroeger" nooit zo kapot van deze muziek, maar nu kan ik er erg van genieten.

Vandaag heb ik de dubbel-LP ontvangen. De klank is inderdaad erg goed: zeker wanneer je solo-stukjes op de contrabas hoort: je hoort dan duidelijk de vingers over de snaren gaan en wat bijgeluiden die ik niet zo goed kan definieren. Ik denk dat er naarmate er meer wordt geluisterd nog meer is te ontdekken.

• 3 weeks later...

Inmiddels heb ik deze dubbel-LP een aantal malen beluisterd en hij is zowel kwa muziek als klank "betoverend".

Ik vind hem zo goed dat ik ook Cafe Blue op vinyl heb aangeschaft. Ik had de CD al, maar op vinyl klinkt hij nog mooier. Ik heb wel eens commentaren gelezen van mensen die dit maar audiofiel gepingel vinden, maar ik ervaar hier toch een niet te beschrijven gevoel van behaaglijkheid.

Ik kreeg van Berend nog de tip om ook haar live LP eens te beluisteren. Inmiddels heb ik deze besteld.

• Members

Zelf heb ik Companion , Blue Cafe , Modern Cool , Verse , en A Fourtnight in France op vinyl , allemaal op 33rpm . Het zijn stuk voor stuk fantastisch opgenomen muzikale meesterwerkjes , je moet ze alleen niet te veel draaien.

Ze gaan namelijk toch wel vrij snel vervelen. (Sara K. effect)

Ik gebruik ze inderdaad alleen nog als referentie lp's , waarbij ik moet opmerken , dat ze wel bovengemiddeld ''slissen'' Nu dacht ik eerst nog dat dit aan mijn eigen setup lag , maar waar ik ze ook draai , dit effect doet zich overal voor...

De eerder genoemde Sara K. kennen jullie ongetwijfeld , maar welke toch zeker ook in dat rijtje referentie-werkjes hoort , is ''Breaking Silence'' van Janis Ian . Ook hier is een bijzonder mooie audiofiele 180 grams persing van , en deze spant qua dynamiek denk ik toch wel de kroon. Dat is trouwens een album wat mij na 5 jaar nog steeds niet verveeld...

Groet

Ha die HAudio,

Groet,

Gerald

er is een spreekwoord dat luid beter duur dan niet te krijgen

Een andere is "Beter niet gekocht....dan gekocht met spijt"

Nog een: ;):) beter mee verlegen dan om verlegen.

... die dit maar audiofiel gepingel vinden ...

Dat is het ook :rolleyes:;)

...vind ik.

misschien kun jij goede muziek niet waarderen

Misschien heb je wel gelijk Berend :rolleyes:

Ik heb ook iets van mevrouw Barber, klinkt zeer goed, je moet er alleen wel van houden. Maar is dat niet met alles? ;)