carl Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Toch wel leuk als je op zoek bent naar een nieuwe phono pre en daarvoor veel tijd wilt nemen. Graham Slee is weer zo'n klein Engels merkje wat leuke produkten maakt die ook zeer goed getest worden (whatever that means). Een MM phono pre die je kan uitbreiden met een extra versterkingstrap. Wie heeft dat ding gehoord? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 De Opera in Oisterwijk is laaiend enthousiast over phonotrappen van Graham Slee. Volgens mij halen zij die phonotrappen rechtstreeks uit Engeland. Heb er inderdaad goede dingen over gelezen. http://www.deopera.nl/homeaudioanaloogphonostage.htm Succes. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Hallo Carl.., Ik ken de Elevator niet.., ik las vandaag (heel toevallig) wel dat ze nog een head-amp ontwikkelen, de Elevator Fanfare die deze zomer op de markt komt voor +/- GBP 200.-. De ERA Gold in combinatie met de Elevator wordt vaak geprezen. Met de Jazz Club kun je verschillende RIAA-curves instellen.., schijnt goed te werken. Zelf heb ik het wat behoudender benaderd en de Amp 2 SE gekocht waar ik meer dan tevreden over ben.., er kan ook nog een voeding-upgrade bij gekocht worden. Ik vind Graham Slee een interresant merk.., Slee zelf kent het platen gebeuren van binnen uit.., lees z'n profiel maar eens. Succes met zoeken..! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Als ik dat zo zie is het wel een erg omslachtig systeem, als je een MC hebt en dan wordt het bovendien tamelijk prijzig . Ik weet niet in welke verhouding deze trapjes dan staan t.o.v de "net zo dure" complete trappen, of een goedkopere met bijv Lundahl, Sowther, Tribute of AE-Europe trafootjes erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Dat weet ik ook niet Sodejuu.., wat ik wel weet is dat Stereophile,TAS, HiFi+, TNT, What HiFi?, 6Moons etc..,etc.., vrij unaniem entousiast over Graham Slee producten zijn. Als je het zelf wilt proberen kun je het gewoon in Engeland bestellen.., als het niet bevalt kun je het gewoon weer terugsturen.., daar doen ze niet zo moeilijk over.., maar volgens mij ben je wel goed voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 juni 2005 Report Share Posted 17 juni 2005 Beste, De Graham Slee is helemaal niet verkeerd en lijkt qua klankkarakter op Bluenote/Roksan . MvG, Haudio PS sorry , de vraag was wie heeft dat apparaat gehoord. Antwoord ik Ook is het van belang te weten dat er tegenwoordig veel Phono Pre's gelijkspanning (DC) afgeven op de ingang van het element, het element krijgt derhalve gelijkspanning te verwerken, wat verwoestend kan zijn voor MC elementen met hun zeer dun draad. Vooral de zeer hoogwaardige MC elementen zijn hier gevoelig voor (zeer dun draad) gouddraad is zeer snel verdampt door deze te hoge spanningen van wel waardes tot 150 mV zelf gemeten. Om een voorbeeld te geven een fietslampje van 6 V in een auto van 12 volt heeft een zeer kort levenen dat is een factor x2. Wat te denken van 150 mV naar een element met een uitgangsspanning bedoelt van 0,4 mV en dit is een factor x 375 ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 juni 2005 Author Report Share Posted 17 juni 2005 Toch leuk zo'n forum er zijn toch altijd mensen die meer weten dan jezelf. Ik heb net die website van Graham Slee geplunderd en ga die eens rustig lezen. Overigens is die Elevator geen trafo maar een versterker begreep ik. Overigens stevige prijzen. Toch leuk dat merken als Slee en Lehmann dat phonotrappen en koptelefoonversterkers maakt. Zal wel iets te maken hebben met kleine stroompjes. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 juni 2005 Members Report Share Posted 18 juni 2005 Het is wel toevallig dat je dit merk onlangs tegen kwam , en dit topic startte , ik had er ook nog nooit van gehoord , maar kreeg de nieuwsbrief van Music Direct 2 dagen geleden en die zijn er ook mee aan het stunten. Zou Graham een promotie aktie zijn begonnen ? Het ziet er in ieder geval wel netjes uit. Maar als je inderdaad MC draait , wordt het toch nog een prijzig iets. Trouwens , het is wel aardig om te zien hoeveel verschillende phono pre's er nog te krijgen zijn , analoog leeft niet alleen nog , het is een opmars begonnen... Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Wat te denken van 150 mV naar een element met een uitgangsspanning bedoelt van 0,4 mV en dit is een factor x 375 ! Kom je echt zo'n hoge waarde tegen Henk? Dan zijn er wel een stel prutstechneuten aan bezig geweest! En dat geeft mij dan weer nul komma nul vertrouwen in hun vakmanschap. Overigens 150mV op een element met een DC_R van 10 ohm? dan loopt er 15 mA door het element. Zal het niet direct stuk van gaan maar klankmatig zal het hoogtwaarschijnlijk een puinhoop zijn. Heb je dat onbelast gemeten of met een dummyweerstand c.q. echt element van 10 ohm op de ingang? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Wat te denken van 150 mV naar een element met een uitgangsspanning bedoelt van 0,4 mV en dit is een factor x 375 ! Kom je echt zo'n hoge waarde tegen Henk? Dan zijn er wel een stel prutstechneuten aan bezig geweest! En dat geeft mij dan weer nul komma nul vertrouwen in hun vakmanschap. Overigens 150mV op een element met een DC_R van 10 ohm? dan loopt er 15 mA door het element. Zal het niet direct stuk van gaan maar klankmatig zal het hoogtwaarschijnlijk een puinhoop zijn. Heb je dat onbelast gemeten of met een dummyweerstand c.q. echt element van 10 ohm op de ingang? Is een waarschuwing voor deze apparaatjes dan niet op zijn plaats? Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 18 juni 2005 Report Share Posted 18 juni 2005 Goedenavond Sinds een kleine 2 maanden eigenaar van een Grahham Slee Era gold mkV. Ik draaide met een Rotel wat helemaal niet verkeerd was. Na luisteren van verschillende trappen zoals de Sphinx en de Van Meedevoort heb ik besloten om de Era Gold te kopen. Ik draai voorlopig met een oude Hiraga step up ervoor en dit gaat uit de kunst. De combinatie met de elevator is echt waanzin alhoewel ik de Luhndahl of Sowter ook nog wil proberen. Inderdaad vrij prijzig. Helaas kon Ik op de dag waar meerdere phonotrappen werden vergeleken niet aanwezig zijn want Ik had hem graag vergeleken met de andere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2005 Author Report Share Posted 19 juni 2005 Ik heb nog eens even gekeken op[ de Graham Slee site. De man is een absolute techneut met veel studio ervaring en zeker geen "tuner". Ik heb even wat verder gekeken maar heel veel apparaten zijn tegenwoordig DC. Ik ga daarover even een apart topic voor openen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 Wat te denken van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 juni 2005 Author Report Share Posted 19 juni 2005 Ongelooflijk dat je daar in de bladen niets van leest. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 19 juni 2005 Report Share Posted 19 juni 2005 PS sorry , de vraag was wie heeft dat apparaat gehoord. Antwoord ik Ook is het van belang te weten dat er tegenwoordig veel Phono Pre's gelijkspanning (DC) afgeven op de ingang van het element, het element krijgt derhalve gelijkspanning te verwerken, wat verwoestend kan zijn voor MC elementen met hun zeer dun draad. Vooral de zeer hoogwaardige MC elementen zijn hier gevoelig voor (zeer dun draad) gouddraad is zeer snel verdampt door deze te hoge spanningen van wel waardes tot 150 mV zelf gemeten. Om een voorbeeld te geven een fietslampje van 6 V in een auto van 12 volt heeft een zeer kort levenen dat is een factor x2. Wat te denken van 150 mV naar een element met een uitgangsspanning bedoelt van 0,4 mV en dit is een factor x 375 ! Beste Haudio.., Is dit een algemene waarschuwing..., heeft het specifiek betrekking op Graham Slee phono-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts