Guest C J Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 Luidspreker afhankelijk of niet, het gebruik van spikes betekend dat je de boel rechtstreeks aan de ondergrond koppelt. Dat geeft altijd bij-effecten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 juni 2005 Report Share Posted 25 juni 2005 ja daarom bij mij spikes en masterbase. mij leek dat spikes een stabiele opstelling geven, en door het kleine contactvlak al een reductie van invloed van grond (beton) op de speaker, en dan masterbase om een ontkoppeling te krijgen. maar wellicht kan het beter, dus ik ga nog wel eens experimenteren met andere methoden, leuk om te vergelijken groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freshfighter Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Even mijn ervaring met ontkoppelen meedelen: Ik gebruik sinds vandaag een paar YTONG stenen, daarvoor wijnbakken - tijdelijke oplossing;) die op men bureau staan en dus uiteraard onder de speakers (Monitor Audio Silver S1). Klein beetje inpakwerk omdat YTONG wel wat afkorrelt, maar het moet gezegd het is een groot verschil. Supergoedkope oplossing (5 euro?) en het klinkt. Veel betere midrange: ik hoor nu bvb. gitaar fill ins die ik eerder nog niet had waargenomen. Dus voor de ontkoppelaar met krap budget voor bureau/boekenplank speakers is dit misschien een goed alternatief. BTW: speakers staan op dezelfde hoogte/positie als voorheen, dus daar ligt het niet aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Ehm bedoel je soms van die Ytong of Giba gasbetonblokken van de bouwmarkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freshfighter Posted 26 juni 2005 Report Share Posted 26 juni 2005 Ja. Ytong. Klinkt hetzelfde he;) Ik wist niet hoe het geschreven werd. Ik ging af op gehoor. Kheb het intussen veranderd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 Ehm bedoel je soms van die Ytong of Gibo gasbetonblokken van de bouwmarkt? Giboblokken Dat is van die bubbeltjes troep, waar ze tegenwoordig komplete vinexwijken van bouwen. Nu gebouwd, over 20 jaar bouwval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 Dat is van die bubbeltjes troep, waar ze tegenwoordig komplete vinexwijken van bouwen. Nu gebouwd, over 20 jaar bouwval. En speakerkasten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Freshfighter Posted 27 juni 2005 Report Share Posted 27 juni 2005 Het was wat overschot uit het huis van men broer, waar men een deur heeft dichtgemaakt met dat spul. Maar het werkt dus ook als ontkoppelingsmateriaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 juni 2005 Report Share Posted 29 juni 2005 Dat is van die bubbeltjes troep, waar ze tegenwoordig komplete vinexwijken van bouwen. Nu gebouwd, over 20 jaar bouwval. En speakerkasten: En Pjotr, klinkt het een beetje? Ik kan me zo voorstellen, als je het stof een keer uit de conussen klopt, dat de hele handel langzaam maar zeker in elkaar zakt. Wel eens geprobeerd om op een muur van die gastroep iets op te hangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts