René N. Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Dat een cd statisch geladen kan zijn lijkt me wel. Of die statische lading dmv een maneet en een spoel afgebouwd kan worden, zou kunnen. Ik heb dit nog niet geprobeerd. Ik heb wel een verbetering gehoord met het gebruik van een Furutech RD-2 (de RD-1 deed bijzonder weinig). Ik heb geen van beide apparaten, maar ik heb wel cd's die bij iemand anders met zo'n ding behandeld zijn (geweest). Na behandeling (b)lijkt de plaatsing beter, het klinkt opener en er zit meer ruimte in de afbeelding. Schiet mij nu maar lek Volgens mij is dat het Sodejuu. Wij hebben het wel steeds over demagnetiseren, maar het lijkt er meer op dat de statische lading van de CD geneutraliseerd wordt..... Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee, dat ik de invloed van de tijd de mate van het statisch (of magnetisch????) zijn op een bepaalde waarde kan aangeven. Dus, ik behandel een CD, speel hem af en morgen wil ik hem weer afspelen: wat zou dan het verschil zijn in een onbehandelde CD of een behandelde CD? Iemand dat al wel eens geprobeerd? Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 De theorie is alleen in theorie bewezen. Het is dus een stelling die zijn bewijs vindt in veronderstellingen. Dat is er een voor op een tegeltje Btw de speciale relativiteits theorie berust op 2 uitgangspunten. De theorie is wiskundig correct. Of de uitgangspunt waar zijn is wat anders, maar de theorie verklaart wel een aantal verschijnselen beter dan klassieke Netwoniaanse natuurkunde. De Algemene relativeitstheorie is een uitbreiding om de theorie te integreren met de ideeen over gravitatie (alles onder 1 theorie te brengen). Eigenlijk is die theorie een beetje een probleemkindje van Einstein gebleven (er zitten bepaalde fouten in, meen ik. Einstein kon het onzekerheidsprincipe van Heisenberg niet accepteren ivm zijn geloof ik: "God dobbelt niet") Wetenschappers zijn overigens altijd bezig te knagen aan de bestaande inzichten. dat is hun vak. Snarentheorie, parallelle universa, je kunt het zo gek niet bedenken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Na behandeling (b)lijkt de plaatsing beter, het klinkt opener en er zit meer ruimte in de verbeelding. Schiet mij nu maar lek Jongens is de onvrede over CD (en de verveling?) zo groot dat we hier zoveel tijd aan gaan besteden? Overigens als fotonen werkelijk door een magnetisch veld af te buigen zijn op aardse schaal zouden er niet van die ingewikkelde (en peperdure) acoustische cellen voor nodig zijn om dat een beetje voor elkaar je krijgen. En of licht nu deeltjes zijn (fotonen) of een golfverschijnsel is is ook maar een model en hangt af van wat op dat moment het meest bruikbaar is. En dat fotonen elektrische lading kunnen hebben? Nog nooit van gehoord. Fotonen als deeltjes hebben een hoeveelheid (gequantiseerde) energie, meer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Wetenschappers zijn overigens altijd bezig te knagen aan de bestaande inzichten. dat is hun vak. Snarentheorie, parallelle universa, je kunt het zo gek niet bedenken.. Het is toch de uitdaging om die theorie te vinden die alles verklaart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Zelfs netsnoeren, Nobelprijsje winnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Aangetrokken worden door een magnetisch velt is wat anders dan reageren op magnetisme,helaas snappen veel electrotechnikers dat verschil niet, dus kan het niet werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 magnetisch velt Wat is dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 magnetisch velt Wat is dat Tik foutje! Misschien wordt het tijd om ook maar een Cd-spelerd aan te schaffen. Lijkt mij zo`n Ying-Yang gedoe ten minste als ik dit topic lees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Aangetrokken worden door een magnetisch velt is wat anders dan reageren op magnetisme,helaas snappen veel electrotechnikers dat verschil niet,dus kan het niet werken. Nou veel audiofielen worden door de magnetische velden van zo'n Furutech ding aangetrokken. Veklaar dat eerst maar eens wetenschappelijk Denk toch dat je meer in de hoek van de psychologie mioet zoeken dan in de hoek van de natuurkunde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Denk toch dat je meer in de hoek van de psychologie mioet zoeken dan in de hoek van de natuurkunde. Ja, het wel of niet aantonen van magnetisme wordt aardig genegeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Denk toch dat je meer in de hoek van de psychologie mioet zoeken dan in de hoek van de natuurkunde. Ja, het wel of niet aantonen van magnetisme wordt aardig genegeerd. Dat is toch helemaal niet interessant? Pak je padvinders kompas et voila. Kom je er waarschijnlijk achter dat het magnetisch veld van de aarde vele malen groter is. Je moet dus eigenlijk alle CD's die in de kast staan ieder uur 90 graden draaien om te voorkomen dat ze gemagnetiseerd raken. Anders heb je nog nix zo'n demagnetiseerder. Is het jullie trouwens opgevallen dat om de 11 jaar als er weer grote zonneactiviteit is, je CD's ook ineens veel beter klinken? Nieuwe tweaks: Zet je CD speler eens noord-zuid: Alle ruimtelijkheid, plaatsing, doortekening, diepte enz. enz. een stuk minder. Zet je hem oost-west: Gelijk een weeeeeeeeeeeeeeeeeeereld van verschil. Heb ook mijn mobieltje gisteren een uur lang op een CD gelegd. Ook een wereld van verschil, wat een ruimtelijkheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Heb ook mijn mobieltje gisteren een uur lang op een CD gelegd. Ook een wereld van verschil, wat een ruimtelijkheid. Grappig, dat heb ik net ook geprobeerd. Mijn mobieltje klinkt ook meteen een stuk ruimtelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Ik hoor trouwens niks meer van de topicstarter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Als we ontdekken waar het door komt kunnen we een stapje hoger komen met de hobby. Nog hoger? Volgens mij zitten sommigen al erg hoog en zijn ze het contact met de aarde wat verloren. Gewoon af en toe je CD's eens afsoppen, bij vinyl werkt dat ook uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Als we ontdekken waar het door komt kunnen we een stapje hoger komen met de hobby. Nog hoger? Volgens mij zitten sommigen al erg hoog en zijn ze het contact met de aarde wat verloren. Ja, nou prob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maale Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 tot nog toe zijn de enigen die nieuwsgierig genoeg waren de retoriek even opzij te zetten ReneN, Ruud die aan het proberen is, en s0000884 (die zeer kritisch is en het zelf wil komen beluisteren). Ruud13 en Maale weten het zo zeker dat ze de test niet willen komen doen. ik zou zeggen dat het aanbod het te komen horen lastig te negeren is. blijkbaar zo overtuigd van hun gelijk dat onderzoek niet nodig is. ook goed. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Tsja Diezelfde houding kom je ook tegen bij de kabeljongens. Doe komen nooit opdagen bij dubbelblind tests, hoe stoer hun taal vooraf ook is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 tot nog toe zijn de enigen die nieuwsgierig genoeg waren de retoriek even opzij te zetten ReneN, Ruud die aan het proberen is, en s0000884 (die zeer kritisch is en het zelf wil komen beluisteren). Waarom ben je niet nieuwsgierig genoeg om te testen of er sprake is van een magnetisch veld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Hallo Ruud13, Recentelijk is in diverse topics gepost over het demagnetiseren van CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Als ik mijn bank pas onder een magneet leg word hij niet aangetrokken maar hij doet het daarna niet meer. Als ik onder een hele vette electromagneet op de sloop ga staan word ik niet omhoog getrokken,maar langdurige blootstelling zou niet goed voor de gezondheid zijn,zou die magneet dan toch wat anders kunnen dan kinderlijke spelletjes of papiertjes op koelkasten plakken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Micro-magnetisme leidt tot verstoring van de laser-beam Zoww he, dat is een nieuw natuurkundig verschijnsel. Daar zou ik wel wat meer over willen weten. Heb je niet wat links naar gefundeerd onderzoek naar dat fenomeen? Als ik mijn bank pas onder een magneet leg word hij niet aangetrokken maar hij doet het daarna niet meer. Waardeloze bankpas. De mijne blijft wel aan een magneet plakken, wel eens geprobeerd met een oude verlopen pas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts