Jump to content

Kunnen cd's magnetisch zijn?

Ruud13
 Share

Recommended Posts

peace .....

alle commentaren maken me alleen maar nieuwsgieriger naar waarom er zo'n groot verschil (jawel) optreedt wanneer je een CD bewerkt met zo'n bandrecorder-demagnetiseur.

groet

Een echte verklaring van het feit dat (sommige) mensen verschillen horen heb ik nog niet zien langskomen.

Peter Belt geeft de volgende verklaring:

Het al dan niet gemagnetiseerde, ronddraaiend cd'tje heeft geen invloed op de weergave. Het -te meten- uitgangssignaal uit de speakers blijft hetzelfde. De cd-speler doet nl. zijn werk goed.

Waarom nemen mensen dan toch 100% verschillen waar?

Het ronddraaiend magnetisch geval interfereert rechtstreeks met onze fysieke gehoorzintuigen. Niet het oor wordt gestoord, maar het transport van de omgezette elektrische signalen naar het werkgeheugen, alwaar real time flink gerekend moet worden om wat we horen te filteren en organiseren naar bekende patronen.

Stelling: hoe transparanter de muziek klinkt, hoe minder het brein hoeft te rekenen.

Natuurlijk is deze verklaring niet zomaar uit de lucht komen vallen. Peter Belt doet hier al 15 jaar onderzoek naar en heeft vele malen voor publiek zijn stellingen aangetoond, net zoals bijv. robx bereid is luisterproeven van de Bedini clarifier te doen tegenover medeforummers.

Het is echter ook zeker dat niet iedereen even gevoelig is voor dit soort tweaks.

Het al dan niet gemagnetiseerde, ronddraaiend cd'tje heeft geen invloed op de weergave. Het -te meten- uitgangssignaal uit de speakers blijft hetzelfde. De cd-speler doet nl. zijn werk goed.

Waarom nemen mensen dan toch 100% verschillen waar?

Het ronddraaiend magnetisch geval interfereert rechtstreeks met onze fysieke gehoorzintuigen. Niet het oor wordt gestoord, maar het transport van de omgezette elektrische signalen naar het werkgeheugen, alwaar real time flink gerekend moet worden om wat we horen te filteren en organiseren naar bekende patronen.

Tot nu toe vind ik dit de beste verklaring Ark. Ook de meest fantastische maar dat doet er nu even niet toe.

Erik heeft dus toch gelijk: Het zit tussen de oren en eigenlijk moeten we met ons hoofd in de bulk-eraser :D;)

Voor meer info over Peter Belt en zijn produkten: Peter Belt Homepage

LET WEL: dit is een compleet andere benadering van wat we tot nu toe gewend zijn. Alles wordt niet op technische manier, maar op biofysische manier verklaard. Als je je er niet voor open steld hoor je ook geen verschil. Personen die wel een open mind hebben, kunnen hier heel wat mee bereiken.

Noem het suggestief, subjectief of whatever. Het doet dus wel wat (veel) :blink:B)

Als je je er niet voor open steld hoor je ook geen verschil.

Dat zegt toch genoeg?! ;)

Maar je moet wel een ongelofelijke mindblocker zijn om het niet te horen :rolleyes:;)

Vind ik ook........ :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Als je je er niet voor open steld hoor je ook geen verschil.

Dat zegt toch genoeg?! ;)

Maar je moet wel een ongelofelijke mindblocker zijn om het niet te horen :rolleyes:;)

Je zegt zelf dat je het alleen hoort als je er in gelooft. Dat vind ik nou niet het beste argument dat ik gehoord heb.. ;)

na bovenstaande reacties moet ik m'n woorden aanpassen naar "ongelovige mindblocker" :P:D

Zonder gekheid, als je je niet afvraagt hoe het toch mogelijk is, dan gaat er een wereld voor je open. Als je de insteek hebt van "dat KAN NIET WERKEN, dus hoor ik ook geen verschil", zul je ook bij de normale tweaks (stabielere ruisarme voeding, stabielere klok, andere uitgangstrap) geen verschil/verandering horen.

BTW, ik had een kennis beloofd niks over Peter Belt los te laten, omdat hij bang is de lachers tegen zich te krijgen. In feite interesseert me dat dus niet en aangezien het al aangehaald werd op de vorige pagina, kon ik het niet laten de link te plaatsen. Ik zou zeggen bestel gewoon gratis al eens die Rainbow foil en speel er eens mee. Het heeft idd geen technische achtergrond en als het bij jou niet werkt, heeft het je iig niks gekost (behalve een mailtje). Lees wel ff de bijsluiter. Ook hier staat eerst plakken, dan invriezen en daarna luisteren. Het heeft niks met magnetische cd's oid te maken, maar het hoort wel bij dezelfde soort voodoo :rolleyes:;)

Ik zou zeggen bestel gewoon gratis al eens die Rainbow foil en speel er eens mee. Het heeft idd geen technische achtergrond en als het bij jou niet werkt, heeft het je iig niks gekost (behalve een mailtje). Lees wel ff de bijsluiter. Ook hier staat eerst plakken, dan invriezen en daarna luisteren. Het heeft niks met magnetische cd's oid te maken, maar het hoort wel bij dezelfde soort voodoo :rolleyes:  ;)

Die "Rainbow" folie is toch dat zelfde spul als wat je in de kantoorboekhandel kunt krijgen op rollen? Alleen heet het dan "cadeaupapier"

Of moet het speciaal door PB ingestraald worden?

:rolleyes:

Ik zou zeggen bestel gewoon gratis al eens die Rainbow foil en speel er eens mee. Het heeft idd geen technische achtergrond en als het bij jou niet werkt, heeft het je iig niks gekost (behalve een mailtje). Lees wel ff de bijsluiter. Ook hier staat eerst plakken, dan invriezen en daarna luisteren. Het heeft niks met magnetische cd's oid te maken, maar het hoort wel bij dezelfde soort voodoo :rolleyes:

mij lijkt ook een heleboel, maar het verschil is zo groot en goed hoorbaar dat ik daar maar even vanuit ga eerst.

tot iemand die daartoe gekwalificeerd is een psychische afwijking bij me constateert die dit zou kunnen verklaren :D

tot iemand die daartoe gekwalificeerd is een psychische afwijking bij me constateert die dit zou kunnen verklaren  :D

Volgens mij is het niet psychisch hoor. Het komt voor als er te veel ijzer in je bloed zit. Dat wordt dan door al die magneetjes teveel naar 1 kant getrokken en dan krijgen je hersenen weer te weinig zuurstof en ga je dingen horen die anderen niet horen.

Zo'n de-magnetiseerder kan levensgevaarlijk zijn dan.

:unsure:

inmiddels is het aanbod bekend: je krijgt een lijstje CD's, je neemt zelf een onbehandelde mee. ik wissel ze en zeg niet wat wat is.

knap als je zegt dat je het niet kan horen.

koffie en koek inbegrepen :D

groet