Jump to content

bekabeling toonarm-phonotrap 1 stuk

rli
 Share

Recommended Posts

Goedenmorgen,

Ik zit er aan te denken om in de tr2.5 arm bekabeling in te bouwen uit 1 stuk, dus van element naar phonotrap. ik heb daarvoor 80 cm kimberkabel. op een gegeven moment komt de hele dunne toonarmbekabeling natuurlijk uit de onderzijde van de arm en dient deze beschermd te worden door een kooi van "faraday". Ik zit te denken, kan ik hiervoor gewoon een dikke coaxkabel, of 2 dunne, nemen en daar de binnenkern uittrekken zodat de gevlochtenbuitenmantel intactblijft met daaromheen natuurlijk het dikke isolatiemateriaal, zodat ik daar de dunne draadjes gewoon ik kan doen? aan het uiteinde van de kimberbekabeling soldeer ik 2 mooie pluggen en scherm ik de hele shit af met de buitenmantel van de coax en netjes afwerken met krimkous! Voila bekabeling uit 1 stuk. Zou dat beter zijn als het onderstaande zoals het nu is aangesloten?

Nu is de tr2.5 arm voorzien van vdh toonarmbekabeling die gesoldeerd is aan de oelhbach externe bekabeling. Ik heb wel al een aparte aardedraad gemaakt zodat de aarde van de arm niet aan de aarde van het linkerkanaal is gesoldeerd. Ik kan niet zeggen dat er nu minder brom is (is al bijna niet hoorbaar), maar m'n gevoel zegt dat dat beter is.

Is dat wat volgens jullie?

Robin

Goedenmorgen,

Ik zit er aan te denken om in de tr2.5 arm bekabeling in te bouwen uit 1 stuk, dus van element naar phonotrap. ik heb daarvoor 80 cm kimberkabel. op een gegeven moment komt de hele dunne toonarmbekabeling natuurlijk uit de onderzijde van de arm en dient deze beschermd te worden door een kooi van "faraday". Ik zit te denken, kan ik hiervoor gewoon een dikke coaxkabel, of 2 dunne, nemen en daar de binnenkern uittrekken zodat de gevlochtenbuitenmantel intactblijft met daaromheen natuurlijk het dikke isolatiemateriaal, zodat ik daar de dunne draadjes gewoon ik kan doen? aan het uiteinde van de kimberbekabeling soldeer ik 2 mooie pluggen en scherm ik de hele shit af met de buitenmantel van de coax en netjes afwerken met krimkous! Voila bekabeling uit 1 stuk. Zou dat beter zijn als het onderstaande zoals het nu is aangesloten?

Nu is de tr2.5 arm voorzien van vdh toonarmbekabeling die gesoldeerd is aan de oelhbach externe bekabeling. Ik heb wel al een aparte aardedraad gemaakt zodat de aarde van de arm niet aan de aarde van het linkerkanaal is gesoldeerd. Ik kan niet zeggen dat er nu minder brom is (is al bijna niet hoorbaar), maar m'n gevoel zegt dat dat beter is.

Robin

Neem het onder de arm en spoed U naar Sneek. ;) Of weet jij een beter adres? :o

Goedenmorgen,

Robin

oke sneekkkkkkkk. nee maar werkt zo'n buitenmantel van een coax kabel niet als een kooi van faraday??? Of lul ik maar wat. Zou natuurlijk wel supergoedkoop zijn. want om nu incognitobekabeling van 250 euro aan te schaffen is me veel te gortig. En ik ben natuurlijk altijd bang dat het niet beter klinkt dan nu. Zonde van de 250 euro toch? Daar kun je een boel platen voor kopen.

gaarne jouw reactie scatman. is jouw gebruikersnaam afgeleid van scatman john, een artiest die 10 jaar terug met dat gekke nummer is gekomen?

haringkop. vind ik geen schelwoord hoor! Ben best wel trots dat ik een echte haringkop ben!!! Oke het hart op de tong maar ja geen woorden maar daden he. in mijn geval meer woorden dan daden.

robin

Zeg Rli, lijkt er op dat we veel dezelfde pannen hebben, alleen wil ik evt de gehele arm vervangen door de Michell Tecnoarm. Daar zit dacht ik die incognito(Cardass) bekabeling in, een opengewerkte arm en het speciale contragewicht...

Ach ook ik heb (te) veel plannen en (te) weinig daden...

Goedenmorgen,

Robin

oke sneekkkkkkkk. nee maar werkt zo'n buitenmantel van een coax kabel niet als een kooi van faraday??? Of lul ik maar wat. Zou natuurlijk wel supergoedkoop zijn. want om nu incognitobekabeling van 250 euro aan te schaffen is me veel te gortig. En ik ben natuurlijk altijd bang dat het niet beter klinkt dan nu. Zonde van de 250 euro toch? Daar kun je een boel platen voor kopen.

gaarne jouw reactie scatman. is jouw gebruikersnaam afgeleid van scatman john, een artiest die 10 jaar terug met dat gekke nummer is gekomen?

haringkop. vind ik geen schelwoord hoor! Ben best wel trots dat ik een echte haringkop ben!!! Oke het hart op de tong maar ja geen woorden maar daden he. in mijn geval meer woorden dan daden.

robin

Nooit van gehoord : Scatman John.

Wel van : Scatman Crothers .

*Scatman Crothers was born on this date in 1910. He was an African-American actor and musician.

From Terre Haute, Indiana Benjamin Sherman Crothers (his name at birth) was the son of a cobbler who at the age of 14 began to teach himself to play the drums and guitar. Soon after he got a job entertaining customers at one of the local speakeasies and at the age of nineteen, he and his brother Louis moved to Indianapolis to find work as entertainers.

This proved to be difficult at first so Crothers found work cleaning and blocking hats for a Greek merchant. Eventually he landed a job with Montague

vervangen door de Michell Tecnoarm. Daar zit dacht ik die incognito(Cardass) bekabeling in,

De oorspronkelijke TecnoArm, waarvan er maar een handjevol is gemaakt,

had inderdaad Incognito bekabeling.

De huidige TecnoArm(a) heeft zilveren Deskadel kabel van begin tot eind, met verzilverde pluggen aan beide zijden.

michell_tecnoarm2.jpg

Voor wat betreft je armbekabeling.

Bij een knaap die ik al enige tijd ken het volgende gezien :

Armbedrading 4 stuks solid core koper trafodraad 0,1 mm van een tot op de mm gelijke lengte.

Door de arm geregen (heel voorzichtig ).

4 busjes aan gesoldeeerd voor element aansluiting.

Andere einde de pluggen ( uitgekleed) gesoldeerd.

Ziedaar , heel kwetsbaar dat wel, heel goedkoop , Klinkt verrassend goed ! Niks afschermen!

Probeer het eens kost je beslist niet de "kop" . ;)

hallo,

ik heb via martkplaats al kimber kabel gekocht voor weinug van 80 cm lang. moeten de draadjes per kanaal in elkaar worden geweven? maar geeft dat dan geen stroring als zo'n dun draadje uit de arm komt onbeschermd?

Maar goed of het nu beter klinkt is natuurlijk de vraag. die vdh bekabeling zal wel ietjes beter zijn dan de kimber bekabeling.

robin

Voor wat betreft je armbekabeling.

Bij een knaap die ik al enige tijd ken  het volgende gezien :

Armbedrading  4 stuks solid core koper trafodraad 0,1 mm van een tot op de mm gelijke lengte.

Door de arm geregen (heel voorzichtig ).

4 busjes aan gesoldeeerd voor element aansluiting.

Andere einde de pluggen ( uitgekleed) gesoldeerd.

Ziedaar , heel kwetsbaar dat wel, heel goedkoop , Klinkt verrassend goed ! Niks afschermen!

Probeer het eens kost je beslist niet de "kop" . ;)

hallo,

ik heb via martkplaats al kimber kabel gekocht voor weinug van 80 cm lang. moeten de draadjes per kanaal in elkaar worden geweven? maar geeft dat dan geen stroring als zo'n dun draadje uit de arm komt onbeschermd?

Maar goed of het nu beter klinkt is natuurlijk de vraag. die vdh bekabeling zal wel ietjes beter zijn dan de kimber bekabeling.

robin

Zet je de Kimber er in.

Bij mij pakken die dunne draadjes geen storing op. ( denk ik )

Succes . :rolleyes: