Jump to content

Kink FM

Henrie
 Share

Recommended Posts

Ik kreeg vandaag een extra nieuwsbrief van Kink FM, met (wellicht) goed nieuws voor de liefhebber van zware metalen:

Kink FM Nieuwsbrief Xtra

------------------------------------------------------------

Persbericht: KINK FM START EERSTE NEDERLANDSE HARDROCK- EN METALZENDER

Hilversum, 16 juni 2005

KINK FM start op zaterdag 18 juni met het eerste Nederlandse internetkanaal, dat uitsluitend hardrock en metal uitzendt. KINK Aardschok laat 24 uur per dag, 7 dagen per week non-stop alle hardrockstijlen de revue passeren. KINK FM start de zender in samenwerking met het internationale rock- en metalmagazine Aardschok, dat dit jaar z

Tja, het is misschien moeilijk om te geloven, maar ook hier zijn liefhebbers van! Ik bijvoorbeeld (al vind ik lang niet alle metal leuk). Maar de meeste mensen hear beginnen heel moeilijk te kijken als je iets laat horen dat harder is dan Nirvana Unplugged :rolleyes:

Beste,

Kink FM is echt een leuke zender. Voor mij niet zo zeer vanwege de muziek, maar wel vanwege de mensen die er ontzettend hard voor werken, en hun volle passie en liefde erin gooien. Met name Arjan Grolleman. BTW. elke nooit die je hoort gaat door solderingen van Sound Evolution :). Samen met een ander bedrijf hebben wij de nieuwe Kink FM studio gebouwd.

Groeten,

Bas

Beste,

Kink FM is echt een leuke zender. Voor mij niet zo zeer vanwege de muziek, maar wel vanwege de mensen die er ontzettend hard voor werken, en hun volle passie en liefde erin gooien. Met name Arjan Grolleman. BTW. elke nooit die je hoort gaat door solderingen van Sound Evolution :). Samen met een ander bedrijf hebben wij de nieuwe Kink FM studio gebouwd.

Groeten,

Bas

Arjen Grolleman is goed ja! Compleet melige avondshow heeft ie ook. Hoor ik helaas niet vaak, maar het is wel lachen. En niet van die flauwe 'humor' als van bijvoorbeeld Jenssen, Gordon of Everts of zo...

En 's morgens '2 meter de ochtend in' met (natuurlijk) JD Kroeske. Met vooral veel goeie muziek en geen geouwehoer. De rest doet me wat minder, maar de muziek is eigenlijk altijd wel goed (overdag iig).

Dat de studio door jou (Soundevolution) was gemaakt, wist ik. Je hebt toch wel goeie netkabels gebruikt he ;):D

hallo

Over geouwehoer gesproken op kink fm zondag middag oeverloos ,nou met recht oeverloos gelul drie uur lang geloof ik heb nog nooit langer dan een half uurtje naar dit oeverloos gelul geluistert .\

Maar verder is kink wel oke.

Alfons

hallo

Over geouwehoer gesproken op kink fm zondag middag oeverloos ,nou met recht oeverloos gelul drie uur lang geloof ik heb nog nooit langer dan een half uurtje naar dit oeverloos gelul geluistert .\

Maar verder is kink wel oke.

Alfons

Dat programma heet dan ook niet voor niets 'Oeverloos' :) Maar de muziek is er goed...

Ook ik heb ''standaard'' afgestemd op Kink!

Met de publieke zenders is het droevig gesteld

Radio 1: oke, als je er zin in hebt, in de auto of soms op bed.

Radio 2: de ''gezellige knussen huisvrouwenzender

Radio 3 : dit vind ik echt triest, de dj's, het niveau van het gebral van hen, (m.u.v. enkele VARA's dj's, de eentonige muziek etc.

Kortom, het is m.i. bedroevend gesteld met onze publieke, door belastinggeld betaalde zenders (omroepen).

Jammer dat D'66 met een slap compromisvoorstel komt om weliswaar de macht van de omroepen aan banden te leggen, maar niet het hele stelsel om te gooien.

Wat mij betreft naar BBC's-model: 2 publieke zenders met nieuws, actualiteiten, brede sport, kunst en cultuur zonder reclame.

Uiteraard steunde PvdA (VARA) en CDA (KRO, NCRV etc) dit voorstel van de VVD niet!

Jammer, dus kortom, Kink is voor mij een groot succes.

Ik zou liever zien dat ze op FM metal zouden draaien. Naast klassiek houd ik ook erg van Nightwish, Dream theather en vele anderen!

groet Bernie

Ik vind dit een goede ontwikkeling, er is al genoeg van hetzelfde.

Wat betreft de politiek... Echt ongelofelijk wat die lui weten te verknallen. Je moet toch als politicus niet denken dat je weet wat een radio en tv zender moet doen, daar moet je met je poten vanaf blijven, die redden zich wel.

QUOTE (Henrie @ 18 Jun 2005, 00:57:40)

Maar de meeste mensen hear beginnen heel moeilijk te kijken als je iets laat horen dat harder is dan Nirvana Unplugged 

Och, dat valt toch best wel mee??   

Dat idee heb ik ook wel eens, dat audiofielen vooral naar MOR luisteren, dan wel goed opgenomen MOR

Ik voel me hear wel eens alleen als ik bedenk dat ik van Bauhaus hou, of van Incense, of Korn, of Swans, of My Bloody Valentine, of..., of..... enz enz blablabla

Kijk maar eens naar de topic 'welke muziek heb jij nu opstaan?'

Gelukkig zijn er hear nog mensen als UK SUB, voorheen een stevige punker krijg ik de indruk.. ;)

Maar de meeste mensen hear beginnen heel moeilijk te kijken als je iets laat horen dat harder is dan Nirvana Unplugged :rolleyes:

Och, dat valt toch best wel mee?? :unsure::unsure::blink:

Niet iedereen begint moeilijk te kijken, maar een hele hoop ook wel. Ieder z'n eigen smaak natuurlijk, maar sommige muziek wordt wel heel snel afgedaan als herrie. Laat mensen 1 keer naar bijvoorbeeld Dream Theater luisteren en vraag wat ze ervan vinden. Negen van de tien zeggen dan dat ze het maar herrie vonden. Laat ik de meeste cd's van Dream Theater nou ook herrie vinden als ik ze voor het eerst hoor. Ik weet nog wel dat ik met gefronste wenkbrauwen zat toen ik voor het eerst Train Of Thought hoorde. Voor Dream Theater begrippen ook knetterhard, maar toch, ik heb ook een cd van Soulfly (om maar eens wat herrie te noemen), dus ik ben wel wat gewend zou je zeggen... Dream Theater moet je dan ook veel vaker dan 1 keer luisteren. Dan ga je het wel waarderen. Of niet natuurlijk ;) maar herrie kun je het in ieder geval niet meer noemen als je er goed (technisch) naar geluisterd hebt. En dat geldt voor zoveel muziek in mindere of meerdere mate...

Tja, het is misschien moeilijk om te geloven, maar ook hier zijn liefhebbers van!

Helemaal niet moeilijk om te geloven - ik luister ook graag naar metal.

Toegegeven, ik vind black/metal/thrash metal niets, en "progressive" metal een regelrechte aanfluiting, maar ik ben wel liefhebber van female fronted metal, alsmede NWOBHM en een stukje power/doom metal.

Tja, het is misschien moeilijk om te geloven, maar ook hier zijn liefhebbers van!

Helemaal niet moeilijk om te geloven - ik luister ook graag naar metal.

Toegegeven, ik vind black/metal/thrash metal niets, en "progressive" metal een regelrechte aanfluiting, maar ik ben wel liefhebber van female fronted metal, alsmede NWOBHM en een stukje power/doom metal.

Voor jou is het niet moeilijk te geloven dat er mensen van metal houden, omdat je er zelf van houdt. Maar bij sommige anderen gaat het er wat moeilijker in, dat metal ook muziek is...

Persoonlijk luister ik graag naar Dream Theater, Opeth, Orphanage, Epica, After Forever, Tool, A Perfect Circle. En op dit moment ben ik de nieuwe van System Of A Down aan het luisteren. Is ook best leuk. De zogenaamde 'nu-metal' doet mij ook vrij weinig. Oude nummers van Korn vind ik nog wel goed, vooral van de eerste 2 albums, daarna is het me te gladjes geworden. Net als Evanescence (voor eventjes wel leuk, maar gaat snel vervelen), Linkin' Park of Limp Bizkit o.i.d. Oudere metal als Iron Maiden of Motorhead of zo, heb ik niet veel mee. Metallica nog wel, al was het alleen maar omdat dat zo'n beetje de eerste muziek was die ik ging luisteren. Vroegah... luisterde ik ook wel vaak naar hardere herrie als Pantera, Sepultura, Soulfly of Machine Head. Maar inmiddels niet zo vaak meer. Ik heb m'n smaak wat meer naar pop/alternative/rock uitgebreid. Maar metal blijft toch ook boeien :)

• 4 weeks later...